توضیحات محصول
پاورپوینت مدیریت محصول
قسمتی ازمتن پاورپوینت
تعریف مدیریت
تحقق اهداف کارآفرین ارتباط تنگاتنگی با فرایند مدیریتی یک کارآفرین و در واقع با اجزاء ، ساختار و شیوه مدیریتی وی دارد.
درباره تعریف مدیریت اتفاق نظر خاصی در دست نیست و صاحب نظران و نظریه پردازان علم مدیریت با اهداف و سرگیری های گوناگون، تعاریف متفاوتی ارائه کرده اند که بعضی از این تعاریف به شرح زیر است:
¯مدیریت عبارت است از هنر انجام کار به وسیله دیگران
¯فراگرد تبدیل اطلاعات به عمل، این فراگرد تغییر و تبدیل را تصمیم گیری می نامند.
¯فراگرد هماهنگ سازی فعالیت فردی و گروهی در جهت هدفهای گروهی.
¯ فراگرد برنامه ریزی، سازماندهی، رهبری نظارت کار اعضای سازمان و استفاده، از همه منابع موجود سازمانی برای تحقق هدفهای مورد نظر سازمان.
شعار مدیریت علمی این است که انتخاب بهترین روش برای انجام هر کار است. در نظریه بوروکراس بر این اصل استوار است که شکل سازمانی مطلوبی که به طور منطقی طراحی گردد بسیار کارآمد می شود و از اصول منطق و نظر پیروی می کند و برمبنای اختیار مشروع قرار می گیرد.
محوریت بحث نظریه مدیریت کلاسیک دستیابی به حداکثر کارایی سازمان است.
ب- نظریه های نئوکلاسیک که شروع این نظریه از سال 1920م است. این نظریه در زمان رکود اقتصادی دنیای غرب شکل گرفت و در خصوص واکنش کارکنان به میزان تولید در صورت تغییر شرایط کاری، طراحی شغل و محرک های مدیریتی معطوف می باشد، نگرش رفتاری در زیر مجموعه نظریه های نئوکلاسیک قرار دارد.
ج- نظریه های کمی، سیستمی و اقتضای:
هر چه از نظریه های کلاسیک بسوی نظریه های کمی، سیستمی و اقتضای حرکت کنیم، توجه به محیط و سازگاری یا اثرگذاری جدی تر
می شود و سیاستگذاری نیز در این رابطه معنا می یابد.
در نگرش کمی بر اهمیت استفاده از فنون ریاضی برای حل مسله مدیریتی تاکید می شود.
در مدیریت سیستمی خلق، کسب و به کارگیری تکنولوژی ممکن
می شود.
مدیریت اقتضای: اساس این نگرش که به آن نگرش موقعیتی نیز گفته
می شود به این اصل استوار است که یک الگوی مدیریت برای همه
موقعیت ها به عنوان بهترین راه وجود ندارد.
ماحصل این تعریف آن است که یک مدیر خوب کسی است که تصمیمات صحیح را به موقع اتخاذ و از تمامی امکانات برای رسیدن به اهداف مورد نظر استفاده نماید.
جدیدترین نظریه مدیریت نظریه نقش های مدیری است . برای موفق و موثر بودن در امر مدیریت، بجز توانایی های ذاتی، فراگیری آموزش های لازم ضروری
می باشد.
همین آموزش هاست که مقدمات اعمال برنامه ریزی توسط مدیریت را بوجود می آورد. در واقع برنامه ریزی شالوده مدیریت را تشکیل می دهد. طبیعی است که درک و تفسیر وقوع پدیده ها و شناسایی موقعیتها و فرصت ها، نقش حیاتی در اجرای برنامه ریزی ایفاد می نماید.
برنامه ریزی عبارت است از پیش بینی و تدوین برنامه ها و اقداماتی که اجرای آنها لازم و ضروری می باشد.
در فرایند برنامه ریزی نخست مسئله مورد نظر تعریف خواهد شد، آنگاه وضعیت فعلی در مقابل اهداف بررسی می شود. سپس با ارائه فرضیه های علمی می بایست پیرامون شرایط آینده به تجزیه و تحلیل پرداخت و در خاتمه بهترین راه کاربردی را انتخاب و سپس اجراء نتیجه را ارزیابی نمود.
بنا به مراتب پیش گفته گام هایی که در یک برنامه ریزی صحیح بایستی برداشته شود به شرح زیر است:
¯آگاهی یافتن از فرصت ها یا مسائل و مشکلات
¯تعیین اهداف کوتاه مدت
¯تعیین فرضیه ها
هر چه افراد مسئول برنامه ریزی، توافق و شناخت بیشتری در بکارگیری مفروضات ثابت برنامه ریزی داشته باشند، برنامه ریزی آنان هماهنگ تر خواهد بود.
...
بیشتر
دیدگاه خود را ثبت کنید