دانلود پاورپوینت الگوهای و روش های نوین تدریس با فرمت pptx ودر 30 اسلاید قابل ویرایش
قسمتی از متن پاورپوینت الگوهای و روش های نوین تدریس
الگوی کارایی تیم ( همیاری )
1- گروه بندی فراگیران
2- تعیین متن درس توسط آموزگار
3- خواندن انفرادی درس توسط فراگیران ( صامت خوانی )
4- ارزش یابی انفرادی
5- ارزش یابی گروهی
6- بحث و تبادل نظر گروهی
7- نمره گذاری ( پر کردن چک لیست ) و ارائه ی پاسخ ها
8- تنظیم جدول نمرات
9-جمع بندی و نتیجه گیری توسط آموزگار
الگوی ایفای نقش
1- تعیین موضوع توسط آموزگار
2- فراهم کردن شرایط و وسایل لازم
3- تعیین نقش توسط آموزگار
4- آماده کردن فراگیران برای ایفای نقش
5- توضیح مختصر راجع به موضوع برای کلاس
6- انجام نمایش توسط فراگیران
7- بحث و تبادل نظر
الگوی اعضای تیم
1- گروه بندی فراگیران
2- شماره گذاری کردن هر فراگیر در گروه
3- تقسیم بندی متن درس به بخش های تقریباً مساوی
4- صامت خوانی هر قسمت توسط فراگیران
5- تشکیل تیم هایی از اعضای هم شماره و بحث درباره ی متن های مطالعه شده
6- برگشت اعضا به گروه اولیه
7- طرح چند سؤال و ارزش یابی فردی
8- ارزش یابی گروهی
9- کلید سؤالات را در اختیار فراگیر قرار دادن
10- جمع بندی نهایی
الگوی بارش مغزی
الف: تولید اندیشه ها:
1- طرح مسئله توسط آموزگار ( سؤالات یا موضوعات واگرا)
2- ارائه ی نظرات فراگیران
3- نوشتن نظرات آن ها روی تابلو
ب: پالایش اندیشه ها:
1- تائید نظرات اصولی و مربوط به موضوع
2- رد نظرات غیر اصولی و نا مربوط
3- حذف نظرات تکراری و مشابه
4- ادغام نظرات نزدیک به هم
* این عمل توسط فراگیران و با رهبری آموزگار انجام می شود و در پایان آموزگار موارد و نکاتی را اضافه می کند.
* طرز نشستن فراگیران به صورت یو شکل باشد.
پاورپوینت الگوهای و روش های نوین تدریس
الگوی بدیعه پردازی
گروه بندی فراگیران
گام اول: توصیف – کاربرد –فایده
گام دوم: شبیه سازی
گام سوم: تضاد سازی
گام چهارم: جایگزینی
* مهم ترین محاسن این الگو: علاقه مند شدن فراگیران به نویسندگی و تقویت خلاقیت
* در هر مورد فراگیران ابتدا فردی، سپس دو نفری و نهایتاً گروهی ( چهار نفری ) هر مرحله را انجام می دهند.
الگوی دریافت مفهوم
گام اول:
آموزگار: ارائه ی مثال ها با نشانه گذاری(آری-خیر یا خندان و گریان یا ... )
فراگیران: نگاه کردن، فکر کردن، حدس زدن
گام دوم:
آموزگار: ارائه ی مثال ها
فراگیران: نشانه گذاری ( تعیین آری یا خیر )
گام سوم:
آموزگار: رهبری کردن
فراگیران: ارائه ی مثال ها همراه با نشانه گذاری
گام چهارم:
آموزگار: ارائه ی توضیحات تکمیلی و نهایی
فراگیران: ارائه ی حدس ها، فرضیه ها و شرح و بسط آن
دیدگاه خود را ثبت کنید