تحقیقات بازاریابی
دراین فایل مطالب ارزشمند در زمینه تحقیقات بازاریابی بین المللی شناخت بازار وتوسعه راهبردهای بازاریابی درکشورهای هدف،بخش بندی بازارها ومشتریان از دیگاه های صاحب نظر بازاریابی با ۱۴۲ اسلاید ویژه ارائه می گرددو می تواندبرای مدیران کلیه کسب و کارها و سازمان های تولیدی و خدماتی ،همچنین دانشجویان کلیه رشته و کارمندان محترم در کلیه صنوف و کلیه عزیزانی که راهبردهای بازاریابی را ارزشمند می دانند ؛قرار گیرد.
امروزه با وجود رقابت در صنایع مختلف، مشتریان بیشترین قدرت را در تصمیمگیری خرید دارند. می دانیم مشتریان برای تصمیمگیری، اطلاعات خود را بیشتر بهصورت آنلاین جمعآوری میکنند. اما آیا به میزان تطبیق برنامه بازاریابی خود و تصمیمگیریهای مشتریان در خرید توجه کردهاید؟ در این نوشتار:
مارکتینگ ریسرچ یا تحقیقات بازاریابی مجموعه ای از فرآیندهاست که تولید کننده و مشتریان و مصرفکننده نهایی را از طریق جمع آوری اطلاعات به هم متصل می کند. این اطلاعات برای تعریف فرصت ها و تهدید های بازاریابی ، ارزیابی فعالیتهای بازاریابی و درک بهتر نسبت به فرآیند بازاریابی و بهبود آن مورد استفاده قرار میگیرد.
تحقیقات بازار یکی از موثرترین راهها برای پیدا کردن بینش نسبت به مشتریان و رقیبان در صنعت است. هدف از تحقیقات بازار به دست آوردن اطلاعاتی است که در تصمیمگیریهای کسبوکار مهم هستند. مخصوصاً برای تصمیمات کسبوکارهای کوچک برای ورود به حوزهای جدید یا تولید محصولات جدید،تحقیقات بازار بسیار مهم و تأثیرگذار است.
روشهای مختلفی در تحقیقات بازار یا مارکت ریسرچ وجود دارد که کسبوکارها از آنها برای جمعآوری اطلاعات استفاده از محصول استفاده میکنند.
هردوی این مقاهیم جزئی از مارکتینگ محسوب می شود و شامل فعالیتهایی است که قبل از فروش محصول انجام میشود. تعدادی از متخصصین بازاریابی تحقیقات بازار را زیرمجموعه تحقیقات بازاریابی میدانند و گروهی دیگر بر این عقیده اند کعه این دو مفهوم در بعضی فعالیتها هم پوشانی دارند. یعنی فعالیت هایی مانند ترندهای بازار و سایز بازار و بررسی بازار هدف و … را جزئی از تحقیقات بازار و مستقل از تحقیقات بازاریابی می دانند.
مثالهایی از تحقیقات بازاریابی میتوان از بهینه سازی در تبلیغات، تست آ-ب، رضایت مشتریان و تغییر نگرش نسبت به برندینگ نام برد. درباره تحقیقات بازار میتوان از ترندهای بازار ، سایز بازار و بررسی بازار هدف، سگمنتیشن و … نام برد. با این حال این دو مفهوم در محدودهی موضوعاتی مانند قیمت گذاری، ویژگی های محصول و تخمین تقاضا مشترک هستند.
بر اساس آمارهای موجود:
چگونه یک کارشناس بازاریابی میتواند مطمئن شود که مشتری در تصمیمگیری محصول او را انتخاب میکند؟ چگونه میتوان فهمید که یک مصرفکننده تصمیم خرید خود را با استفاده از چه اطلاعاتی و بر چه اساس میگیرد؟ این سؤالات دقیقاً مواردی هستند که مارکتینگ ریسرچ به آنها پاسخ میدهد.
