پروژه آزمایش دور بحرانی ارتشعات دینامیک ماشین بصورت فایل WORD و قابل ویرایش در 16 صفحه
شامل هدف آزمایش، تئوری آزمایش، روابط آزمایش قابل استفاده دانشجویان رشته مهندسی مکانیک درس آزمایش دینامیک ماشین
مقدمه
خواستههاي آزمايش
روش انجام آزمايش
تئوري آزمايش
الف) جرم متمركز در وسط تير
ب) دو جرم در فواصل a و b :
تأثير فاصله ياتاقانها در دور بحراني
تأثير قطر شفت در دور بحراني
هدف
تصاویر
در فواصل مشخص زماني، روشن و خاموش ميشود. به بيان دقيقتر، با فركانس ثابت و قابل تنظيمي، روشن و خاموش ميگردد. اگر لامپ اين دستگاه را بروي يك جسم دوّار بتابانيم و فركانس آن را بگونهاي تنظيم كنيم كه با فركانس چرخش جسم يكسان شود، آنگاه آن جسم دوّار را به صورت ثابت و ايستا مشاهده خواهيم نمود. با توجه به اين ويژگي ميتوانيم از چرخشنما براي تعيين فركانس يك جسم دوّار استفاده نماييم. يعني آنقدر فركانس چرخش نما را تغيير دهيم تا جسم دوّار را ثابت ببينيم. براي اين منظور، بهتر است تا بر روي جسم دوّار، نشانگري (نظير يك نوشته يا علامت) قرار دهيم تا بهتر بتوانيم تثبيت آن را به وسيله چرخش نما مشاهده كنيم. گاهي اوقات ممكن است در هنگام تثبيت جسم، بر روي آن تعداد بيشتري از نشانگرها را مشاهده نماييم. مثلاً به جاي يك نشانگر، سه نشانگر در فواصل مساوي ببينيم.
دیدگاه خود را ثبت کنید