مک دونالد
دراین فایل مطالب ارزشمند در زمینه بازسازی برند استراتژی تحلیل محیط و ماندگاری کسب وکار ،مدیریت تغییر و ذائقه مشتریان،آنالیز رقبا راهبردهای بازاریابی ،بخش بندی بازارها ومشتریان از دیگاه های صاحب نظر بازاریابی با250 اسلاید ویژه ارائه می گرددو می تواندبرای مدیران کلیه کسب و کارها و سازمان های تولیدی و خدماتی ،همچنین دانشجویان کلیه رشته و کارمندان محترم در کلیه صنوف و کلیه عزیزانی که راهبردهای بازاریابی را ارزشمند می دانند ؛قرار گیرد.
کمتر کسی پیدا می شود که فست فود دوست نداشته باشد، طعم بینظیر و خوشمزه فست فودها باعث شده که علی رغم همه ضررهایی که دارد باز هم از محبوب ترین غذاهای دنیا باشد. وقتی صحبت از فست فود و همبرگر به میان می آید یاد بزرگ ترین فروشگاه های زنجیره ای دنیا، مک دونالد می افتیم.
مک دونالد رستوران زنجیره ای فست فود و همبرگر آمریکایی است. برادران ریچارد و موریس مک دونالد در سال ۱۹۴۰ این رستوران را در کالیفرنیا افتتاح کردند. در ابتدا در این رستوران فقط غذاهای کبابی و همبرگر درست می شد، برادران مک دونالد بعد از مدتی کار کردن دراین رستوران به این نتیجه رسیدند که بیشتر درآمدشان از همبرگر است. در طول سالیان این فروشگاه در نقاط مختلف دنیا شعبه زد و ساندویچ های خوشمزه و جدید را خلق کرد. مک دونالد در سال ۲۰۱۱ با سهامی به ارزش ۳۵,۵۹۳ میلیون دلار و ۶% رشد نسبت به سال ۲۰۱۰ به ششمین برند تجاری برتر در دنیا شد.
امروز مک دونالد یکی از بزرگ ترین رستوران های زنجیره ای جهان است و با بیش از ۳۵۰۰۰ شعبه در ۱۲۰ کشور مختلف هر روز ۶۸ میلیون نفر مشتری دارد. مک دونالد در ابتدا فقط همبرگر، چیزبرگر، سیب زمنی سرخ کرده، انواع مرغ ها و … را می فروخت اما با تغییر ذائقه مشتریان به منوی خود انواع سالادها، ماهی ها، میوه ها، ساندویچ های لقمه ای و … را هم اضافه کرد.
لوگوی این رستوران در سال ۱۹۶۱ ثبت شد، این لوگوی تجاری به شکل قوس های طلایی و به نوعی سمبل حرف ام بود. کارشناسان معتقدد شکل خاص و ترکیب رنگ های زرد و قرمز در لوگوی این شرکت یکی از دلایل جذب کودکن به این رستوران های مک دونالد است. اولین رستوران زنجیره ای برادران مک دونالد در سال ۱۹۵۵ به کمک شخصی به نام ری کراک (Ray Kroc) افتتاح شد و ین نقطه شروعی بر افزایش شعبه های مختلف این شرکت در سراسر دنیا بود.
این شرکت در نقاط مختلف دنیا ۱.۵ میلیون کارمند دارد و با تبلیغات فراوان همیشه سعی می کند که رتبه اول خود در مواد غذایی را حفظ کند. مک دونالد همیشه برای افزایش مشتریان خود ایده های خلاقانه و جالبی داشته است مثلا در کنار رستوران های خود فضای بازی برای کودکان در نظر گرفته و دکور خود را مرتب تغییر می دهد. به هر کدام از شهرهای معروف دنیا که سفر کنید می توانید شعبه های مختلفی از این رستوران را پیدا کنید و خودتان را به ناهار و شامی خوشمزه دعوت کنید، دکوراسیون شاد و مهیج این رستوران ها طعم غذاهایش را برایتان لذت بخش تر می کند.
