دانلود پاورپوینت بحث اینترنت و ابزارهای دیگر یادگیری ازراه دور با فرمت ppt ودر 32 اسلاید قابل ویرایش
قسمتی از متن پاورپوینت بحث اینترنت و ابزارهای دیگر یادگیری ازراه دور
چکیده
آموزش اینترنتی وازراه دورحرفه جدیدوفن آموزشی جدیدی راپدید آورده است.توسعه روز افزون،نقش وتاثیرفن آوری های نوین، به ویژه استفاده ازفضای مجازی به عنوان یکی ازپدیده های نوین، به ویژه استفاده ازفضای مجازی به عنوان یکی ازپدیده های نوظهور درابعادگوناگون زندگی انسان ازواقعیت های غیرقابل انکار جامعه امروز است.
هدف ازاین تحقیق این است که نشان دهد،چگونه فناوری های تبادل داده ها می تواند برآموزش ازراه دور وفن آموزش تاثیرگذاشته وبه معلمان ودانشجویان درکلاس های مجازی کمک کند.
مقدمه
آموزش از راه دوردر ده سال گذشته گشترش یافته است،دانشگاهها و شرکتها میکوشند تا وارد این شکل ابتکاری از اموزش شوند .کل میزان ثبت نام در اشکال مختلف اموزش از راه دور در فاصله سالهای 1998و1997در حدود 1/6میلیون نفر تخمین تخمین زده شده است.
آموزش عالی با درامدی بالغ بر 225میلیارد دلار در سال 1999تبدیل به تجارتی با پیشرفت سریع شده است.
به نظر میرسد دانشگاهها ،شرکتها و دولتها در حال سود بردن از این فضای جدید اموزشی هستند.
آموزش ازراه دور(طرح کلی)
آموزش ازراه بیشتر از آنکه یک شیوه جدیدباشد، شیوه ای بازابداع شده است.آموزش ازراه دور درروزهای ابتدایی خودشان شامل آموزش:
مکاتبه ای
دوره های تلویزیونی
مجموعه های ویدئویی وکاست های صوتی می شد.
با گسترش وتوسعه این روش در جوامع وسایل وراههای جدیدی نیز به وجود آمدند که از جمله آنها
اسلایدنماها
میکروفیش ها
فیلمها بودند که به دانشجویان این امکان را می دادندکه ماجرا را از طریق عکس ها به یادبیاورند.
ازآنجاکه رشته آموزش ازراه دوربااستفاده ازاینترنت هنوز بسیار جوان است،یافتن تعریفی روشن ومختصر برای آن کارساده ای نیست.در این تحقیق از تعریف پیشنهادات سیاست ملی انجمن آموزش ازراه دور ایالات متحده استفاده خواهیم کرد.
تعریف آموزش ازراه دورازنظراین انجمن:آموزش ازراه دور عبارت است ازتدریس بااستفاده از فناورهای مخابراتی که مواددرسی مختلفی راازطریق صدا،تصویر وداده ها انتقال داده ودریافت می کنند.
پاورپوینت بحث اینترنت و ابزارهای دیگر یادگیری ازراه دور
تاریخچه آموزش ازراه دور
تاریخچه آموزش ازراه دوردرجهان
تاریخچه آموزش ازراه دوردرایران
پیشنه آموزش ازراه دوردر جهان
اسحاق پیتمن در سال 1840میلادی پیشنهاد تدریس دوره های کوتاه مدت ازطریق مکاتبه ای رابرای دانش آموزان دربریتانیای کبیر ارائه کرد،گوستاو اشمیت به عنوان پدرآموزش زبان،در
آلمان شناخته می شود.که آموزش مکاتبه ای را برای بزرگسالان به صورت خودآموز فراهم کرد.
تاریخ نشان می دهد که، دانشگاه لندن(1836)،دانشگاه شیکاگو(1892) و دانشگاه کوئیزلند(1911) اولین موسسات آموزشی بودند که آموزش عالی ازراه دور رابرقرار کردند.دانشگاه باز انگلیس را می توان اولین موسسه آموزش از راه دور در جهان نام برد.دانشگاهی که به عنوان یک(دانشگاه مکاتبه ای ) و (دانشگاه هوایی) طراحی شده بود(ضرغام وعالی پور،1371).
دانشگاه ابوریحان بیرونی
برای اولین باردرایران در سال 1350 دانشکده ای دردانشگاه ابوریحان بیرونی برای ارائه آموزش ازراه دور وبه طریق مکاتبه ای شکل گرفت که مقدمات آن ازسال 1348 به بعدفراهم آمده بود.
آموزش ازراه دوردر دانشگاه ابوریحان بیرونی تلفیق مجموعه ای ازابزارهای آموزش حضوری وآموزش ازراه دوربود.کتاب ومواد چاپی محور اصلی این ابزار ها به شمار می آمدو در حقیقت اساس آموزش مکاتبه ای را تشکیل می داد. دانشگاه ابوریحان بیرونی در سال 1359 به کار خود خاتمه داد(عظیمی،1386).
پاورپوینت بحث اینترنت و ابزارهای دیگر یادگیری ازراه دور
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
آموزش ازراه دور(طرح کلی)
تاریخچه آموزش ازراه دور
پیشنه آموزش ازراه دوردر جهان
پیشینه آموزش ازراه دور درایران
آموزش ازراه دور(اهداف ومزایا)
مزایای آموزش ازراه دور
اهداف آموزش ازراه دور
آموزش ازراه دور به وسیله اینترنت وشبکه
آموزش ازراه مبتنی براینترنت و شبکه
روشهای ارائه آموزش ازراه دور دراینترنت
مزایای آموزش ازراه دور ازطریق اینترنت
محدودیت های آموزش ازراه دور ازطریق اینترنت
یادگیری سیار
تعریف:یادگیری سیار
مبانی نظری یادگیری سیار
مزایای یادگیری سیار
چالش ها
توسعه وچالش های حاضر
نتیجه گیری ازمباحث
سوالات پژوهش
دیدگاه خود را ثبت کنید