دانلود پاورپوینت مديريت استراتژيك با فرمت pptودر 102 اسلاید قابل ویرایش
قسمتی از متن پاورپوینت
چرا مديريت استراتژيك ؟
1- تغيير شرايط دروني سازمانها
2 – تغيير شرايط بروني سازمانها
3 – توسعه فن آوري
4 – توسعه علوم جديد
5 – بسط سيستم ارتباطات و اطلاعات
6 – ايجاد نيازهاي جديد
چرا استراتژي همواره بايد تكامل يابد ؟
وقوع اتفاقات متفاوتي كه سازگاري استراتژي و بهروزسازي آنرا ضروري ميسازد
تغيير وضعيت صنعت و رقابت
توسعه و گسترش نيازمنديها و احتياجات خريداران
تلاش رقبا جهت كسب سهم بيشتري از بازار
ظهور فرصتها و يا تهديدهاي جديد
پيشرفت تكنولوژيك
برخي اصل واژه استراتژي را از واژه فارسي ”استربان“ به معني پيش قراول در لشكر شاهان هخامنشي مي دانند.
برخي معتقدندكه اولين بار يونانيها از اين كلمه استفاده كردندكه مركب از stratus به معني ارتش و ago به معناي رهبري است و كاركرد آن بصورت ذيل بوده است:
تدوين برنامه جنگي توسط ژنرالها
صحيح عمل كردن در زمان و مكان مناسب
دست يافتن به نتايج مطلوب و مورد نظر
تعريف استراتژي
راهي است كه رسيدن به هدف راتضمين نموده و جهتگيري سازماني رابراي بكارگيري توانمندي سازماني وبهرهگيري ازفرصتهافراهم ميسازد.
توانمندي سازماني
ت = تعيين آرمان و مقصود و ارزشها
و= واگذاري اختيار
ا= ارتباطات و انطباق پذيري
م= مطلوب سازي عمل
ن=نماياندن جنبه هاي مثبت و تشويق ها
د= دلگرمي و روحيه گروهي
تعريف انتخاب استراتژي
مقايسهاي كه هرسازماني بين مهارتها، منابع داخلي، فرصتهاو ريسكها مينمايد وراه مناسب وكارآمدي براي پاسخگوئي به شرايط انتخاب مينمايد.
تعريف مديريت استراتژيک
هنر و علم تدوين ، اجرا و ارزيابي تصميماتوظيفه اي چندگانه که سازمان را قادر مي سازد به اهداف بلندمدت خود دست يابد.
فرايند مديريت استراتژيک بر اساس اين باور قراردارد که سازمان ها ناگزيرند به طور دائم بر رويدادهاي داخلي وخارجي نظارت کنند و بتوانند در زمان مناسب با آن
تغييرات محيطي خود را وفق دهند.
مزاياي مديريت استراتژيک
ايجاد فضاي خلاق و نوآور
ايجاد نظام کنشي نسبت به آينده
تععين سرنوشت آينده
تحت کنترل درآوردن آينده سازمان
انتخاب گزينه ها به روش منظم تر معقول تر و منطقي تر
ايجاد ارتباطات مطلوب و منطقي در سازمان
مشارکت در امور کارکنان
مديريت استراتژيك چيست ؟
مديريت استراتژيك عبارت است از :
{مديريت، هدايت و كنترل سازمان بهنحوي كه بتواند واكنش مناسب و سريع در برابرتغييرات محيط دروني و بروني سازمان نشان داده و درشرايط ايدهآل تغييردهنده محيط دروني و يا بروني باشد
{مديريت استراتژيك: از 1)تدوين ، 2)اجراء و 3)ارزشيابي استراتژيها تشكيل شده است
بنابراين استراتژي
ابزاري بسيار قوي براي
مواجهه با شرايط متغيري است كه
سازمان هاي امروزي را احاطه كرده
ولي
طراحي آن پيچيده
ارائه آن در سازمان هزينه بر
و اجراي آن پرخرج است.
5P استراتژي
1-PLANطرح كلي
2-POLY تمهيدات
3-PATTERNالگو
4-POSSITION وضعيت
5-PRESPECTIVE ديدگاه و بينش
سطح بندي مديريت استراتژيك
سطح كلي و كلان سازمان :(corporate level )مثل هيئت امنا
سطوح مياني و واحدهاي تجاري استراتژيك :(business unit level)
مثل سطوح معاونت و مديران
سطح عملياتي و اجرائي: (Functional level ) مثل واحد توليد يا بازاريابي
مفهوم استراتژي
استراتژي يك مفهوم چند بعدي است كه در بر گيرنده كليه فعاليتهاي اساسي سازمان بوده و باعث ايجاد حس يكپارچگي،وحدت،همسوئي،و موجوديت مي شود و تغييرات ضروري القائي از محيط را نيز تسهيل مي كند.
دیدگاه خود را ثبت کنید