دانلود مقاله انواع مارکت با فرمت ورد ودر 13 صفحه
قسمتی ازمتن مقاله انواع مارکت
ماكت به روش های گوناگونی ساخته می شود و نام های مختلفی دارد. این واژه ها گاهی در محیط های مختلف، در معانی دیگر و به گونه های مختلف به كار می رود.اگرچه این ماكت ها اسامی استانداردی ندارند، ولی از میان آنها، انواع زیر متداول ترند.
تمام ماكت های مورد بحث(ماكت اسكیس، حجم، شكل گیری و غیره)، از جمله ماكت هایی كه برای ارائه رسمی به كار می روند، تحت عنوان ماكت های مطالعاتی شناخته می شوند. در نتیجه، هدف آنها خلق ایده های طراحی است و به عنوان ابزاری برای پرورش آن ایده ها عمل میكنند. این ماكت ها شامل مجموعه وسیعی از ماكت های سریع و غیر دقیق تا ماكت های تفكیكی است كه با عناوین مختلفی شناخته می شوند. ماكت های مطالعاتی، ماكتی است كه بیشتر برای بررسی، تحقیق و اصلاح ساخته می شود.
این ماكت ها معمولا به دو دسته تقسیم می شوند. ماكت های اصلی و ماكت های فرعی یا جانبی.
ماكت های اصلی به مرحله خلق و تكمیل طرح و ماكت های جانبی به بخش ها یا جنبه های خاصی از پروژه كه بیشتر مورد توجه قرار دارد اشاره می كند. البته با توجه به میزان تمركز لازم،ماكت جانبی را می توان به صورت ماكت اصلی ساخت.برای مثال، ماكتی كه برای نشان دادن فضاهای داخلی ساخته می شود، ماكت داخلی است. ولی بسته به میزان توجه و تمركز ممكن است ماكت اسكیس، شكل گیری یا ارائه نیز باشد.
ماکت مبلمان
ماکت هایی از مبلمان که توسط معماران یا طراحان داخلی و صنعتی طراحی شده قبل از صرف هزینه های اجرای نمونه واقعی ابتدا در مقیاس های کوچک نمونه سازی میشوند.
ماکت مبلمان را میتوان زیر مجموعه ماکت داخلی محسوب کرد و معمولا مقیاس آنها بین 1:2 تا 1:50 در نظر گرفته میشود
دیدگاه خود را ثبت کنید