محتوا بخش مهم و ضروری برای ایجاد ارتباط بین کسبوکار و مصرفکننده است. از طریق محتوا است که مردم اطلاعات برند را پیدا کرده، از آن استفاده نموده و به آن عمل میکنند. اکنون که بسیاری از کسبوکارها در مورد مدیریت محتوا، توسعه محتوا، استراتژی محتوا و هر چیز دیگر محتوا صحبت میکنند، یافتن معنی دقیق محتوا دشوار است. برای سؤال محتوا چیست ، بسیاری تعاریف مختلفی از محتوا را ارائه دادهاند که در ادامه به پارهای از آنها اشاره میکنیم.
محتوا اطلاعات و تجاربی است که به دست کاربر نهایی و یا مخاطب میرسد. “چیزی است که از طریق برخی از رسانهها به صورت صوتی، متنی یا از طریق هر یک از هنرهای مختلف” بیان میشود. برخی دیگر محتوا را چنین تعریف میکنند: “محتوا ارائه اطلاعات با یک هدف خاص به مخاطبان از طریق یک کانال و در یک فرم خاص است”. این تعریف دارای پنج جزء است:
در این نوشتاراستراتژی با زار یابی محتوا،به صورت تحلیلی و از نگاه پژوهشگران و اندیشمندان بازاریابی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است و برای ایجاد فهم مشترک و هم افزایی دانشی در ارتباط با استراتژی بازار یابی محتوا «داستان های موفقیت بازاریابی محتوا»در بیش از 27برند مطرح جهانی از جمله: کوکا کولا-توشیبا- آی بی ام- زیراکس-ADP-SISCO-DEMANDBASE-اینتل-رد بول- مک دونالد.......مورد تحلیل قرار گرفته است و با 155اسلاید پاورپوینت تخصصی وقابل ویرایش عرضه می گردد. امید که مورد توجه و استفاده بهینه سروران ارجمند از جمله؛اساتید محترم دانشگاه.دانشجویان عزیز.مدیران و مشاوران محترم کسب کارها وسایر عزیزانی که به مدیریت و بازاریابی درزاردخانه بازاریابی مدرن علاقه دارند، قرار گیرد.
با سپاس
دکتر محرم غفاری Dr_Ghaffari
رمز ایجاد ارتباطات موفق، در شناسایی و بهینهسازی دقیق هر یک از این عناصر منحصر به فرد است. در زیر به توضیح 5 عنصر و نحوهی عملیاتی کردن آنها میپردازیم.
1) اطلاعات
چه ایدههایی را منتشر میکنید؟ اطلاعات ترکیبی از مهمترین ایدههایی است که مخاطب باید آنها را بداند. نیاز به دانستن جزئیات کلیدی (شواهد، توضیحات و نمونهها) که از آن ایدهها پشتیبانی میکنند.
2)هدف
چرا این کار را انجام میدهید؟ میخواهید مخاطبان به چه چیزی فکر کنند؟ چه احساسی داشته باشند؟ چه کاری انجام دهند؟ محتوا زمانی بسیار موفق است که شما آن را برای رسیدن به یک هدف خاص طراحی کنید. بیان دقیق این هدف به مخاطبان شما انگیزه دهد و محتوای تولیدی را بهبود میبخشد.
3) مخاطب
برای این محتوا مخاطب هدف شما چه کسی است؟ بسیاری از مواقع، کسبوکارها و برندها بدون شناخت نیاز مخاطب و توجه به او، محتوا تولید میکنند. افراد و مخاطبانی که میخواهید به آنها دست یابید، دغدغهها و سؤالات آنها را شناسایی کنید.