بر اساس روشها و ابزارهای مورداستفاده، مارکتینگ ریسرچ را میتوان به دستههای زیر تقسیم کرد:
اطلاعات اولیه که کارشناس بازاریابی از بازار و مشتریان کسب میکند شما میتوانید این نوع تحقیقات بازاریابی را به روشهای مختلف مانند focus group، پرسشنامه آنلاین، مصاحبه تلفنی و … اانجام دهید. درنتیجه این نوع تحقیقات بازار میتوانید چالشهای مشتریان را در هنگام خرید محصول بدانید و میزان آگاهی جامعه هدف از برند خود را بررسی کنید.
در تحقیقات ثانویه اطلاعاتی که توسط منابع خارجی مانند آژانسهای دولتی و شرکتهای آماری تهیهشده استفاده میشود. این اطلاعات در روزنامهها و مجلات، کتاب و سایتها و آژانسهای مختلف دولتی و غیردولتی منتشر میشود. منابع ثانویه میتواند یکی از موارد زیر باشد:
مارکتینگ اینتلیجس استفاده از اطلاعات موجود برای تصمیمگیریهای استراتژیک کسبوکار است. کسبوکارهای کوچک این اطلاعات را بهمرور زمان از بازار، رقبا و شرایط اقتصادی و سیاسی به دست میآورند. در واقع مارکتینگ اینتلیجنس به معنای جمعآوری داده های روزانه است که وارد سیستم می شود و از میان آن اطلاعات مهمی را می توان استخراج کرد. سپس با استفاده از آن وضعیت شرکت را تحلیل میکنند و نقاط قوت و ضعف را پیدا می کنند. اما تحقیقات بازار به مفهوم طرح یک سوال و یافتن پاسخ آن سوال است.
تحقیقات بازاریابی (Marketing Research) چیست؟
تفاوت تحقیقات بازاریابی و تحقیقات بازار
تحقیقات بازار به چه سوالهایی پاسخ میدهد؟
انواع روشهای مورداستفاده در Market Research
تفاوت تحقیقات بازار و Marketing Intelligence
چرا تحقیقات بازار ضروری است؟
آشنایی با مشتریان مرتبط با کسب و کارتان
یافتن فرصتهای جدید برای معرفی محصولتان
پیشبینی نیاز مشتریان
۵ مرحله انجام تحقیقات بازار
جزئیات مسئله تحقیق
چگونه تحقیقات بازار انجام دهیم
تفاوتهای عمده تحقیقات بازار و تحقیقات بازاریابی
انواع روشهای تحقیقات بازاریابی
تحقیق بازاریابی، عناصر اساسی یک تحقیق بازاریابی چیست؟
مزیت تحقیقات بازاریابی
مؤسساتی که تحقیقات بازاریابی را انجام میدهند
ضرورت انجام تحقیق بازاریابی
زیان های عدم انجام تحقیقات بازاریابی
چالشها و نکات تحقیق بازاریابی
راهکار های مقابله با چالش های بازاریابی
روش های تحقیقات بازاریابی
عناصر والزامات تحقیقات بازاریابی
تحقیقات بازار جهانی
برنامه ریزی در مدیریت بازاریابی
ماموریت
اهداف شرکت
ممیزی بازاریابی
تجزیه و تحلیل SWOT
فرضیه های بازاریابی
اهداف و استراتژی های بازاریابی
پیش بینی نتایج مورد انتظار
فرآیند تحقیق در مدیریت بازاریابی
انواع داده ها و منابع
وظایف عمده مدیریت بازاریابی
۵ سوال مشترک تحقیقات بازار
چند مثال موردی از تحقیقات بازاریابی-قهوه
شرکت آی بی ام
کلینیک مایو
AXA: ایجاد معیارهای جدید مسئولیت شرکتی
چرا هواوی نوآورترین است؟ نگاهی به بودجه تحقیق و توسعه هواوی + مقایسه بودجه با رقبا
بودجه تحقیق و توسعه هواوی چهقدر است؟!
