دانلود پاورپوینت ارتباطات سازماني با فرمت ppt ودر 54 اسلاید قابل ویرایش
فهرست مطالب
عنوان صفحه
¡مقدمه 3
¡تعريف ارتباطات 4
¡فرايند ارتباطات 5
¡موانع برقراري ارتباط8
¡انواع الگوهاي ارتباطي 10
¡نقش هاي افراد در الگوهاي ارتباطي18
¡ارتباطات در مكاتب مختلف 21
¡نقش ارتباطات 29
¡چرخۀ حياتي يك رابطه 30
¡روشهاي بهبود ارتباطات37
¡مهارت هاي لازم براي بر قراري ارتباط40
¡ارتباطات اثربخش در شركتهاي پيشرو در مرحلۀ عمل 43
¡حقايق مربوط به ارتباط و مفاهمه49
¡خروج از مديريت قارچي50
¡نتيجه گيري52
¡منابع53
قسمتی از متن پاورپوینت ارتباطات سازماني
مقدمه
ماهيت اجتماعي بودن زندگي انسان و تبديل اقتصادها و جوامع صنعتي به اقتصاد خدماتي بر پايه دانش و اطلاعات ،نياز انسان را به ارتباطات افزايش داده است چگونگي و نوع ارتباطات تحت تاثير شيوه زندگي و فرهنگ هر جامع قرار مي گيرد. سازمان به عنوان يك نهاد اجتماعي نيازمند ارتباطات است مديران دريافته اند كه ارتباطات مؤثربا كاركنان و درك انگيزه هاي ارتباطي آنان در توفيق مديران در دستيابي به اهداف طراحي شدۀ سازمان عامل مؤثري است ارتباطات مؤثر را قلب مديريت مي دانند ارتباطات مؤثر،هدف به حساب نمي آيد بلكه بايد وسيله اي براي كسب هدف تلقي شود ارتباطات ذاتي نيست بلكه اكتسابي است.1
تعريف ارتباطات سازماني
تعريف ارتباطات سازماني نيازمند تعريف »سازمان وارتباطات« است
سازمان با مجموعه اي اجتماعي (از گروه و يا مردم) سروكار دارد كه
در آن، فعاليت ها به منظور تحقق اهداف اعم از فردي و جمعي هماهنگ
مي شود.2
تعريف ارتباطات : به فرايند تبادل اطلاعات و انتقال معاني به گونه اي كه
هست، گيرنده همان را دريافت كند، ارتباطات گفته مي شود؛ به تعبير ديگر
ارتباط همان انتقال معاني و مفهوم مورد نظر، از فرستنده به گيرنده است.3
تعريف ارتباطات: انتقال و تبادل اطلاعات، معاني و مفاهيم و احساسها بين
افراد در سازمان با واسطه يا بلاواسطه .4
اصول ارتباطات عبارت از:كليه حركات و تكنيك هايي كه مديران بايد در
استقرار يك سيستم ارتباطي سالم و مؤثر براي اداره امور سازماني و رسيدن
به كارايي مطلوب به كار گيرند.5
پاورپوینت ارتباطات سازماني
عناصر ارتباطي نمودار فوق عبارتند از :
1- فرستنده :كسي كه مقصود يا مفهوم ذهني پيام خود را براي گيرنده ارسال
مي كند.
2- رمز پيام : پيام از شكل يك مفهوم و فكر، به علائم قابل ارسال تبديل-
مي شود.
3- پيام : حاوي خبر، نكته ياموضوعي است كه بايد به گيرنده منتقل شود.
4- مجاري پيام : وسيله و طريقه انتقال پيام را مجاري پيام گويند.(مانند هوا
براي انتقال كلام ، كاغذ جهت ارسال نامه امواج الكترو مغناطيس در انعكاس تصوير)
5- دريافت كننده پيام : دريافت كننده پيام شخصي است كه پيام فرستنده را
درك مي كند اگر پيام به دريافت كننده نرسد ارتباط واقع نمي شود.
6- كشف رمز پيام : فرايندي است كه دريافت كننده بر اساس آن پيام را به
عناصر ارتباطي نمودار فوق عبارتند از :
اطلاعات مورد نظر فرستنده تفسير مي نمايد كشف رمز پيام بر اساس تجربۀ
گذشته دريافت كننده ، تفسير فرد از سمبلها (علائم)، انتظارات و مقاصد دو
طرف ( فرستنده و گيرنده ) از پيام است.
7- اختلال يا پارازيت : هرگونه مانعي كه باعث عدم ارسال پيام يا عدم درك
پيام شود، اختلال گفته مي شوند. اين موانع مي تواند فني،تجهيزاتي و ادراكي
باشد.
8- بازخورد : پاسخ گيرنده به منبع پيام را بازخورد گويند.6
دیدگاه خود را ثبت کنید