دانلود پاورپوینت استراتژی های مطلوب با فرمت pptودر 113 اسلاید قابل ویرایش
قسمتی از متن پاورپوینت استراتژی های مطلوب
تعريف استراتژي
راهي است كه رسيدن به هدف را تضمين نموده و جهت گيري سازماني را براي بكارگيري توانمندي سازماني و بهره گيري از فرصتها فراهم مي سازد
چرا برنامه ريزي را استراتژيك مي نامند
بدين دليل كه :
تعيين بهترين راه براي پاسخ به شرايط محيط پيراموني سازمان را فراهم ميكند
و اغلب بصورت پويا و فعال حتي نقش راهبردي ايفاء مي كند.
تعريف انتخاب استراتژي
مقايسه اي كه هرسازماني بين مهارتها ، منابع داخلي ، فرصتها و ريسك ها مي نمايد و راه مناسب و كارآمدي براي پاسخگوئي به شرايط انتخاب مي نمايد
مديريت استراتژيك چيست ؟
مديريت استراتژيك عبارت است از :
مديريت، هدايت و كنترل سازمان بنحوي كه بتواند واكنش مناسب و سريع در برابرتغييرات محيط دروني و بروني سازمان نشان داده و در شرايط ايده آل تغييردهندهمحيط دروني و يا بروني باشد
مديريت استراتژيك: از 1)تدوين ، 2)اجراء و 3)ارزشيابي استراتژيها تشكيل شده است
تفكر استراتژيك
تفكر استراتژيك عبارت است از آمادگي كامل ذهني و اجرائي همه آحاد سازمان براي انطباق با شرايط يا تقدم زماني و معنائي بر تغييرات محيطي
آمادگي محيط سازماني براي تغيير
آمادگي و حمايت كامل مديريت ارشد از محيط قابل تغيير
ريسك پذيري در سازمان
توانائي مديران عملياتي و كاركنان براي ايجاد تغيير و تحمل شرايط تغيير
چرا تفكر استراتژيك ؟؟
محيط بيرون شديدا و سريعا در حال تغيير
محيط سياسي
تغييرات شديد در جغرافياي مناطق جهاني
تغييرات شديد در تفكر حاكميت كشورها
شكل گيريهاي شديد سياسي در عرصه جهاني
محيط بيرون شديدا و سريعا در حال تغيير
محيط اقتصادي
رويكرد تجارت جهاني
تجارت الكترونيكي و تهديدها و فرصتهاي آن
تعامل اقتصادي بين كشورهاي مختلف
بي ثباتي اقتصاد جهاني
تعامل شديد بين مولفه هاي اقتصاد جهاني
محيط بيرون شديدا و سريعا در حال تغيير
محيط فرهنگي – اجتماعي
بعلت دسترسي مردم به اطلاعات ،سطح آگاهي آنان در حال تغيير است
توقعات و خواسته هاي مردم بيشتر شده است
ارتباطات فرهنگي بين ملل بهبود يافته است
پاورپوینت استراتژی های مطلوب
محيط بيرون شديدا و سريعا در حال تغيير
محيط تكنولوژيكي
تكنولوژي اطلاعاتي شديدا در حال تغيير و تحول مي باشد
ارتباطات تكنولوژيكي جهاني بطور غير قابل تصور بهبود يافته است
تكنولوژي سخت افزاري در صنعت توزيع شديدا تكامل يافته است
هر روز شاهد ابداعات و اختراعات جديد در محيط تكنولوژيكي هستيم
محيط بيرون شديدا و سريعا در حال تغيير
محيط رقابت
شكل گيري رقابت دائما در حال تغيير است
رقباي ناشناس و جديد بسرعت در عرصه هاي جهاني حضور يافته و موجوديت شركتهاي قديمي را با تهديد مواجه مي سازند
رفتار رقباي قديمي غير قابل پيش بيني بوده و بعضا با ايجاد اتحاديه ها ، ملحق شدنها و يا ادغامها محيط رقابتي را تحت تاثير قرار ميدهند
رقبا به نسبت درك و شناخت خود از بازار در تحقيقات بازار سرمايه گذاري كرده و استراتژيهاي مناسبي براي حضور پيدا ميكنند
سرمايه گذاران در رفتار خود نسبت به سرمايه گذاري در شركتها با تامل برخورد ميكنند
دیدگاه خود را ثبت کنید