دانلود پاورپوینت دوره آموزشی سیستم مدیریت یکپارچه و ممیزی آن (IMS) با فرمت ppt ودر 252 اسلاید قابل ویرایش
قسمتی ازمتن پاورپوینت دوره آموزشی سیستم مدیریت یکپارچه و ممیزی آن (IMS)
اهداف دوره
سيستم هاي مديريت كيفيت (ISO 9001:2000)، مديريت
زيست محيطي(ISO 14001:2004) و مديريت ايمني و بهداشت حرفه اي (OHSAS 18001:2007) با ثبت وقايع و به جا گذاردن شواهد عيني، با استفاده از ابزارهايي مانندبازنگري مديريت، اقدامات اصلاحي و پيشگيرانه و مميزي ها شرايط يادگيري را در سازمان تسهيل مي نمايند.
پاورپوینت دوره آموزشی سیستم مدیریت یکپارچه و ممیزی آن (IMS)
نظام مديريت يكپارچه(IMS)
عبارت است از يك نظام مديريت كه براي سازمان از ديدگاه هاي كيفيت، محيط زيست و ايمني و بهداشت حرفه اي برنامه ريزي، سازماندهي، هدايت و رهبري و كنترل مي نمايد.
مزاياي استقرار يكپارچه
سازمانها ميتوانند درصورت ادغام اين سه سيستم از مزاياي زير بهرهمند شوند:
- افزايش اثربخشي سيستم مديريت سازمان از طريق نگرش جامع به موضوع تعيين خطمشي و اهداف، برنامهريزيها، مميزيها، پايش و اندازهگيري و …
- كاهش تضاد و نقاط افتراق بين سه سيستم
- استفاده از منابع در دسترس به صورت مؤثر و پيشگيري از دوبارهكاريها و اتلاف وقت و انرژي كاركنان
- اجراي آسانتر و روانتر سيستمها از سوي كاركنان
vكاهش زمان لازم جهت انجام مميزيهاي شخص ثالث و صرفه جويي در هزينههاي مربوطه.
vكاهش حجم اطلاعات در گردش و كمتر شدن احتمال بروز خطا و نيز حجم مستندات كمتر.
vجلب رضايت طرفهاي ذينفع
از جمله مشتريان و ارائه تصويري
مطلوبتر از سازمان.
سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001:2000
مباني فكري سيستم هاي مديريت كيفيت
مشتري محوري
بهبود مداوم
سيستمهاي مديريت كيفيت، سازمانها را ترغيب ميكند تا نيازها و انتظارات مشتري را تحليل كرده و به تعيين فرايندهايي كه جهت دستيابي به محصول مورد قبول مشتري كمك ميكند اقدام نمايند و اين فرايندها را تحت كنترل قرار دهند و دائماً بهبود بخشند تا احتمال افزايش رضايت مشتري و ساير طرفهاي ذينفع را بيشتر كند.
پاورپوینت دوره آموزشی سیستم مدیریت یکپارچه و ممیزی آن (IMS)
هشت اصل مديريت كيفيت
1- مشتري محوري سازمانها به مشتريان خود وابسته هستند و لذا بايستي نيازهاي حال و آينده آنان را درك نمايند، خواستههاي آنها را برآورده سازند و در جهت فرارفتن از انتظارات مشتري تلاش كنند.
2- راهبري راهبران وحدت مقصد و جهتگيري سازمان راايجاد ميكنند.آنها بايستي محيط درون سازمان را به نحوي بهوجود آورده و برقرار نگهدارند تا افراد بتوانند در دستيابي به اهداف سازمان به طور كامل دخيل شوند.
p3- دخيل بودن افراد
افراد در هر سطحي كه باشند جوهره سازمان هستند و دخيل بودن كامل آنها موجب ميشود تا تواناييهاي آنها در جهت منافع سازمان مورد استفاده قرار گيرند.
o4- رويكرد فرايندي
نتيجه مطلوب هنگامي به صورت كاراتر حاصل ميشود كه فعاليتها و منابع مرتبط به آنها به صورت يك فرايند مديريت شوند.
o5- رويكرد سيستمي در مديريت
شناسايي ، درك و مديريت فرايندهاي مرتبط به به عنوان يك سيستم به اثربخشي و كارآيي سازمان در دستيابي به اهداف كمك ميكند.
o6- بهبود مداوم
بهبود مداوم در عملكرد كلي سازمان بايستي يك هدف دايمي براي سازمان باشد.
o7- رويكرد واقع بينانه در تصميم گيري
تصميمات مؤثر مبتني بر تحليل دادهها و اطلاعات است .
o8- روابط سودمند متقابل با تأمين كننده
هر سازمان و تأمين كننده آن بهم وابستهاند و روابط سود بخش متقابل بين آنها موجب افزايش هر دو در ايجاد ارزش ميگردد.
دیدگاه خود را ثبت کنید