پروژه پیاده سازی سیستم تعهدی حسابداری در شهرداری در 70 صفحه بصورت فایل WORD قابل استفاده دانشجویان حسابداری و محققینی که قصد ارائه تحقیق در زمینه حسابداری تعهدی در دستگاه های دولتی دارند و یا دانشجویانی که بدنبال یک موضوع تحقیقی مناسب برای ارائه میباشند همانطور که میدانیم
سیستم فعلی حسابداری و گزارشگری دستگاه های دولتی ایران ، حسابداری نقدی تعدیل شده می باشد که ازقابلیت پاسخگویی مناسبی برخوردار نیست و بیشتر تاکید بر ایفای مسئولیت پاسخگویی مالی بوده است . انتظارات مردم از دستگاه های دولتی برای ارایه خدمات بهتر و بیشتر رو به افزایش است و پاسخگویی به این انتظارات منوط به تحصیل و مصرف کارای منابع محدود و دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده توسط دستگاههای دولتی است . برای ارزیابی کارایی ، صرفه اقتصادی و اثربخشی عملیات اطلاعاتی نیاز است که از توان سیستم حسابداری نقدی تعدیل شده خارج است . بنابراین برای ایفای مسئولیت پاسخگویی عملیاتی دستگاههای دولتی باید امکان درست هزینه ها و درآمدها فراهم شود تا بتوان به محاسبه بهای تمام شده خدمات پرداخت . بدین منظور در کشور ما برخی از سازمانهای دولتی به سمت استفاده از مبنای تعهدی کامل در حسابداری حرکت کرده اند. از این رو،تغییر روش حسابداری نقدی به حسابداری تعهدی ضروریست.در این راستا این پژوهش به بررسی تاثیر پیاده سازی سیستم حسابداری تعهدی در شهرداری ها پرداخته است .
بررسی میزان بکارگیری مبنای تعهدی در سیستم حسابداری شهرداری ها 2
فصل اول. 3
کلیات تحقیق.. 3
1-1- کلیات تحقیق.. 4
١-3- ضرورت انجام تحقیق.. 5
١-4- اهداف تحقیق.. 6
اهدف اصلی استقرار سیستم حسابداری تعهدی.. 7
اهداف جانبی استقرار سیستم حسابداری تعهدی.. 7
فصل دوم. 8
مروری بر تحقیقات انجام شده 8
2-1- پیشینه تحقیق.. 9
2-2- متغیر و اصطلاحات.. 10
مبنای نقدی (کامل ) : 11
مبنای تعهدی (کامل ). 11
مبنای نیمه تعهدی : 11
مبنای تعهدی تعدیل شده : 12
فصل سوم. 13
بررسی میزان بکارگیری مبنای تعهدی در سیستم حسابداری شهرداری ها 13
3-2- قانون تاسیس شهرداری.. 14
3-3- وظایف شهرداری.. 15
3-4- مروري بر حسابداري و حسابرسي شهرداريها 16
3-5- اصلاحات مورد نياز در حسابداري شهرداريها 17
1- روش حسابداري.. 17
2- درآمدها 18
3- هزينه ها 18
3-6- مفهوم حسابداری تعهدی.. 20
3-7- مزیت های روش تعهدی در برابر روش نقدی.. 21
3-8- مزایای حسابداری تعهدی.. 21
موافقان اجرای سیستم حسابداری تعهدی دلایل ذیل را بعنوان مزایای این سیستم ذکر می کنند : 23
الف - موارد افتراق : 25
3-١4- کاربرد حسابداری دولتی.. 26
3-١5- مبانی حسابداری.. 27
3-١5-1- مبنای نقدی.. 27
3-١5-2- مبنای تعهدی.. 28
الف - شناسایی و ثبت درآمدها : 28
ب- شناسایی و ثبت هزینه ها : 28
3-15-3- مبنای نیمه تعهدی.. 29
3-١5-4- مبنای تعهدی تعدیل شده 29
3-١5-5- مبنای نقدی تعدیل شده 30
3-١6- گزارشهای مالی تعهدی.. 31
3-17- چالشهای احتمالی اجرای حسابداری تعهدی.. 31
