دانلود پاورپوینت بازاریابی چریکی با فرمت pptx ودر 16 اسلاید قابل ویرایش
قسمتی از متن پاورپوینت بازاریابی چریکی
uبازاریابی چریکی برگردان عبارت Guerrilla Marketing است. واژه Guerrilla به معنی چریکی است. بازاریابی چریکی توسط جی کنراد لوینسون در کتابی با عنوان بازاریابی چریکی در سال ۱۹۸۲ ارائه شد.
uلوینسون ۲۰ کتاب دیگر در این باره نوشت و در آن همچنان کسب و کارهای کوچکی را که دارای منابع و بودجه بسیار اندک نسبت به کسب و کارهای بزرگتر بودند، مورد توجه قرار داد و از مزیت تاکتیکهای بازاریابی چریکی برای اینگونه شرکتها نوشت.
uپرسش وی بسیار ساده بود:
uچگونه یک مؤسسه کوچک با بودجه بسیار اندک میتواند با شرکتهای بزرگتر رقابت کند؟
uتلویزیون، رادیو و بیلبورد، رسانههای بسیارگرانی هستند که در مورد محصول، به مشتری اطلاعات میدهند. اما کسب و کارهای کوچک قادر به استفاده از آنها نیستند. پس چه راهی برای اینگونه شرایط وجود دارد؟ بهترین راه حل، استفاده از بازاریابی چریکی است.
uمیتوان یکی از شاخصهای اصلی بازاریابی چریکی را، استفاده از خود مخاطبین بهعنوان ناشران اصلی دانست.
uعموماً هدفِ اصلی از انجام بازاریابی چریکی ، انجام تبلیغات مستقیمی است که هدف آن خرید نیست. در اکثر مواقع بازاریابی چریکی پیش درآمدی برای تبلیغات کلامی یا دهان به دهان است، بهنحوی که مخاطبینی که در این نوع رویدادها قرار میگیرند و یا از نزدیک شاهد آن هستند چنان تحت تأثیر قرار بگیرند که بخواهند آن را برای دیگران تعریف کنند.
uمطمئناً با توجه به تعداد کم افرادی که در معرض کمپینهای بازاریابی چریکی قرار میگیرند، نمیتوان انتظار رشدی در اهداف بازاریابی و فروش داشت و تنها زمانی این اتفاق میافتد که نمایش شما در بازاریابی چریکی بر روی مخاطبین تاثیر گذاشته و بتواند بطور ویروسی (Viral Marketing) موجب انتشار آن شود.
دیدگاه خود را ثبت کنید