دانلود پاورپوینت هسته پژوهشی موقعیت یابی استراتژیک بنگاه های اقتصادی با فرمت pptودر 22 اسلاید قابل ویرایش
قسمتی از متن پاورپوینت
نظر به این که استراتژی با مقولات و مباحث بزرگی و افق های بلند ، سروکار دارد که بنگاه با آنها مواجه است ، لازم است با چهار گروه وسیع از مقولات، روش تحقیق را تنظیم کرد:
ـ ارزیابی قلمرو و مرزهای بنگاه ها: بنگاه ها چه کاری انجام می دهند و باید انجام دهند؛
ـ وسعت این کارها چقدر هست و بنگاه باید وارد کدام رشته از کسب و کارها شود؟
ـ تجزیه و تحلیل بازار و ساختار رقابت: ماهیت بازارهایی که بنگاه ها در آنها به رقابت می پردازند و نیز ماهیت تعاملات رقابتی میان بنگاه ها در این بازارها چیست؟
ـ موقعیت و پویایی: ـ موقعیت بنگاه برای رقابت چگونه باید باشد؟
ـ مبانی مزیت رقابتی بنگاه چیست و در طول زمان چگونه باید تعدیل شود؟
ـ سازماندهی داخلی: ـ بنگاه ها چگونه باید ساختار و سیستم های داخلی شان را سازماندهی می کنند؟
در این تحقیق تلاش می شود مباحث براساس روش تحقیق توصیفی ـ مدلسازی و تحلیلی تبیین گردند. از این رو، پس از تبیین استراتژی بر پایه علم اقتصاد و بازار یابی به بررسی و تحقیق درباره چهار مقوله مورد اشاره پرداخته می شود. مباحث تحلیلی و مدلسازی هر یک چهار مقوله می توانند بشرح زیر پیش بینی شوند:
ـ مرزهای بنگاه ها: تکامل بنگاه ها؛ مرزهای هم تراز بنگاه ها؛ مرزهای عمومی بنگاه ها؛ مرزهای عمودی سازمان ها مشتمل بر ادغام عمودی و روشهای آن؛ تنوع؛
ـ تجزیه و تحلیل بازار و وضعیت رقابت: رقبا و رقابت؛ تعهد استراتژیک؛ پویایی رقابت قیمتی؛ ورود به بازار و خروج از بازار؛ تحلیل صنعت؛
ـ موقعیت استراتژیک و پویایی: موقعیت یابی استراتژیک برای مزیت رقابتی؛ مزیت رقابتی پایدار؛ منشاء و مبانی مزیت رقابتی مشتمل بر نوآوری، تکامل و محیط؛ کارگزاری و اندازه گیری عملکرد؛ انگیزه ها در بنگاه ها؛
ـ سازماندهی داخلی: استراتژی و ساختار؛ محیط، قدرت و فرهنگ؛ استراتژی و کارآفرینی؛ فرایندهای مدیریت.
نظر به این که استراتژی با مقولات و مباحث بزرگی و افق های بلند ، سروکار دارد که بنگاه با آنها مواجه است ، لازم است با چهار گروه وسیع از مقولات، روش تحقیق را تنظیم کرد:
ـ ارزیابی قلمرو و مرزهای بنگاه ها: بنگاه ها چه کاری انجام می دهند و باید انجام دهند؛
ـ وسعت این کارها چقدر هست و بنگاه باید وارد کدام رشته از کسب و کارها شود؟
ـ تجزیه و تحلیل بازار و ساختار رقابت: ماهیت بازارهایی که بنگاه ها در آنها به رقابت می پردازند و نیز ماهیت تعاملات رقابتی میان بنگاه ها در این بازارها چیست؟
ـ موقعیت و پویایی: ـ موقعیت بنگاه برای رقابت چگونه باید باشد؟
ـ مبانی مزیت رقابتی بنگاه چیست و در طول زمان چگونه باید تعدیل شود؟
ـ سازماندهی داخلی: ـ بنگاه ها چگونه باید ساختار و سیستم های داخلی شان را سازماندهی می کنند؟
در این تحقیق تلاش می شود مباحث براساس روش تحقیق توصیفی ـ مدلسازی و تحلیلی تبیین گردند. از این رو، پس از تبیین استراتژی بر پایه علم اقتصاد و بازار یابی به بررسی و تحقیق درباره چهار مقوله مورد اشاره پرداخته می شود. مباحث تحلیلی و مدلسازی هر یک چهار مقوله می توانند بشرح زیر پیش بینی شوند:
ـ مرزهای بنگاه ها: تکامل بنگاه ها؛ مرزهای هم تراز بنگاه ها؛ مرزهای عمومی بنگاه ها؛ مرزهای عمودی سازمان ها مشتمل بر ادغام عمودی و روشهای آن؛ تنوع؛
ـ تجزیه و تحلیل بازار و وضعیت رقابت: رقبا و رقابت؛ تعهد استراتژیک؛ پویایی رقابت قیمتی؛ ورود به بازار و خروج از بازار؛ تحلیل صنعت؛
ـ موقعیت استراتژیک و پویایی: موقعیت یابی استراتژیک برای مزیت رقابتی؛ مزیت رقابتی پایدار؛ منشاء و مبانی مزیت رقابتی مشتمل بر نوآوری، تکامل و محیط؛ کارگزاری و اندازه گیری عملکرد؛ انگیزه ها در بنگاه ها؛
ـ سازماندهی داخلی: استراتژی و ساختار؛ محیط، قدرت و فرهنگ؛ استراتژی و کارآفرینی؛ فرایندهای مدیریت.
دیدگاه خود را ثبت کنید