دانلود پاورپوینت سلامت اداری و راهکارهای تحقق آن با فرمت pptx ودر40 اسلاید قابل ویرایش
فهرست مطالب پاورپوینت سلامت اداری و راهکارهای تحقق آن
چکیده
مقدمه
سلامت اداری
سیاستهای کلی نظام اداری
عوامل موثر بر تحقق سلامت اداری
راههای افزایش سلامت اداری
ویژگی های نظام اداری سالم
گزارش سازمان شفافیت بین الملل
منابع
قسمتی ازمتن پاورپوینت سلامت اداری و راهکارهای تحقق آن
سلامت اداری در سازمانهای دولتی منجر به تصمیم سازی و تصمیم گیریهای درست و اجرای مناسب سیاست ها می شود و در نتیجه کارامدی و اثر بخشی خدمات عمومی را به دنبال دارد .عوامل مختلفی در تحقق سلامت اداری نقش دارند مانند کنترل و نظارت کارامد ، فرهنگ سازمانی ،محیط سازمانی و ساختار دولت یکی از عوامل اصلی موثر بر سلامت نظام اداری ، ساختار غیر متمرکز اداری است اگر عدم تمرکز به خوبی برنامه ریزی و هدایت شود می تواند فرصتهای مهمی را برای تحقق سلامت اداری فراهم آورد .
مقدمه و مساله پژوهش
لازمه رشد و توسعه همه جانبه جامعه ، داشتن سازمانهای سالم و پویاست . ویژگی سازمانهای سالم تنها در داشتن سود و منفعت بالا یا تعداد کارمندان و مدیران آن نیست بلکه سازمان سالم ، سازمانی متشکل از نیروی انسانی خلاق ، سازنده و متعهد است که از روحیه و عملکرد خوبی برخوردار است و سازمان را قادر میسازد تا به اهداف خود برسد و حتی موجب رشد و شکوفایی جامعه را فراهم آورد . سازمان سالم با نیروهای مانع درونی و بیرونی به طور موفقیت آمیزی برخورد کرده و آن ها را به طور اثر بخش ، در جهت اهداف و مقاصد اصلی سازمان هدایت میکند . ارائه بهینه خدمات عمومی ، مستلزم وجود سازمانهایی است که به نظام اداری سالم مجهز باشند . این سازمانها قادرند تصمیم سازی ، تصمیم گیریهای درست ، بجا و مناسب انجام دهند و در ارائه خدمات ، کارامد و اثر بخش عمل کنند . سلامت اداری و سازمانی از نظر مفهومی و کارکردی ، مزایای بسیاری در زمینه
تحلیل کارامدی و اثربخشی نظام اداری دارد .
پاورپوینت سلامت اداری و راهکارهای تحقق آن
نبود سلامت به معنای بیماری و نارسایی در یک موجود زنده است . بروز یک بیماری جدی ممکن است به آسیب دیدگی جبران ناپذیر موجود زنده ، یا حتی مرگ او منتهی شود . از سویی فارغ بودن از بیماری نیز بذان معنا نیست که موجود زنده بهینه عمل میکند ، زیرا ارگانیسم ممکن است سالم باشد ، ولی به وظیفه و کارکردهای خویش عمل نکند . از این رو ، در قلمرو پزشکی و بهداشت روانی ، سلامت کامل یا سلامت مثبت مورد توجه قرار گرفته است . در حالت سلامت مثبت ، موجود زنده ضمن انجام وظیفه ، به رشد و شکوفایی خود ادامه می دهد . کاربرد مفهوم سلامت به حوزه علوم رفتاری و تلقی سازمانهای اداری به مثابه موجودات زنده ، جذابیتهای زیادی خواهد
داشت .
اگر در نظام اداری ، مقصود دستیابی به سلامت مثبت یا سلامت کامل باشد ، باید عوامل مختلف تاثیر گذار بر آن را مورد توجه قرار داد . در پژوهش های مختلف ، موارد گوناگونی به عنوان عوامل پیشگیری و مبارزه با فساد و عوامل تاثیر گذار بر سلامت اداری تبیین شده است . عواملی مانند ساختار سازمان ،
فرهنگ سازمانی ، توانمند سازی منابع انسانی ، شفافیت و پاسخگویی
ارزیابی عملکرد ، استفاده از فناوری ، نظام مالی و تجهیز منابع و ...
که بیشتر ماهیت درون سازمانی دارند و عواملی مانند دستگاههای
نظارتی ، محیطی و فرهنگی که به عنوان عامل تاثیر گذار بیرونی
بر تحقق سلامت اداری در سازمانهای دولتی نقش دارند.
نسبت به اهداف سازمان یگانگی و تعهد وجود دارد. حمایت داخلی و ترس از ازادی و تهدید را فراهم می اورد.زیرا تهدید به ارتباط خوب و سالم آسیب می رساند ، قابلیت انعطاف را کاهش داده و به جای علاقه به کل نظام ، حفاظت از خود را تحریک می کند (عباسزاده .1369:58-74)
برخی از صاحب نظران ارتقای سلامت ملی را راه پیشگیری از فساد می دانند.
سلامت ملی متضمن ارتقای سلامت نفس جامعه است که به ره آوردهای مطلوبی برای کلیت جامعه می انجامد .
شکل صفحه بعد مدلی را برای ارتقای سلامت ملی نشان می دهد .
دیدگاه خود را ثبت کنید