4) کانال
چگونه محتوا را به دست مخاطبان خود میرسانید؟ در فیسبوک و شبکههای اجتماعی که مخاطبان هدف شما حضور ندارند پست نگذارید. اگر افرادی که میخواهید محتوای شما را ببینند و به آنها دست یابید در لینکدین هستند، پستها و محتوای خود را آنجا قرار دهید. با تمام کانالهایی که مخاطبان شما در آن حضور دارند، شروع کنید. از یک “فیلتر هدف” برای بررسی لیست کانالهایی که به شما در رسیدن به هدف بهتر کمک میکنند، استفاده کنید. سپس، از مخاطبان یا “فیلتر هدف” برای محدود کردن بیشتر لیست استفاده کنید و روی آن کانالهایی که به طور مؤثر افرادی که به آنها میخواهید دست یابید را هدف قرار میدهند، تمرکز کنید.
5) فرم
چگونه روابط خود با مخاطب را در آخرین حالت نمایش میدهید؟ پس از انتخاب کانالها، نوبت به انتخاب ژانر میرسد. با انتخاب نوع محتوا شروع کنید. ویدئو، پست وبلاگ، مقاله یا پادکست بسازید. سپس فرم را از نظر نوع رسانه، طول، اندازه، سبک و غیره در نظر بگیرید تا یک محتوای مطلوبی تولید کنید. اما محتوا از نگاه هر مخاطبی متفاوت است و با وجود این همه تبلیغات در مورد بازاریابی محتوا، برای یک لحظه فکر کنید که محتوا چه تعریفی دارد؟ محتوا با توجه به بافت و موضوع برای افراد و موقعیتهای مختلف، معانی مختلفی دارد. در زیر نگاهی میاندازیم به تعاریفی که برخی دیگر درباره محتوا داشتهاند.
فهرست.
- مقدمه
تعریف وکارکردبازاریابی محتوا
تفاوت تولید محتوا با بازاریابی محتوا
تفاوت بازاریابی محتوا با استراتژی محتوا
مزایای بازاریابی محتوایی
بازاریابی محتوایی در ایران
دیجیکالا مگ، یک نمونه ایرانی
سوالاتی که قبل از تدوین محتوا باید از خود بپرسید
نظریه دایره طلایی
نحوه تولید محتوا
قالب محتوا یعنی چه؟
فرمتهای محتوا
وظایف بازاریاب محتوا
5عنصرتأثیرگذار دربهینه سازی محتوا
اصول بازاریابی محتوا
اصول پیشرفته برای افزایش نرخ تبدیل مشتری
تأثیر محتوا در فرایند خرید مخاطبان
تولید محتوا مطابق با دید مخاطب
تأثیرمحتوا در معرفی هویت برند
جنگ بازاریابی محتوا بر سر چیست؟
نبرد برای فروش در جنگ محتوا
ماتریس SWOT برای بازاریابی محتوا
پرسونای مخاطب چیست
شخصیت برند
تحلیل شخصیت برند بر اساس مدل جنیفر آکر
پرسونای مخاطب و تأثیر آن بر بخش بندی بازار
بخش بندی بازار یک روش استراتژیک
استفاده از بخشبندی بازار استراتژیک برای ایجاد پرسونای تاکتیکی
پلههای تدوین پرسونای مخاطب یک کسب و کار
مفهوم آرکی تایپی پرسونای مخاطب
چه تفاوتی میان پرسونای مخاطب و اطلاعات جمعیت شناختی است
تدوین پرسونای مخاطب چه تفاوتی با بخشبندی بازار دارد؟
تفاوت بین پرسونای مخاطب و پروفایل مشتری
مزایای بکارگیری پرسونای مخاطب
انواع پژوهش در زمینه تدوین پرسونای مخاطب
شوک محتوا چیست؟
محتوا و سبکی که ایرانیها میپسندند
تأثیرعدم بومیسازی محتوا و نادیده گرفتن تفاوتهای فرهنگی جامعه و مخاطبان ایرانی نسبت به سایر جوامع
شبکههای اجتماعی به عنوان محبوبترین پلتفرم ارائه محتوا
استقبال از محتوا در شبکههای اجتماعی
داستانهای موفقیت بازاریابی محتوا (بررسی بازاریابی محتوا در بیش از 27 برند مطرح جهانی)
دیدگاه خود را ثبت کنید