دراین فایل مطالب ارزشمند در زمینه بازسازی برند استراتژی تحلیل محیط استراتژی تبلیغات اثربخش و ماندگاری کسب وکار ،مدیریت تغییر و ذائقه مشتریان،آنالیز رقبا راهبردهای بازاریابی ،بخش بندی بازارها ومشتریان در برند بزرگترین خودور سازی جهان (فولکس واگن) از دیگاه های صاحب نظر بازاریابی و ترجمه مطالب از زبان اصلی با187 اسلاید ویژه و فیلم ویدئویی، ارائه می گرددو می تواندبرای مدیران کلیه کسب و کارها و سازمان های تولیدی و خدماتی ،همچنین دانشجویان کلیه رشته و کارمندان محترم در کلیه صنوف و کلیه عزیزانی که راهبردهای بازاریابی را ارزشمند می دانند ؛قرار گیرد
شرکت فولکس واگن در سال ۱۹۳۷ میلادی توسط « Deutxche Arbetsfront » (جبهه کارگری آلمان) تأسیس شد و بعد از یک سال اسم آن به « Volkswagenwerk » تغییر یافت.
هدف اصلی از تأسیس این شرکت تولید خودروی فولکس واگن (یا همان خودروی بیتل) بود. مدت کوتاهی پس از راهاندازی شرکت، جنگ جهانی دوم شروع شد. در آن زمان این کمپانی دست به تولید خودروهای نظامی زد. پس از جنگ، در سال ۱۹۴۹ میلادی، فولکس واگن به Volkswagen-Finanzierung-Gesellschaft تغییر نام داد و دولت نظامی بریتانیا که مالک شرکت بود، سهام آن را به دولت آلمان فروخت. با تأسیس شعبه دوم فولکس واگن در شهر تورنتو واقع در استان اونتاریو، این شرکت در سال ۱۹۵۳ میلادی جهانی شد. به همین ترتیب، شعبههای فولکس واگن در برزیل و ایالات متحده آمریکا نیز در سال ۱۹۵۵ میلادی شروع به فعالیت کردند. این شرکت خیلی زود به آفریقای جنوبی، سوئد و چین نیز راه یافت. در سال ۱۹۶۰ نام شرکت به Volkswagenwerk Aktiengesellschaft تغییر پیدا کرد.
با وجود تداوم روند توسعه فولکس واگن، اولین اقدام اصلی آن خارج از آلمان تحت همکاری با خودروساز اسپانیایی « SEAT, S. A.» صورت گرفت. نام این شرکت بار دیگر به نشانه توسعه بینالمللی به (Volkswagen Aktiengesellschaff» (Volkswagen AG» تبدیل شد. تا سال ۱۹۹۰ میلادی، این شرکت با عبور از SEAT، اولین شرکت تابع غیر آلمانی خود را تأسیس میکند. پس از این اقدام، جهانی شدن فولکس واگن کاملا واضح و مبرهن بود. در سال ۲۰۰۳ نیز این شرکت سهام «Skoda Auto » را خرید. فولکس واگن حالا در جایگاه سومین خودروساز بزرگ دنیا ایستاده است. با توجه به فهرست فوربس شامل ۵۰۰ شرکت بزرگ جهان در سال ۲۰۱۳، فولکس واگن دومین سهم از بازار اروپا را به خود اختصاص داده و نهمین شرکت بزرگ خودروساز در دنیا است. در شرایط کنونی بیش از ۳۰۰ هزار کارمند در سرتاسر جهان به استخدام این شرکت درآمدهاند. فولکسواگن رکورد فروش ۹٫۷ میلیون دستگاه خودرو را اخیراً ثبت کرد. فولکس واگن رسیدن به آمار فروش سالانه ۱۰ میلیون دستگاه خودرو را در سر میپروراند که چندان غیرمحتمل نیز نیست.
دامنه فعالیتهای جهانی این شرکت به ۱۵۳ کشور میرسد. توابع اصلی فولکس واگن را AUDI AG, Bentley Motors Ltd, Automobili Almborghini S. p. A. , Bugatti Automobiles, Suzuki Motor Corporations و Ducati Motor Holding S. p. A. تشکیل میدهند. Volkswagen AG یک فهرست اولیه در بازار سهام فرانکفورت و چند فهرست ثانویه در بازارهای سهام لندن، نیویورک و سوییس دارد.
در کنار ساخت خودرو، این شرکت به سرمایهگذاری گسترده در حوزه اسپانسری مسابقات ورزشی نیز میپردازد. فولکس واگن در رویدادهای ورزشی مهمی از قبیل بازیهای المپیک تابستانی سال ۲۰۰۸، بازیهای المپیک زمستانی سال ۲۰۱۴ و مدرسه فوتبال «آکادمی دیوید بکام» سرمایهگذاری کرده است. فولکس واگن همچنین صاحب تیم فوتبال باشگاه ورزشی BFL Wolfsburg هست.
