دانلود مقاله یادگیری الکترونیک با فرمت ورد و در 25 اسلاید قابل ویرایش
فهرست
تاریخچه 1
مقدمه 2
تعریف 3
موارد دیداری-شنیداری 8-4
تاثیر برآموزش وپرورش 14-9
آموزش الکترونیک در دانشگاه 18-14
نمونه دانشگاه مجازی25-18-
قسمتی از متن
تاریخچه
اما بر اساس شواهدی که در دست می باشد، اولین آموزش ازراه دور به شیوه پستی و مبادله مواد آموزشی و پرسش و پاسخ از طریق پست در سال های 1728 میلادی انجام گرفته است (یعنی حدود 280 سال قبل!!!) از آن زمان تا به حال شکل های مختلفی از آموزش به صورت های ترویجی، ارشادی و آکادمیک از طریق مکاتبه، ضبط صوت، برنامه های تلویزیونی، ویدیویی و اخیرا ماهواره ای و... انجام پذیرفته است اندیشه تاسیس آموزش مجازی از سال 1996 میلادی در جهان مطرح شد ولی اولین دانشگاه مجازی در سال 2000 شكل گرفت . اولین آموزش مجازی، نخست در انگلستان مطرح گردید اما به صورت عملی آمریكا، برای اولین بار آموزش مجازی را تجربه کرد
مقاله یادگیری الکترونیک
فناوری اطلاعات و ارتباطات ، نقش آن در یادگیری
فناوری اطلاعات و ارتباطات در طی مدت زمان كوتاهی، توانسته زندگی انسان را در سطح بسیار زیادی دگرگون سازد. یادگیری و امور آموزشی نیز از این روند مستثنا نیست. نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در چرخه یادگیری بسیار پررنگ می باشد .
فناوری اطلاعات وارتباطات توانسته است به مرور با شناخت نیازها، كمبود و نواقص موجود مشکلات، آموزش های سنتی را از بین ببرد. علت به کارگیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات در یادگیری، آموزش بهتر وسریع تر می باشد.
فناوری اطلاعات و ارتباطات شیوه جدیدی از یادگیری را برای افراد ایجاد می کند و نکته مهم عدم نیاز به حضور فیزیكی استاد در كلاس درس و یادگیری در محیط های غیر از كلاس امكان پذیر می باشد. بدبن ترتیب، افراد اطلاعات خود را با سایرین به اشتراک می گدارند و از اطلاعات دیگران نیز بهره مند می شوند
مقاله یادگیری الکترونیک
مقدمه
امروزه اهميت آموزش و پرورشي كه متناسب با نيازهاي فرد و جامعه باشد، بيش از همه احساس ميشود زيرا دنيايي كه با شبكههاي اطلاعاتي به هم پيوند خورده متقاضي نيروي كاري است كه بفهمد چگونه از فنآوري به عنوان ابزاري براي افرايش بهرهوري و خلاقيت استفاده كند. چنين مهارتي، توانايي استدلال كردن بر مبناي اطلاعاتي است فرايندي كه در آن منابع معتبر شناسايي شده و به ديگران انتقال داده ميشود افزون برآن كارفرمايان از كارگران انتظار دارند از مهارتهاي همكاري و تشريك مساعي كار در گروه و تبادل اطلاعات در شبكه جهاني، يعني تحليل مساله از ديدگاه چند رشتهاي برخوردار باشند. از آن جا كه اين شبكهها بينالمللي هستند، كارفرمايان در جستجوي افرادي برميآيند كه ظرفيت تعامل موثر با كساني را دارا باشند كه داراي فرهنگ و زبان متفاوتي هستند و بالاخره كارگران عصر دانش بايد منعطف بوده و قادر باشند به همان سرعتي كه محيطهاي پوياي كار تغيير ميكند، به موثرترين شكل بياموزند ناگزير شهروندان چگونه آموختن را بايد فراگيرند
مقاله یادگیری الکترونیک
آموزش مجازی چیست؟
آموزش الکترونیکی بهطور کلی بهرهگیری از سیستمهای الکترونیکی مثل کامپیوتر، اینترنت، دیسکهای چندرسانهای، نشریههای الکترونیکی و خبرنامههای مجازی نظایر اینهاست که با هدف کاستن از رفت و آمدها و صرفهجویی در وقت و هزینه و در ضمن یادگیری بهتر و آسانتر صورت میگیرد
تعاریف آموزش مجازی از دیدگاه كارشناسان مختلف
آموزش مجازی توجه به یادگیری از طریق اینترنت می باشد.
آموزش مجازی ( الكترونیكی ) نیروی شبكه را به كار می گیرد برای كسانی كه به تكنولوژی های اینترنتی تكیه دارند كه در ضمن كار با شبكه آن ها را نیز قادر به یادگیری میکند
دست اندر کارهای سیستم های کایسکو بر این باورند که:
آموزش مجازی، یادگیری اینترنتی است كه در غالب رساندن مطالب بصورتی است که دارای خصوصیات زیر باشد:
کیفیت متفاوت .
تسریع یادگیری • کاهش هزینه ودستیابی به شرایط آموزش برای همه•
توانایی لازم برای ستفاده از آموزش مجازی:
برای استفاده از محیط آموزشی در محیط های مجازی، افراد به سواد شنیداری، دیداری، آشنا بودن با فناوری و رایانه نیاز دارند
ونیروی متخصص لازم برای طراحی محیط آموزش الکترونیکی عبارت است از: استاد طرح درس (سابقه تألیف منبع درسی خود آموز ) متخصص علوم تربیتی، متخصص یادگیری الكترونیكی، متخصص فناوری اطلاعات و پیاده كننده طرح درس شركت دارند.
چرا آموزش الکترونیک:
افراد از تمام آن چه که می بینند تنها 20 درصد آن را به یاد می آورند و به حافظه می سپارند واین موضوع برای دروس و یا هر آنچه که می شنوند تنها 30 درصد است و اگر این دو موضوع با یکدیگر توام شود و هر دو حواس به طور همزمان به کار گرفته شود، میزان یادگیری در افراد 50 درصد افزایش یافته و اگر عامل دیگری همچون تحریک انگیزه یادگیری را نیز به آن دو اضافه کنیم میزان یادگیری به 80 درصد خواهد رسید. به همین علت است که محققان استفاده از ابزارهای چند رسانه ای را در یادگیری بهتر موثر می دانند
دیدگاه خود را ثبت کنید