توضیحات محصول
پاورپوینت استراتژی رقابتی در مقابل اقیانوس آبی
قسمتی از متن پاورپوینت
تمرکز بر رقابت در بیشتر برنامه های استراتژیک
چالش برای شرکتهای تازه وارد در ورود به عرصه رقابت
بازارهای گوشه یا کنج بازار (niche market) در بازاریابی سنتی جایی که رقابت محدود است.
ایده اقیانوس آبی: یافتن مزیتهایی که همزمان برای شرکتها و مشتریان فایده ایجاد می نماید و رقیبی نیز در میدان نیست.
شرکت در فضای غیر رقابتی وارد می شود.
شرکتها تفاوتهایشان را به مشتریان می فروشند نه شباهتها
رویکرد کارآفرینی شومپیتری در مقابل کزنر
نگارش کتابی در سال 2005 با عنوان استراتژی اقیانوس آبی توسط دبلیو چان کیم و رنه مابورن با بررسی فعالیت استراتژیک 150 شرکت و گزارش نتایج و مشاهدات
مشاهدات نویسندگان کتاب نشان می دهد که: تمرکز شرکتها بیشتر و بیش از اندازه بر روی استراتژی رقابتی متمرکز است
کارآفرینان باید بر آفرینش بازار جدید متمرکز شوند(ایجاد یک فضای جدید در بازار فعلی که در آن رقابتی وجود ندارد و رقابت بی اثر می شود، تمرکز بر استراتژی اقیانوس آبی)
بازار جهانی شامل 2 اقیانوس آبی و قرمز
اقیانوس قرمز نماد صنایعی که موجودند و رقابت در آنها متمرکز است.
آیا شرکت گاز ایران، برق، تلفن دارای استراتژی اقیانوس آبی هستند؟
صنایع اقیانوس آبی در 30 سال گذشته:
موبایل
بیوتکنولوژی
نانو
ICT
و ...
در اقیانوس آبی:
-هنوز گوشه های کشف نشده زیادی وجود دارند
- رقابت بسیار اندک است
- قوانین و حد و مرزهای صنعت توسط تازه واردین معین می شود
خروج از اقیانوس قرمز ، رقابت خونبار
-اقدامت و تصمیمات بازار آفرین (Market creating businesses)
- نو آوری در محصولات
- نو آوری ارزش
-کاهش هزینه
- تمایز
-
...
بیشتر
دیدگاه خود را ثبت کنید