سونی، برنامه تحقیق و توسعه فناوری خود را معرفی کرد
افتتاح مرکز تحقیق و توسعه شیائومی در فنلاند
شیائومی هزینه های تحقیق و توسعه را افزایش می دهد
مروری بر ۴۰ سال تلاش بی ام و برای تحقیق و توسعه خودروهای برقی
سفر به قلب مرکز تحقیقات مرسدس بنز
گروه تحقیق و توسعه داروسازی
محیط بازاریابی چیست و انواع لایه های آن کدامند؟
انواع لایه ها در محیط بازاریابی
محیط سازمانی
محیط بازاریابی
محیط کلان
محیط خرد
بهرهبرداریهای مختلفی که از تحقیقات بازاریابی به عمل میآید
گروه های تحقیقات بازاریابی
مواقع سودمندی تحقیقات بازاریابی
انتخاب تیم تحقیقات بازاریابی
برای هر مدیر بازاریابی ضروری است به تحقیقات بازاریابی روی بیاورد
به کمک تحقیقات بازاریابی به اهداف زیر دست یابید
محقق بازاریابی کیست؟
داشتن مهارتهای تیمی و رهبری
اصول اولیه در تحقیقات بازاریابی
مزایای استفاده از خدمات حرفهای تحقیقات بازاریابی چیست؟
شرکتهای تحقیقات بازاریابی در گزارش اطلاعات متخصص هستند
اطلاعات مفید در تحقیقات بازاریابی
پیشبینی حجم و بازار محصولات جدید
اندازه گیری ارزش یک نام تجاری
هدف از تحقیقات بازار
منابع تحقیقات بازار
سئوالات کلیدی درتحقیقات بازاریابی
دامنه تحقیقات بازاریابی
مدیریت فروش
مدیریت برند
مدیریت و برنامه ریزی تبلیغات
فرایند بازاریابی
آمیخته بازاریابی
تحقیقات بازاریابی در سامسونگ
یک مثال واقعی از مراحل تحقیقات بازاریابی-شرکت هواپیمایی امریکن ایرلاینز
قدم اول: مساله را تعریف کنید
یک سوال عمیقتر
سوال اصلی
قدم دوم: برنامهریزی برای تحقیقات بازار
تحقیقات بازاریابی در شرکت هیوندای
عامل پیشرفت چشمگیرنایک
تحقیق و توسعه، یکی از عوامل پیشرفت نایک
تحقیقات بازاریابی ریباک
بهبود مستمر، کایزن درشرکت تویوتا به تحقیق درباره تویوتا می پردازد
آینده پژوهی صنعت ورزش: آدیداس غول تکنولوژی در ورزش!
روزانه چقدر هزینه صرف واحد تحقیق و توسعه سامسونگ میشود؟
ماندن در رأس قلهی تکنولوژی، هزینهآور است
بررسیهای واحد تحقیق و توسعه سامسونگ درمورد پوشش محصولات درمناطق جهان
نقش تحقیق و توسعه در رشد کسبوکارها
تحقیق و توسعه رمز افزایش توانمندی کسب وکارها
افزایش ظرفیت، خلاقیت و نوآوری از طریق سرمایهگذاری در فرآیند تحقیق و توسعه
فرآیند تحقیق و توسعه چیست؟
گروه های تحقیق وتوسعه .پاسخگو به نگرانی شرکت ها
فرآیند تحقیق و توسعه یک بخش مهم برای بسیاری از کسبوکار هاست
چرخه تحقیق و توسعه با ایده پردازی و فرضیه سازی شروع می شود
فرآیند تحقیق و توسعه برای چه کسبو کارهایی مناسب است؟
تحقیق و توسعه برای تولید یک محصول یا ارائه یک خدمت جدید
تحقیق و توسعه برای بهبود محصولات و خدمات موجود
کسب وکارها همواره تحت تاثیر سه نیروی قوی رقرار دارند
دیدگاه خود را ثبت کنید