توضیحات محصول
دانلود گزارش کارورزی 4 درس پژوهی رشته علوم تربیتی
فهرست مطالب:
مقدمه و اهمیت درس پژوهی:
مشخصات تدریس:
کلیات موضوع واحد درسی:
نقشه ذهنی فشرده:
نقشه ذهنی جامع :
ارائه هدف و شایستگی مفهوم:
ملاک ها و سطوح عملکرد:
مراحل یادگیری
سناریوی تدریس
آنچه از این تجربه آموختم
چگونگی تعامل با اعضا
قسمتی ازمتن گزارش کارورزی 4 درس پژوهی رشته علوم تربیتی
مقدمه و اهمیت درس پژوهی:
درس پژوهی الگوی عملی بازبینی مداوم الگوهای ذهنی و بازاندیشی مشارکتی عمل کارگزاران آموزشی و الگویی موثر برای بهبود
مستمر آموزش در مدرسه محسوب می شود. درس پژوهی به مثابه روش نوین پژوهش در عمل و هسته های کوچک تحول در آموزش،
به گسترش پژوهش و تولید دانش حرفه ای در مدرسه کمک می کند. به علاوه بر فرایند یادگیری گروهی و به سازی مستمر )تدوین
برنامه، اجرا، بازبینی و بازاندیشی، یادگیری و ترویج یافته ها( مبتنی است و فرصتی برای سهیم شدن کارگزاران آموزشی در تجربه
های یکدیگر را فراهم می آورد.
این مدل پژوهش درکلاس درس عملاً بر چرخه یادگیری گروهی، کیفی، مشارکتی و مداوم کارگزاران آموزشی شامل مراحل پنجگانه
)تبین مساله، طراحی، عمل، بازاندیشی، و یادگیری( استوار است. ابتدا معلمان مسایل آموزشی را بررسی می کنند و سوالات
پژوهش در کلاس درس را تبین می کنند. سپس طرحی برای انجام پژوهش مشارکتی خود پیشنهاد می کنند. آنگاه آن را به اجرا می
گذارند و در عمل روند اجرا را به دقت مشاهده می کنند، سپس به ارزیابی و بازبینی فرآیندعمل انجام شده می پردازند. در این فرآیند،
یادگیری معلمان از یکدیگر به صورت مشارکتی سازماندهی می شود ودر عمل، ظرفیت مدارس برای تولید و به کارگیری دانش
حرفه ای در مدرسه و گسترش امکان تغییر خود-پایدار و مستمر افزایش می یابد
تبین مسأله: کمیته ای برای هماهنگی برنامه ها ی درسی ومسایل مربوط به به سازی آموزش در هرمدرسه وجود دارد. سرفصل
مسائلی که این کمیته بر اساس بازبینی نتایج برنامه های آموزشی یک سال تحصیلی ارایه می دهد، موضوع پژوهشی معلمان در مدرسه
را تعیین می کند. مهم ترین سوالات پژوهشی در این مرحله با کالبد شکافی فرایندهای عمل آموزش و یادگیری وعوامل موثر بر آنها
و ارزیابی هدف های آموزشی تعیین شده، کارکردهای هر یک از عناصربرنامه درسی، نتایج به دست آمده از کلاس های درس پیشین
و دشواری ها و چالش های پیش روی معلمان تعیین می شوند.
...
بیشتر
دیدگاه خود را ثبت کنید