دانلود پاورپوینت تجاری سازی تکنولوژی با فرمت pptx ودر43 اسلاید قابل ویرایش
قسمتی از متن پاورپوینت تجاری سازی تکنولوژی
اهداف
تعاریف تجاری سازی
مفاهیم نظری تجاری سازی
اهمیت تجاری سازی
مراحل تجاری سازی
ایده های ایده آل تجاری سازی
چالش های تجاری سازی
موانع تسهیل تجاری سازی در ایران
تعاریف
در لغت : معرفی یک محصول یا خدمت جدید در بازار برای سودآوری و یا فرآیند تبدیل چیزی به فعالیت تجاری.
فرآیند تبدیل علم و تکنولوژی، تحقیق جدید یا یک اختراع به محصول یا فرآیندهای صنعتی قابل عرضه در بازار. تجاری سازی موفق منجر به نوآوری در محصول و نوآوری در فرآیند است.
اسکاتیش اینتر پرایز، 1996
فرآیند تبدیل تکنولوژی به محصولات موفق اقتصادی.
رومر، آیسرمن و دیگران
فرآیند انتقال و تبدیل دانش تولید شده در مراکز تحقیقاتی به انواع فعالیت های تجاری.
چیسا و پیکالیژ ، 1998
فرآیندی که از طرح کردن و پروراندن یک ایده آغاز و به توسعه ایده سمت تولید و در نهایت عرضه در بازار و فروش به مشتری می انجامد .
تجاری سازی فناوری
فرآیند تجاری سازی فناوری شامل چهار مرحله :
کشف،
توسعه،
معرفی به بازار
و تجاری کردن است.
هر مرحله به مراحل جزیی تری همچون : .
مفاهیم تجاری سازی
نوآوری نقطه هدف تجاری سازی یافته های پژوهشی
نهادهای سرمایه گذار زمانی وارد میدان می شوند که نسبت به پتانسیل طرح پیشنهادی اطمینان بالایی داشته باشند
ارتباط قوی دانشگاه و جامعه لازمه تبدیل ایده به محصول کاربردی
تعریف مرز دانشگاه با جامعه، هدف نهفته در تجاری سازی است. نهادهای هم جنس، نوع ارتباطات و نیازها اصلی ترین شاخص ها در این باره هستند.
از تجاری سازی ایده تا کار آفرینی نو آورانه
مهمترین ابزار بهره گیری از دانش ، توان تجاری سازی ایده و کار آفرینی است.
مراکز رشد و پارک های علم و فناوری با رویکرد تقویت دانش و مهارت محققان نوآور در افزایش توان تجاری سازی ایده های دانش آموختگان تاثیر بسزایی دارد.
نرخ کلی فعالیت های کار آفرینانه در جوامع مختلف متناسب است با ساختار سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و مدیریتی کشورها .
دیدگاه خود را ثبت کنید