دانلود پاورپوینت بازار یابی دهان به دهان با فرمت pptx ودر 29 اسلاید قابل ویرایش
قسمتی از متن پاورپوینت بازار یابی دهان به دهان
بازاريابي همه چيز است
و
همه چيز بازاريابي است
پيتردراكر
فهرست مطالب
تعریف
تاریخچه
رشد بازار یابی دهان به دهان نسبت به گذشته
مزایای بازار یابی دهان به دهان
5T بازار یابی دهان به دهان
گام های شش گانه ی بازار یابی دهان به دهان
مشکلات بازار یابی دهان به دهان
نکات منفی بازار یابی دهان به دهان
منابع
بازار یابی دهان به دهان
بازار یابی دهان به دهان نوعی از بازار یابی است که مردم را به بازگو کردن پیام بازار یابی شما به دیگران بر می انگیزاند.
ارایه ی انگیزه و دلیلی به افراد جامعه برای اینکه در مورد خدمات و کالاهای شرکت شما با هم به گفت و گو بپردازند.
تاریخچه
کلمه ی بازار یابی دهان به دهان را برای اولین بار شرکت MLM در استرالیا در سال 1980 به کار برده است.
شرکت MLM که یکی از تولید کنندگان مواد لبنی بوده است توانست با استفاده از این روش ترفیع میزان فروش خود را تا چند برابر افزایش دهد.
دلایل برتری بازار یابی دهان به دهان
قدرتمند ترین، منتفذ ترین و ترغیب کننده ترین نیرو در بازار است.
خود مولد است و خود به خود به صورت تصاعدی رشد می کند.
محدودیتی در گسترش دامنه و سرعت ندارد.
از یک یا چند منبع کوچک سرچشمه می گیرد.
قابلیت صرفه جویی در زمان و نیروی کار بازار یابی را دارد.
برای تحریک مشتری به خرید و بهبود و گسترش کار بازاریابی بسیار کم خرج است.
پاورپوینت بازار یابی دهان به دهان
تبلیغات دهان به دهان موثرتر است
نتايج تحقيقات گروهي از پژوهشگران آمريكايي نشان داد تبليغات دهان به دهان، نقش انكارناپذيري در تصميم گيري خريداران دارد.
در اين پژوهش كه در ميان بيش از 000ر10 شهروند نيويوركي انجام شد، مشخص شد كه 73 درصد افراد هنگام مراجعه به فروشگاه ها، ترجيح مي دهند اجناسي را خريداري كنند كه قبلاً از سوي دوستان يا بستگانشان مصرف و به ايشان توصيه شده است.
19 درصد افراد نيز ترجيح مي دهند با آزمايش مارك هاي تجاري مختلف يك محصول، مزيت آن ها را خود تجربه كنند ضمن اين كه براي پنج درصد خريداران نيز تفاوتي نمي كند كه كدام مارك تجاري را برگزينند، باقي پاسخگويان نيز عواملي چون قيمت و شكل بسته بندي را در خريد خود مهم دانستند.
سخنرانان (Talkers)
سخنگویان گروهی از مردم هستند که مشتاقند در روابطشان پیام های شما را باز پخش کنند. . سخنران ها می توانند مشتریان شما ، همسایگان شما ، دکتر شما یا دوستان شما باشند . یادتان باشد سخنرانها اغلب افراد مرتبی هستند.بعضی اوقات آنها مشتریان جدید پر خروش و مشتاق شما هستند.
. برای هر نوع تولیداتی تعدادی سخنران است و حتی احتمالا شما نیز سخنران بعضی تولیدات هستید.( مردم راجع به چه مواردی از شما سوال می کنند.)
دیدگاه خود را ثبت کنید