گزارش کارآموزی تراشکاری بصورت WORD قابل ویرایش در 74 صفحه
جداول: مانند سنگ زدن و میلنگ تراش، برش زدن و بوش تراش، ثابت تراش جایی میلنگ و میل سوپاپ، کف تراش، سیلندر و سر سیلندر، شاتون تراش، تست،سیلندر ،سرسیلندر، سیت گاید، سوپاپ، یاتاقان و دنده کردن سر میل سوپاپ و گام دنده روغن برگردان ته میلنگ ... .
مراحل کار بر روی یک موتور از مرحله ورود به کارگاه تا اتمام کار و تحویل به مشتری
1-تحویل گرفتن موتور اول خط درب کارگاه، بازرسی کل موتور و تست آن، صادر کردن فاکتور و شماره کردن آن، وسایل مورد نیاز و سایز آنها جهت خرید به مشتری، و در صورت سالم بودن به قسمتهای مختلف انتقال داده شود.
در قسمت بعد تست سیلندر و سر سیلندر توسط استاد کار مربوطه انجام میگیرد، بازرسی چشمی از لحاظ شکستگی، ترکیدگی، خوردگی، جایی پیچ خراب و هرز پیچ بریده شده، ترک، نشتی، جایی سیت و گاید، سوپاپ، شمع، انژکتور، میل سوپاپ، میلنگ، جایی بوشها مورد بازرسی قرار گرفته و بعد از آن در قسمت نشت یابی مورد آزمایش قرار میگیرد و در صورت سالم بودن به مرحله بعدی تحویل داده میشود.
تست سینلدر و سر سینلدر
نکته:تست سیلندر و سر سیلندر توسط قالبهای مخصوص از پیش ساخته شده از جنس ورق 5 تا 10 میلیمتر mm ساخته شده و منجیت و تیوپ،ماشین بریده و آماده شده که یکی از این قالبها را با والو تیوپ ماشین مجهز کردهاند برای ایجاد فشار هوا به محیط سیلندر و سر سیلندر این کار برای کور کردن تمامی مجاری آب ورودی و خروجی به سینلدر و سر سیلندر میباشد.
که اول قالبها را میبندند و پیچ آنها را سفت میکنند فقط یک قسمت باز میماند جهت آب گیری و بعد همگی بسته و با آب و فشار هوا تست میشود تا تمامی عیوب مشخص شود.
نکته: در سر سینلدر بنز 10T، مایلر گاهی جایی یک عدد ارنگ که یک قطعه کپسولی داخل سر سینلدر بسته شده که باعث نشت میشود که آن را با آچار مخصوص باز کرده و با تعویض ارنگ بعد آن را میبندند یا کاملاً عوض میکنند که مربوط به جایگاه سوزن انژکتور میباشد.
در این قسمت حتی جنس پیچ شکسته و بریده شده را باز کرده و در میآورند.
1- با استفاده سوزن فارسونگان با زاویه و تقه چکشی
2- با استفاده با قلاویز چپ گرد اول با مته سوراخ میکنند جایی پیچ را و بعد با استفاده از قلاویز چپ گرد پیچ را باز میکنند
3-با استفاده با جوش دادن سر پیچ و کوبیدن و ضربه زدن به آن به یک میله تاب دادن و باز کردن پیچ بریده داخل کار- ولی اول به این پیچها با استفاده از روغن ترمز یا نفت موجب روان کاری آنها میشوند. پیچ خراب را قلاویز کرده و در صورت احتیاج با فنر مخصوص کار میگذارند و در سطح سینلدر ماشینهای دیزلی و سواری که جایی برای این کار وجود ندارد و قبلاً این کار صورت گرفته است و جایی آن خراب شده با مته یک سوراخ بزرگتر با مته ایجاد کرده مثلاً 2 تا 3 سایز قطر بزرگ در نظر میگیرند اگرچه قطر پیچ 10mm بود سوراخ را برای قطر 14mm در نظر میگیرند. با استفاده یک بوش برنجی که داخل را به اندازه پیچ سر سیلندر و قطر و گام آن را در نظر میگیرد و قطر خارجی و گام آن را در داخل سینلدر هماهنگ کرده قلاویز و رزوه داخلی و خارجی را اجرا میکنند و میبندند و از کف سیلندر میبرند یک روش سادهتر هم هست که سوراخ کردن جایی پیچ سر سیلندر داخل سیلندر با استفاده از بوش و پیم مهار کننده است که چیز جالبی نیست و بالا میآید. در هنگام سفت کردن پیچ سر سیلندر و گاهی هم جایی مجاری آب را مته میزنند. برای بازشدن آنها داخل بوش آنها را مانند نیسان و ده تن و یا بوش برنجی را با مته زده در میآورند بوش جدید داخل آن کار میگذارند در حالت زاویه دار و گاهی هم کف سر سیلندر و سیلندر خوردگی زیاد دارد که باید بازسازی شود یا ترکیدگی که اگر امکان ترمیم وجود داشته باشد آن کار را انجام میدهند اگر آلومینیوم با جنس خودش و فولاد و چدن هم با جنس خودش و میلنگ نیز با جنس خودش فولاد-چدن و آرگون جوش داده میشود با جوش زیر پودری که به این کار احیا و بازسازی میگویند.
دیدگاه خود را ثبت کنید