3-١8- سیستمهای مدیریتی تعهدی.. 34
3-١9- بودجه بندی تعهدی.. 35
3-20- بکارگیری و جایگزینی روش حسابداری تعهدی.. 35
3-21- مشکلات و نارسائی های سیستم مالی به روش نقدی.. 37
٢- بدهی ها : 38
٣- هزینه ها و درآمد ها 38
٤- حقوق مالکانه دولت.. 39
3-23- مزایای مبنای تعهدی.. 39
3-٢4- سیستم حسابداری نقدی و مبنای آن در حسابداری.. 40
٢) اشکالات وارده به درآمدها 41
3-26-١- گام اول : تدوین فهرست حساب های شهرداری (کدینگ ). 43
3-26-١-١- اهداف و اصول کلی.. 43
3-26-١-٢- اصول و ضوابط طرح حسابهای شهرداری.. 44
3-26-١-٣- اصول و مبانی طرح حسابهای مالی.. 44
3-26-١-٤- اصول و مبانی طرح حسابهای قیمت تمام شده 45
3-26-١-٥- سیستمهای مکانیزه 45
3-26-٢-گام دوم : شناسائی ، طبقه بندی و پلاک کوبی دارائیهای ثابت.. 46
3-26-٢-١- انجام مشاهده عینی.. 46
3-26-٢-٢- بررسی اطلاعات موجود در خصوص دارایی های ثابت غیرمنقول (زمین و ساختمان ). 46
3-26-٣- گام سوم : استقرار نرم افزار مالی یکپارچه. 47
3-27- گزارشگری مالی در سیستم تعهدی شهرداری ها 48
3-28- ترازنامه. 49
3-29- صورت حساب فعالیتها 50
3-30- تنظیم صورتحساب فعالیتها 53
3-31-تنظیم صورت خالص دارائیها 54
3-32- صورت حساب درآمد، هزینه و تغییرات در مازاد تخصیص نیافته. 54
فصل چهارم. 60
بحث و تفسیر و نتیجه گیری و جمع بندی.. 60
4-1- نتیجه گیری.. 61
- چالشهای احتمالی اجرای حسابداری تعهدی
منطق زیربنای تغییرات این است که سیستم حسابداری سنتی تاکید اندکی بر رعایت محدودیتهای خرج کردن و مسئولیت پذیری در برابر جریانهای نقدی و مانده ها داشت. طرح سنجش عملکرد شامل «خروجیها»، «اثربخشی» و «نتایج» فعالیتهاست و با بررسی تعهدات درازمدت و کل وضعیت مالی، مدیران را مسئول «هزینه یابی کامل» عملیات می کند. اطلاعات تعهدی برای بررسی دقیق هزینه یابی کامل، خدمات و شاخص اثربخشی عملکرد برنامه ریزی شده نگهداری می شوند.این استدلال اهمیت خاصی برای حامیان این اصلاحات داشته است که حسابداری تعهدی دید دقیقتری از خدمات دولت ارائه می کند.
گفته می شود دولت با استفاده از حسابداری نقدی قادر است خدماتی ارزانتر از بخش خصوصی ارائه کند، زیرا هزینه های غیرنقدی مانند استهلاک را حذف می کند. این نظر این واقعیت را نادیده می گیرد که تفاوت بین ارقام حسابداری برمبنای نقدی و تعهدی فقط زمان است. بنابراین طی زمانی تقریباً طولانی نمی توان منطقاً انتظار داشت که تفاوت انباشته با اهمیتی میان هزینه های گزارش شده توسط دو مبنا وجود داشته باشد.
با این حال، بررسیهای نسبتاً کمی درباره به کارگیری حسابداری تعهدی و پیامدهای آن برای یک جامعه بزرگ صورت گرفته است و در بسیاری موارد به مسائل و مشکلاتی که ممکن است رخ دهد اشاره نشده است.
لینک بازاریابی این فایل که مخصوص نام کاربری شما ایجاد شده است را کپی و در شبکه های
اجتماعی یا سایت و وبلاگ خود منتشر کنید و از 10 تا 15 درصد پورسانت بازاریابی فروش این
فایل بهره مند شوید.
دیدگاه خود را ثبت کنید