دانلود پاورپوینت استراتژی برند با فرمت pptx ودر29 اسلاید قابل ویرایش
قسمتی از متن پاورپوینت استراتژی برند
تعریف برند
برند شامل یک اسم، لوگو، علامت، هویت و نام تجاری است.
مطابق تعریف شرکت اینتربرند، برند عبارت است از مجموعه ای از عناصر ملموس و غیر ملموس که در یک نام نجاری در کنار یکدیگر قرار گرفته اند تا برای شرکت مزیت رقابتی ایجاد کند و ارزش بیشتری را برای مشتریان خلق نمایند (کلیفتون ومگان، 2000).
مطابق تعریف انجمن بازاریابی آمریکا در سال 2005، برند عبارت است از اسم، واژه، علامت، طرح و یا ترکیبی از آنها که برای شناسایی محصولات و خدمات فروشنده و یا گروهی از فروشندگان به کار می رود و در محیط رقابتی نسبت به دیگر رقبا تمایز ایجاد می کند.
برند تنها یک محصول فیزیکی نیست، بلکه یک خاصیت منحصر به فرد است(مورفی، 1990).
مطالعات NSBP
70% مشتریان در تصمیم گیری خرید به نام تجاری توجه می کنند.
مطالعات پروفسور دیوید آکر
به عنوان یک اصل، نام تجاری قوی برای مردم به مفهوم کیفیت بهتر است.
نام و نشان تجاری و جایگاه آن در محصول
محصول اصلی: همان خدمات مشکل گشاینده کالا یا فواید اساسی آن است که مصرف کنندگان هنگام خرید انتظار دارند.
محصول واقعی: دارای ویژگی هایی از قبیل نام و نشان تجاری، کیفیت، طرح، بسته بندی، مشخصات و غیره است.
محصول جانبی: مزایای اضافی همراه کالا را در بر می گیرد مانند خدمات پس از فروش
نام و نشان تجاری و جایگاه آن در محصول
محصول اصلی: همان خدمات مشکل گشاینده کالا یا فواید اساسی آن است که مصرف کنندگان هنگام خرید انتظار دارند.
محصول واقعی: دارای ویژگی هایی از قبیل نام و نشان تجاری، کیفیت، طرح، بسته بندی، مشخصات و غیره است.
محصول جانبی: مزایای اضافی همراه کالا را در بر می گیرد مانند خدمات پس از فروش
نقش نام تجاری در توسعه بازار
نام های تجاری قدرتمند، بر بیشترین سهم بازار تسلط دارند.
نام های تجاری قدرتمند، مانع ورود رقبای جدید بازار هستند.
نام های تجاری قدرتمند، نقدینگی سازمان را افزایش می دهند.
نام های تجاری قدرتمند، از سطح وفاداری عمیق مصرف کنندگان برخوردارند.
نام های تجاری قدرتمند، اعتماد مشتریان خود را جلب می کنند.
نام های تجاری قدرتمند، شکل گیری نوآوری ها در سازمان را تحریک می کنند.
نام های تجاری قدرتمند، راه توسعه شرکت در بازارهای جدید را می گشایند.
چرا برند؟
سهولت سفارش دهی و پی گیری آن
جلوگیری از تقلب رقبا
جلب مجموعه ای از مشتریان وفادار
کمک به شرکت ها در بخش بندی بازارشان
اعتلای وجهه یک شرکت
پاورپوینت استراتژی برند
فواید برند
مهمترین فایده برند تولید ثروت است.
در حال حاضر 33% ثروت جهانی مربوط به برند است.
ارزش دارایی های نا مشهود 100 شرکت برتر در سال 2002 بالغ بر 70% کل ارزش دارایی های آنها بوده است. (دارایی های نا مشهود عبارتند از نام تجاری، اعتماد و استعدادهای سازمانی)
سهم دارایی های نا مشهود در مقایسه با دارایی های مشهود در موفقیت سازمان بیشتر بوده است.
مطابق نشریه Business week ارزش 100 برند نخست جهان در سال 2006 میلادی 819/1089 میلیارد دلار است. این رقم حدودا برابر با درآمد ناخالص ملی 63 کشوری است که نیمی از جمعیت جهان را در خود جای داده اند.
دیدگاه خود را ثبت کنید