دانلود پاورپوینت هوش تجاری BI با فرمت pptx ودر 32 اسلاید قابل ویرایش
قسمتی از متن پاورپوینت هوش تجاری BI
هوش تجاری-چرا؟ (ادامه)
•دلاِيل اقتصادی.
•دنبال نمودن اهداف کاراِيی سِيستم کاربردی.
•افزاِيش رقابت ها.
•تجارت الکترونِيکی.
•حماِيت از تصمِيم گِيری های سِيستم کاربردی.
•کثرت مشترِيان.
•نِياز به آنالِيز عملِيّات سِيستم.
•صحّت و دقّت اطّلاعات حاصل از سِيستم.
•دسترسی به داده های بهنگام شده.
•کاهش هزِينه.
•رضاِيت کاربران نهاِيی در مقاِيسه با کالاهای مشابه.
•...
برای حفظ بقا در این عرصه متلاطم و آشفته
نیاز به یک فن آوری جدید مانند هوش تجاری کاملا ضروری و حیاتی است
تعریف 1
عبارتست از بُعد وسِيعی از کاربردها و تکنولوژی برای جمع آوری داده و دانش جهت تولِيد پرس و جو در راستای آنالِيز بنگاه برای اتخاذ تصمِيات تجاری دقِيق و هوشمند. [Paul Balacky & Richard Fayers, 2003]
تعریف 2
ِيک هوش تجاری براساس ِيک معماری Enterprise تشکِيل شده و در قالب OLAP (پردازش تحلِيلی برخط)، به تحلِيل داده های تجاری و اتخاذ تصمِيمات دقِيق و هوشمند می پردازد. [Loshin David, 2003]
پاورپوینت هوش تجاری BI
تعریف 3
هوش تجاری، نه بعنوان ِيک محصول و نه بعنوان ِيک سِيستم، بلکه بعنوان ِيک معماری موردنظر است که شامل مجموعه ای از برنامه های کاربردی و تحلِيلی است که به استناد پاِيگاه های داده عملِياتی و تحلِيلی به اخذ و کمک به اخذ تصمِيمبرای فعالِيت های هوشمند تجاری می پردازند. 2005],[Larissa T. Moss, Shaku Atre
بيان ساده تر هوش تجاري چيزي نيست مگر فرايند بالابردن سود دهي سازمان در بازار رقابتي با استفاده هوشمندانه از دادههاي موجود در فرايند تصميم گيري
اهداف
تعيين گرايشهاي تجاري بدون اتلاف وقت و هزينه
تحليل عميق بازار
پيش بيني بازار قبل از رقبا
بالا بردن سطح رضايت مشتريان
شناسايي مشتريان دائمي
تقسيم بندي مشتريان و روش برخورد با هر گروه
افزايش كارايي سازمان در امور داخلي
استاندارد سازي
تسهيل در تصميم گيري
تشخيص زود هنگام خطرات و شناسايي فرصت هاي كسب و كار
پاورپوینت هوش تجاری BI
مي توان هوش تجاري را از منظر هاي زير تعريف نمود. هر يک از اين تعاريف داراي ويژگي هايي به خصوصي هستند که از بين تعاريف مختلف موجود، به دست آمده اند.
• منظر مديريتي. در اين منظر BI داراي شاخصه هاي زير است:
1. تصحيح و پياده سازي فرايند تصميم گيري مديران که در آنها دانشي بر پايه دقيق ترين و جامع ترين اطلاعات واقعي سازمان، ايجاد مي شود.
2. استفاده از دانش ايجاد شده براي تصميم گيري در سطوح مختلف مسايل ساخت يافته، نيمه ساخت يافته و غير ساخت يافته..
3. افزايش توانايي مدير در اعمال تصميمات استراتژيک.
• منظر معماري و فرايندهاي سازماني
1. BI يک framework است.
2. بستري براي حرکت از داده به اطلاعات و از اطلاعات به دانش با ايجاد ارزش افزوده براي سازمان.
3. تمرکز بر فرايندهاي تصميم گيري در سطوح مختلف مديريتي در سازمان.
4. افزايش کارآيي سازمان با توجه به بخش هايي مانند پرسنل مجرب، اطلاعات پنهان تجاري، کاهش 5
5. اتحاد و يکپارچگي فرايندهاي سازمان.
دیدگاه خود را ثبت کنید