دانلود پاورپوینت الگوها و روشهای تدریس با فرمتpptودر 200 اسلاید قابل ویرایش
قسمتی از متن پاورپوینت الگوها و روشهای تدریس
تعريف مفاهیم
اصول روش تدریس؟
مجموعه ایی از تئوریهای روانشناسی و اصول تعلیم و تربیت
تدریس
رابطه متقابل معلم و دانش آموز بر اساس طراحی منظم و هدفدار معلم
تدریس یعنی کاوشگری، کاوشگری، کاوشگری؛ تدریس کاوش گری است نه فعالیت
روش؟
مجموعه تدابیری که با استفاده از امکانات برای وصول به هدفی اتخاذ می شود
روش تدریس؟
فعالیتهای نظام دار، هدف دار و هدایت کننده معلم برای تغییرات در رفتار دانش آموز
پس،
در یک نگاه کلی، تدریس یعنی مجموعه فعالیتهای یاددهی / یادگیری به منظور ایجاد تغییرات مطلوب در رفتار دانش آموز و ارزیابی میزان تحقق تغییرات
سئوالات هشتگانه برای تدریس بهتر
.1چرا آموزش می دهیم؟
تعیین اهداف آموزش
برای هدف گذاری صحیح آموزشی، آشنائی با هدفها و اصول آ.پ برای پاسخ به این سئوال ضروری است.
2.چه کسی آموزش بدهد؟
معلم
ویژگیهای و خصوصیات یک معلم چیست؟
چه باید کردتا معلم خوب حکم کیمیا را نداشته باشد؟
3.به چه کسی آموزش بدهیم؟
دانش آموز
چگونه می توان شناخت علمی و درست از دانش آموز بدست آورد؟
4.چه چیزی آموزش داده می شود؟
محتوا
محتوا
ویژگیهای یک محتوای آموزشی خوب چیست؟
اهمیت، اعتبار، علاقه، سودمندی، قابلیت یادگیری و انعطاف پذیری
5.چگونه باید آموزش داد ؟
روش های آموزش یا تدریس
روش های تدریس سنتی، تعاملی و مدرن یا فعال کدامند؟ و چگونه به کار برده می شوند؟
6.کی آموزش داده شود؟
زمان در آموزش
زمان مناسب آموزش؟ مدت زمان مناسب آموزش؟ توزیع دروس مختلف در یک برنامه درسی
7.کجا آموزش داده شود؟
مکان مناسب آموزش
ویژگی های یک محیط آموزشی مناسب کدامند؟
8. نتایج حاصله از آموزش چگونه ارزشیابی شود؟
از طریق آزمون
•ارزشیابی چیست و هدفهای آن کدامند؟
-شناخت توانائیهای دانش آموز و تصمیم گیری برای فعالیتهای بعدی
-وسیله ای برای شناساندن هدفهای آموزش
-وسیله ای برای بهبود و اصلاح فعالیتهای آموزشی
-وسیله ای برای شناسائی نارسائیهای آموزشی و تلاش برای ترمیم
-وسیله ای برای ایجاد رغبت در دانش آموز
-وسیله ای برای ارتقاء یا تکرار
تدریس واقعی آموزش نحوه یادگیری به شاگردان است.
مارشاویل
اصول تعلیم و تربیت
•اصل فعالیت
-اصل کمال
-اصل آزادی
-اصل تفرد یا توجه به تفاوت های فردی
-اصل اجتماع
قوانین یادگیری
•قانون آمادگی
- // اثر
- // تمرین
- // تقدم
- // شدت
شرایط یادگیری
• داشتن انگیزه یادگیری
- احساس نیاز به یادگیری
- داشتن دید روشن از یادگیری
- انجام تمرین برای یادگیری
- دادن بازخورد به یادگیری
طراحی آموزشی
تعریف طراحی آموزشی
طراحي آموزشي، پيش بيني و تنظيم رويدادهاي آموزشي بر اساس اهداف، محتوا و امکانات موجود با توجه به ويژگيها و ساخت شناختي دانش آموزان است
دیدگاه خود را ثبت کنید