با وجود همه موفقیت هایی که این شرکت بدست آورده اما پس از شهرت فراوانی که در دنیا پیدا کرد انتقادهای زیادی به آن وارد شد. یکی از این انتقادها مربوط به چاق کننده بودن غذاهای عرضه شده این رستوران است، منتقدان معتقدند که این شرکت یکی از دلایل شیوع چاقی در جهان است.
معرفی شرکت مک دونالد
تاریخچه
استراتژی
مزیت رقابتی
دستورالعمل استاندارد مک دونالد
تبلیغ سنتی مک دونالد
رشد مك دونالد
عوامل شكستناپذیری مك دونالد
احترام به فرهنگ کشورها درمک دونالد
عوامل شكستناپذیری مك دونالد
استراتژی CRM برند مک دونالد
تحلیل استراتژی و مدل کسب و کار شرکت مک دونالد
تجزیه و تحلیل صنعت
تغییر روندهای اجتماعی و اقتصادی
افزایش هزینههای کسب و کار وتاثیر آن درفعالیت مک دونالد
استراتژی رقابتی
تقویت موقعیت رقابتی
استفاده از فناوری درمک دونالد
پاسخ به رقبا در مک دونالد
بازار جهانی
گسترش جهانی مک دونالد
استراتژی شرکتی: تنوع کسب و کار
روشهای تبلیغات مک دونالد
خلاقیت درتبلیغات به روش مک دونالد
تطبیق با شرایط محلی
تبلیغات صبحانه مک دونالد
کیفیت در تمام شعب
انعطاف پذیری
فرایند کار در مک دونالد
استراتژی نفوذ در بازار
مقابله با زیان دهی در مک دونالد
استراتژی توسعه بازار
استراتژی توسعه محصول
توسعه محصولات برپایه توجهات جهانی
استراتژی تنوع
استراتژی های بازاریابی مک دونالد
استراتژی بازاریابی ۵P مک دونالد
پیروزی با طعم همبرگر!!!
کمپینی که مشتریان مک دونالد را به برگرکینگ کشاند.
داستان کمپین برگر واپر یک سِنتی
برگرکینک با یک تیر چند نشان زد
استراتژی های پیش روی مک دونالدز
بیانیهی مأموریت
بیانیهی چشمانداز
گزارش مسئولیت سازمانی مکدونالد در سال 2008
منشورجهانی مک دونالد
حق امتیازهای مکدونالدز
فرمول Ray Kroc برای موفقیت: ( مک دونالدز)
آنالیزpestlدرمک دونالد
آنالیز SWOTدر مک دونالد
تحلیل 5نیروی پورتر در مک دونالد
مدل تجاری Ray Kroc
دانشگاه همبرگر مک دونالدز
خانههای خیریهی رونالد مکدونالد
سبز شدن (مک دونالدز)
تبلیغات محبوب
تغییرات تحقیقات بازار مک دونالد
ویژگی های سازمان مک دونالد
موفقیت و محبوبیت سیستم های مک دونالد
تحلیل فعالیتهای شرکت "مک دونالد"
برخی از جنبه های سیاست شرکت مک دونالد
ساختار سازمانی مدیریت مک دونالد
تعداد افراد و شرح شغل آنها
سبک و روشهای مدیریت
ساختار و مدیریت سازمانی
بررسی الگوهای رقابتی مک دونالد
تعداد شعب مک دونالد در جهان
تعداد کارمندان مک دونالد
معروفیت برندینگ مک دونالد
میزان استفاده از مک دونالد
دو نمونه از برندینگ مک دونالد
اهمیت برنامه ریزی در مک دونالد
اهمیت رضایتمندی مشتریان در مک دونالد
جهانی فکر کنید و محلی عمل: یک مورد از مک دونالد استراتژی جهانی
اشتباه استراتژیک مک دونالد دربازاریابی ویروسی
