فهرست مطالب
کارآفرینی
مدل رفتاری فرای
پنج جزء اصلی مدل رفتاری فرای
چهار دسته اصلی از دوره های آموزش کارآفرینی تا سال 1990
الگوی چند محوری شفیع آبادی
چگونگی رشد آرزوی شغلی در نظریه ی گاتفردسون
نتیجه گیری
بخشی از متن
کارآفرینی
کارآفرینی فرایند شناخت و دستیابی به فرصت هـا و شغل مناسب بـدون تـوجه به کمبود منابع موجود و خلق محصول یا خدمتی جـدید و ارزش آفـرینی از هیچ است. هم چنـین مـیتـوان کارآفرینی را یک برنامه ریزی مهم اقتصادی و اجتماعی دانست کـه نیازمنـد ترکیبـی از اسـتعدادها، ظرفیت ها، و دانــش بـالاسـت افــراد کـارآفرین مـیتواننـد با مسـیر تحولات حرفه ای را بشناسند و نسبت به نیازهای جـدید آگـاهی یابنـد و در راسـتای ایجـاد شغل های جدیـد قـدم بردارنـد بنـابراین ، تأسیس شرکت نوپا شاخص بروز رفتار کارآفرینانه میباشد. در دیدگـاه رفـتاری قـصد بـراین اسـت که با شناخت ویژگی های ذاتی و تقویت ویژگیهای رفـتاری کـارآفرینان بیش تری بـه جامعـه معرفی شود تا آهنگ رشد و پیشرفت جامعه تسـریع گردد. براساس دیدگاه رفـتاری هـر رفـتار محصول فرایندی پیچیده است که متغیرهای زیادی بر آن اثر میگذارند. کارآفرینی و ایجاد کـسب و کـار جـدید نیز از این قاعده پیروی میکند به همین دلیـل صاحب نظران مدل هایی در زمینه بروز رفتار کارآفرینانه طراحی کـردند. یکـی از این مـدل هـا مـدل فرای است .
مدل رفتاری فرای
از نظر فرای سه عامل در انگیزه کارآفرینان برای تاسیس یک شـرکت نـوپا دخالت دارند. این سه عامل عبارتند از:
دیدگاه خود را ثبت کنید