برتری و تنوع اهداف کلیدی این شرکت به شمار میروند. با وجود شروع متواضعانه و ویرانیهای کارخانه اصلی آن حین جنگ جهانی دوم، ضمن حفظ ماهیت خود، فولکس واگن در حوزه نوآوری جهانی و تخصیص سهمی عظیم از بازار و صنعت خودرو پیشتاز است. طی دوران فعالیت ۷۷ سالهاش، این برند ۱۰ مدیرعامل را به خود دیده است که حکایت از ثبات آن دارد. این اتفاق به نوبه خود به تعهد فولکس واگن نسبت به ترسیم آیندهای روشن برای برند اشاره میکند.
رسوایی
بررسی تعدادی از خودروهای دیزل فولکس واگن در سال ۲۰۱۴ توسط اتحادیه بینالمللی حمل و نقل پاک شروع این ماجرا بود. قوانین زیست محیطی و آلودگی در قبال خودروها در ایالات متحده سختتر از هر نقطهای از زمین است و خودروهای دیزلی فولکس واگن عموما به راحتی این تستها را پشت سر میگذاشتند. اتحادیهی مذکور به کمک دانشگاه ویرجینیا غربی در راستای یافتن سوختهای جایگزین و پاک اقدام به تست خودروها در شرایط واقعی کرد. اما مشکل از آنجا شروع شد که نتایج این بررسیها با نتایج آزمایشگاهی بدست آمده توسط گروه منابع هوایی کالیفرنیا تفاوت زیادی داشت.
طبق گفتههای آرویند تیروونگدام از اعضای حاضر هنگام انجام آزمایشات، این گروه تعدادی از خودروهای دیزل فولکس واگن را در کنار بیامو X5 دیزل وارد جاده کرده و به بررسی آنها پرداختند. اما نکتهی عجیب آنجا بود که جتا بین ۱۵ تا ۳۵ برابر و پاسات ۵ تا ۲۰ برابر آلودگی بیشتری نسبت به حد مجاز وارد هوا میکردند. بیامو X5 نیز بدون مشکل تستها را پشت سر گذاشت. گمان نکنم بین مونیخ تا ولسفبورگ فاصله زیادی باشد؛ مدیران فولکس واگن حداقل میتوانستند با سفری کوتاه به مونیخ دلیل موفقیت بیامو را از مدیران این شرکت جویا شوند.
گروه موجود پس از مشاهدهی نتایج آزمایشات در ابتدا بدون تردید گفتند که نتایج اشتباه است و به بحث با یکدیگر در خصوص وجود مشکل در نحوهی انجام آزمایشات پرداختند. اما پس از انجام دوباره و سهبارهی آزمایشات به این نتیجه رسیدند که مشکلی بزرگ وجود دارد. خودروها در شرایط آزمایشگاهی نتایج خوبی از خود به جای میگذاشتند اما در شرایط رانندگی معمولی به معنای واقعی کلمه فاجعه بودند. آنها پس از مشاهدهی این تناقض به سرعت نرمافزار ماژول کنترل را به عنوان عامل این مشکل نشانه رفتند. نرمافزار این خودرو درست مانند تقلبی که پیشتر در عرصهی موبایل و توسط تعدادی از تولیدکنندگان برای بالا بردن نتایج بنچمارکها انجام شده بود، عمل میکرد. این نرمافزار به نحوی متوجه میشد که خودرو در حال تست در آزمایشگاه است و اعمال شرایط خاصی باعث کاهش شدید گازهای خروجی میشد. طبق گفتههای تیروونگدام این نرمافزار بسیار حرفهای طراحی شده بود و امکان نداشت که رانندگان و کارشناسان تغییرات نحوهی کارکرد خودرو را متوجه شوند.
اما پس از این اتفاق آژانس حمایت از محیط زیست آمریکا به همراه گروه منابع هوایی کالیفرنیا وارد قضیه شدند و پروندهای در این خصوص در ماه می ۲۰۱۴ تشکیل دادند. فولکس واگن نیز در همین زمان تمام تلاش خود را برای زیر سوال بردن نتایج دانشگاه ویرجینیا به کار برد. در دسامبر ۲۰۱۴ فولکس واگن اعلام کرد ۵۰۰ هزار خودرو دیزل در آمریکا را برای بهبود نرمافزارشان فراخوانی کرده است؛ اما مشکل چیزی نبود که با بروزرسانی نرمافزاری حل شود.