حالت های ورود کسب و کار به بازاریابی بین المللی
فرانشیز
شعار برند و اهمیت آن در بازاریابی و تبلیغات
لزوم شعار چیست و چرا باید بخشی از برند سازی باشد؟-مثال موردی مک دونالد
شعار شرکت کاربردی مک دونالد
مک دونالد چگونه به این جایگاه رسید؟
ورود مک دونالد به تهیه غذای سالم
درسهای مک دونالد
مک دونالد در فیلم بنیانگذار، قصه یک برند خوشمزه
بهانه ای برای یک فیلم فود
اوج جایگذاری محصول
معرفی مک دونالد موفق ترین برند فست فود در جهان
انتقادات از برند مک دونالد
منوی مک دونالد
عوامل موفقیت مک دونالدز
مزیت رقابتی مک دونالد
ادامه تبلیغ سنتی مک دونالد
عوامل شکست ناپذیری مک دونالد
خلاقیت در تبلیغات مک دونالد
دلایل موفقیت شغلی مک دونالد چیست؟
حفظ ثبات در مکدونالد
تأثیر برند در موفقیت شغلی
مکدونالد از ریسک نمیترسد
موفقیت شغلی با در نظر گرفتن سلیقه مشتری
هنر در فروش متقابل
مکدونالد میداند چگونه با مردم کار کند
تأثیر پرورش استعدادها در موفقیت شغلی
رویکرد انساندوستانه مکدونالد
انقلاب فست فودی مک دونالد
سیستم کاری حرفه ای مک دونالد
تاریخچه لوگوهای معروف: برند مک دونالد (McDonald)
درس های بازاریابی به روش مک دونالد
مطالعه موردی CRM در برندهای بزرگ
CRM مک دونالد
مطالعه موردی CRM مک دونالد
5 نمونه اشتباه بزرگ در بازاریابی بین المللی
آمیخته بازاریابی در مک دونالد
اثربخشی تشکیلات مک دونالد
محصولات (مخلوط محصول) مک دونالد
. استراتژی عمومی و استراتژیهای رشد مک دونالد
بررسی استراتژیک رستورانهای زنجیره ای مک دونالد
ساختار جغرافیایی کسب وکار مک دونالد
استراتژی تمرکز بر بچه ها
نقاط قوت:
نقاط ضعف:
فرصتها
تهدیدات
عوامل موفقیت در200شرکت نمونه جهان
همکاری بین المللی بیاند میت با مک دونالد و یام برندز
اهمیت هویت بصری در تبلیغات تازه مک دونالد
جلب توجه مخاطب با ساده ترین شکل ممکن
تحول از عرصه تبلیغات به اثر هنری
سادگی تبلیغات در مک دونالد.
نکات مهم در زمینه بیلبوردهای مک دونالد
ایجاد فرهنگ منحصر به فرد در مک دونالد
استراتژی بازار بین المللی مک دونالد
تاریخچه شرکت و نقاط عطف
استراتژی جهانی شرکت جهانی بیندیشد محلی عمل کنید
مدیریت محلی
درس های بازآفرینی برند از پروژه مک دونالد
نکات آموزنده در طراحی مک دونالد
انعطاف پذیری در بازآفرینی برند مک دونالد
چند مثال جالب از ریبرندینگ درست و غلط
مکدونالد
روند ریبرندینگ مک دونالد
اشتباه در ریبرندینگ مک دونالد
یک ریبرندینگ موفق چه مراحلی دارد؟
نکات و توصیههای مهم در ریبرندینگ
طراحی مدرن بسته بندی مک دونالد یا مشق بچه مدرسه ای!
طراحی همسوبا اهداف مک دونالد
تغییردرشیوه بسته بندی به همراه طراحی دوباره
کرونا و تغییر لوگو برندها
دیدگاه خود را ثبت کنید