دانلود پاورپوینت تحلیل SWOT با فرمت pptx ودر 34 صفحه
فهرست مطالب
تحلیل SWOT چیست؟
هدف تحلیل SWOT چیست؟
چه کسی به تحلیل SWOT نیاز دارد؟
نحوه انجام تحلیل SWOT
مزایا و معایب تحلیل SWOT
چاره اندیشی گروهی و اولویت گذاری در تحلیل SWOT
نکات و تمرین ها
قسمتی از متن پاورپوینت تحلیل SWOT
تحلیل SWOT چیست؟
معادلی برای نکات قوت، نقات ضعف، فرصت ها و خطرات (تهدیدات)
تکنیک منسوب به البرت هامفرس معتبر است . فردی که پروژه پژوهشی دانشگاه استنفورد را در سالهای 1970-1960 رهبری می نمود
ابزار برنامه ریزی کاربردی جهت درک نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصت ها و خطرات
فنی که گروه یا فرد را قادر به حل مسائل روزمره و استراتژیهای قدیمی با استفاده از دیدگاهی نو می نماید
نکات قوت (نقاط قوت)
خصوصیات تجاری یا تیمی که نسبت به دیگران در صنعتی مزیتی را ارائه می دهند.
خصوصیات مثبت محسوس و نامحسوب داخلی سازمان
ابعاد سودمندی شرکت یا قابلیت های شرکت که شامل شایستگی های نیروی انسانی، قابلیت های فرآیندی، منابع مالی، محصولات، خدمات، حسن نیت مشتری و وفاداری (پایداری) به مارک یا برند می باشد.
مثالها- منابع مالی فراوان، نام برند یا نشان تجاری معروف، اقتصادهای مقیاسی، هزینه های کمتر (مواد اولیه یا فرآیندها)، توانایی مدیریت ارشد، مهارتهای بهتر بازاریابی، مهارت های عرضه خوب، کارمندان متعهد.
پاورپوینت تحلیل SWOT
فرصت ها
شانس ایجاد سودهای بیشتر در محیط، عوامل جذاب خارجی که دلیل وجود و توسعه شرکت محسوب می شوند.
فرصت ها زمانی ظهور می یابند که شرکت بتواند از شرایط محیطی با برنامه ریزی و اجرای استراتژیها سود ببرد. استراتژیهایی که سوددهی را بیشتر می کنند.
شرکت باید درباره فرصت ها دقیق باشد. آنها را شناسایی نموده و درک نماید. فرصت ها می توانند ناشی از بازار، رقابت، صنعت/ دولت و فناوری باشند.
مثالها- رشد اقتصادی سریع، شرکتهای حیاتی که از عملکردشان راضی هستند، تغییر نیازها/ علایق مشتری، مصارف جدید محصول کشف شده، انفجار اقتصادی، قانون گریزی دولت، سقوط فروش برای محصول جایگزین
نکات ضعف (نقاط ضعف)
خصوصیاتی که شرکت را نسبت به دیگر شرکتها در جایگاه غیر سود ده قرار می دهند.
عدم مسیریابی توانایی شرکت در نیل به اهداف اصلی و تاثیر بر رشد آن.
نکات ضعف فاکتورهایی هستند که استانداردهایی را که حس می کنیم باید رعایت کنند را رعایت نمی کنند. با این وجود، نکات ضعف قابل کنترل هستند. آنها را باید کاهش داد یا حذف نمود.
مثالها- منابع محدود مالی، سرمایه گذاری اندک بر روی R&D، خط تولید بسیار کوچک، عرضه محدود، هزینه های بالاتر، کالاها/ فن آوری غیر روز، تصویر ضعیف بازار، مهارتهای ضعیف بازاریابی، مهارت های اندک مدیریت، کارمندان آموزش ندیده.
دیدگاه خود را ثبت کنید