در جولای ۲۰۱۵ آژانس حمایت از محیط زیست آمریکا به همراه گروه منابع هوایی کالیفرنیا به نتیجهی جامع خود رسیدند و آن را به صورت زیر همگانی کردند:
در تعدادی از خودروهای دیزل فولک واگن نرمافزاری توسعه داده شده است که در شرایط خاص جنبههای به خصوصی از سیکل عملیاتی را بهبود میبخشد.
فولکس واگن پس از مشاهده جو به وجود آمده، توسط مدیر بخش آمریکای شمالی خود به عذر خواهی رسمی پرداخت و وی با عبارت ما گند زدیم! عمق فاجعه را نشان داد. اما ظاهرا این اعتراضات نه تنها تمامی نداشتند بلکه روز به روز در حال افزایش بودند. بالاخره هیئت مدیرهی فولکس واگن تصمیم خود را گرفتند و قربانی این قضایا کسی نبود جز مدیرعامل این شرکت مارتین وینترکورن. وی همان شخصی بود که با اعمال سیاستهای خود فولکس واگن را به برترین تولیدکنندهی خودرو در جهان تبدیل کرده بود. فشار هیئت مدیره باعث شده تا وینترکورن پس از انتشار ویدیوی رسمی و عذرخواهی در آن، استعفای خود را اعلام کند.
فهرست؛
تاریخچه
فولکس واگن و کمپین تاریخی Think Small
برندسازی در قلمرو دشمن
طراحی بابرنامه ریزی دقیق
استفاده از اساتید بازاریابی درفولکس واگن
صداقت وشجاعت تیم بازاریابی
قلّاب کارساز در کمپین تبلیغاتیی
تغییر لحن آگهی فولکس واگن
برندسازی مجدد فولکس واگن
کمپین Think Small، نمادی تاریخساز از استراتژی بازاریابی
فولکس واگن به دنبال همخوانی بیشتر با نیازهای مشتریان؛ هر منطقه یک راهبر
همخوانی بهتر محصولات و مدل های تولیدی با نیازهای مشتریان
تاریخچه برند فولکس واگن، غول خودروسازی دنیا!
تولیدبا حمایت هیتلر
اولین خودرو سواری فولکس واگن چه بود؟
القاب وعناوین فولکس واگن درکشورهای مختلف
شکست فورد در مقابل بیتل
کیفیت نسل های جدید فولکس واگن
چرا فولکس واگن همچنان محبوب و معتبر است
پرفروشترین خودروی تاریخ فولکس واگن چیست؟
همکاری فولکس واگن با بیل گیتس برای تکنولوژی باتری خودروهای الکتریکی
فولکس واگن و تاثیرگذارترین تبلیغات تاریخ
تبلیغات فولکس واگن دردهه60
ارتقاء بعضی فرم ها بسیار دشوار است
هنرتبلیغات فولکس واگن
تبلیغات تخصصی ؛غافلگیرکردن و مجاورت
معروف ترین تبلیغات فولکس واگن
روان شناسی تبلیغات فولکس واگن
تبلیغ ویدئویی ویژه و تاثیرپذار فولکس واگن
تبلیغ ابتکاری وولکس واگن برای پلیس آمریکا
تبلیغ ویژه برای فروش فولکس استیشن
دلایل موفقیت فولکس واگن
تبلیغ نوستالژِک فولکس واگن
دیجیاتوفولکس واگن به دنبال همخوانی بیشتر با نیازهای مشتریان؛ هر منطقه یک راهبر
بخش بندی بازاردرفولکس واگن
فولکس واگن دربازارهند
برنامه فوکس واکن برای بازار چین
ابراز نارضایتی مشتریان فولکس واگن با ارسال 100هزار توییت / گذر از بحران به شیوه غول ها
پرداخت خسارت توسط فولکس واگن
چالش ویژه فولکس واگن در مقابل مقررات و مشتریان
تجزیه و تحلیل توییت ها
مدیریت بحران در جنگ توییت ها
تاثیرتکرار واژگان
احساسات نهفته درون توییت ها
تلاش فولکس واگن برای جبران خطاها واشتباهات
درس هایی که این رسوایی به مدیران آموخت
با پرفروش ترین خودروهای جهان در سال 2020 آشنا شوید
فولکس واگن تیگوان
بازاریابی جالب فولکس واگن ! پیامک فولکس را نخوانید ! تماشای کلیپ در کانال مارکتینگ
بازاریابی محصول چیست؟ – استراتژی بازاریابی محصول جدید چگونه است؟
ابتکار مدیر بازاریابی فولکس واگن در تبلیغات
کمپین تبلیغاتی فولکس واگن در مترو
بازگشت فولکس واگن به عرصه بازاریابی
بهره گیری تیم بازاریابی مجرب در فولکس واگن
فولکس واگن به دلیل انتشار آگهی نژادپرستانه عذرخواهی کرد
واکنش مدیران فولکس واگن به تبلیغ تلویزیونی
کمپین تبلیغاتی و بازاریابی های برتر
کمپین فولکس واگن در شانگهای
مطالعه موردی: کمپین بازاریابی فولکس واگن در المپیک ریو ۲۰۱۶
فولکس واگن چگونه به شهرت رسید
تبدیل نقطه ضعف محصول به نقطه قوت فروش
تقسیم بندی ، هدف گذاری ، موقعیت یابی در استراتژی بازاریابی فولکس واگن
ماموریت - "تحرک برای همه»
رقبای فولکس واگن
مزیت رقابتی در استراتژی بازاریابی فولکس واگن
ماتریس BCG در استراتژی بازاریابی فولکس واگن
استراتژی توزیع در استراتژی بازاریابی فولکس واگن
ارزش ویژه برند در استراتژی بازاریابی
تحلیل رقابتی در استراتژی بازاریابی فولکس واگن
تحلیل بازار در استراتژی بازاریابی فولکس واگن
تجزیه و تحلیل مشتری در استراتژی بازاریابی فولکس واگن –
آمیخته بازاریابی فولکس واگن
فولکس واگن درهند
محصولات در ترکیب بازاریابی فولکس واگن
تبلیغات در ترکیب بازاریابی فولکس واگن
مزیت رقابتی وفروش فولکس واگن
قیمت در ترکیب بازاریابی فولکس واگن
تحلیل SWOT فولکس واگن
نقاط قوت در تحلیل SWOT فولکس واگن
نقاط قوت فولکس واکن
شناخت عالی برند
فرصت ها در فولکس واگن
تحقیق و توسعه
نقاط ضعف در تحلیل SWOT فولکس واگن
حاشیه سود پایین دررقابت
موقعیت ضعیف در هند
فرصتها در تحلیل SWOT فولکس واگن
امکان گسترش جهانی وجود دارد
افزایش بهره وری سوخت
طراحی های مدرن و نوآورانه
اتومبیل های هیبریدی / اتومبیل های کم مصرف / اتومبیل راندن خودکار
تهدیدها در تحلیل SWOT فولکس واگن.
رقابت مستمر
مقررات مختلف دولت در کشورهای مختلف
نوآوری مستمر
روند در بازارها »«گرایش ها در بازارهای اتومبیل های مسافری و خودروهای سبک
بخش بندی محیطی
اروپا / سایر بازارها
استراتژی های بازاریابی فولکس واگن و آمیخته بازاریابی
آنالیز وضعیت فولکس واگن
هدف گذاری و موقعیت بندی تقسیم بندی (STP)
تثبیت موقعیت فولکس واگن
استراتژی عمومی پورتر
آمیخته بازاریابی برای فولکس واگن
استراتژی های رشد Ansoff
آنالیز PEST فولکس واگن
تجزیه و تحلیل SWOT
مارک هایی با عملکرد خوب
نگرش مثبت نسبت به وسایل نقلیه "سبز«
رشد از طریق خرید
افزایش تقاضای جهانی برای اتوبوس
(T) تهدیدات
نوسان قیمت سوخت
رشد نرخ ارز یورو
توصیه هایی برای فولکس واگن4.1 توصیه برای اهداف و اهداف SMART
4.2 توصیه برای استراتژی ها و برنامه های بازاریابی
تحقیقات بازار فولکس واگن
ماموریت تجاری و چشم انداز فولکس واگن در هند
بررسی استراتژی و عملکرد فعلی بازاریابی
Volkswagen AG - استراتژی و تجزیه و تحلیل عملکرد شرکت
Volkswagen AG - استراتژی و تجزیه و تحلیل عملکرد شرکت
بیانه استراتژیک فولکس ولگن-تحرک برای نسل های آینده
قدرت مالی و سودآوری گروه فولکس واگن
رضایت مشتری و وفاداری مشتری
تاثیروفاداری مشتریان درفروش بیشتر فولکس واگن
نقش رضایت و وفاداری مشتریان درتجارت فولکس واگن
تحرک الکترونیکی و دیجیتال سازی در فروش گروهی
استفاده هدفمند از فرصت های دیجیتالی شدن در فروش
هماهنگ نمودن فرآیندها وساختار داخلی بافرصت های دیجیتالی
خدمات پس از فروش
پروژه دیجیتال پس از فروش
محصولات با کیفیت و مشتری مدار
نقش کیفیت محصولات در حفظ رضایت مشتریان
استراتژی کیفیت گروه
دیدگاه خود را ثبت کنید