روانشناسی فروش را به عنوان علمی تعریف میکنند که روان بازار هدف را برای فروش خدمات و محصولات ویژهای مطالعه میکند. با تکیه بر روانشناسی فروش به جای اینکه مشتریان را متقاعد کنید که به محصول شما نیاز دارند، راههایی برای بازاریابی بر اساس خواستهها و نیازهای فعلی آنها پیدا میکنید.
افراد با روشهای مختلفی به خرید یک محصول متمایل میشوند. برخی هنگام خرید محصولات جدید از منطق و استدلال به جای احساسات استفاده میکنند. در موارد دیگر، افراد به صورت ناگهانی خرید میکند و بعد خریدشان را به شکلی منطقی توجیه میکند.
درک نیازهای مشتری و ارتباط با مشتری سنگ بنای یک فرایند فروش خوب است. مردم دوست دارند، توسط شما دیده و درک شوند. اگر بتوانید از طریق برندتان با آنها ارتباط برقرار کنید، احتمال فروش شما افزایش مییابد.
متخصصان فروش میتوانند از احساسات مشتری به عنوان راهی برای بستن قرارداد فروش استفاده کنند. از رایج ترین اشتباهات کارشناسان فروش، تمرکز بر هزینه است. اما اگر فروشنده ارزشهای مخاطبان هدف خود را درک کند، میتواند از استراتژیهایی برای نشان دادن اینکه چگونه محصول/خدمت با این ارزشها مطابقت دارد استفاده کند و بحث هزینه را به حاشیه ببرد.
راهکار فروش بیشتر واقعاً ساده است: کافی است بفهمید که درخواست (و انتظار) مشتری از کسب و کارتان چیست. درست است! به همین راحتی میتوانید نرخ تبدیل کاربران به مشتری را افزایش داده و فروش را بیشتر کنید. اما یک مشکل کوچک بر سر راهتان وجود دارد: کسب و کار شما مشتریان بسیار زیادی دارد – یا حداقل آنقدری مشتری دارد که نتوانید آنها را تک تک بررسی کنید. با این حساب باید چه کار بکنید؟ آیا باید قید فروش بیشتر را بزنید و صبر کنید تا مشتریان شما به تدریج بیشتر شوند؟ جواب این سوال هم ساده است: برای شناخت مشتریان خود، کافی است به تحقیقات علمی در مورد رفتار مصرف کننده رجوع کنید و به کمک این تحقیقات، راهکارها و تکنیکهای اثبات شده برای جذب مشتری را بشناسید. درست است که هر یک از ما با دیگران فرق دارد، اما در بسیاری از موقعیتها، ذهن همهمان به شکل یکسانی کار میکند. این یعنی شما میتوانید با شناخت ظرافتهای ذهن انسان و استفاده از روشهای خلاقانه، به تعداد کسانی بیفزایید که به محصولات و خدمات شما پاسخ مثبت میدهند، و بدینترتیب فروش خود را افزایش دهید.
روانشناسی فروش چیست؟
عوامل و ویژگی های روانشاختی که باعث موفقیت یک فروشنده می شود
روان شناسی فروش از منظر دکتررابرت سیالدینی (Dr.Robert Cialdini)
۶اصل جهانی نفوذبرای متقاعذ کردن
اهمیت روانشناسی فروش
اصول روانشناسی فروش
۱۰محرک روانشناسانه فروش
استفاده از روانشناسی در فروش برای جذب مشتری
۷ اصل روانشناسی فروش به همراه ۳۲ تاکتیک کاربردی
اصل دوم: زیانگریزی
اصل سوم: تایید اجتماعی (سوشال پروف)
اصل چهارم: تعهد و ثبات
اصل پنجم : اعتبار و اقتدار
اصل ششم: دلبستگی
اصل هفتم: کمیابی
روانشناسی فروش تلفنی؛ چگونه بیشتر و بهتر بفروشیم؟
چرا به روانشناسی فروش تلفنی نیاز داریم؟
۱۰ نکته که رعایت آنها از نظر روانشناسی فروش تلفنی مورد تایید است
افزایش فروش تلفنی با رازهای روانشناسی متقاعد سازی
نکاتی که در فروش تلفنی هیچگاه فراموش نکنید!
راهنمای فروش تلفنی و نکاتی برای تبدیل شدن به کارشناس فروش حرفهای
روانشناسی فروش در بازار ایران و مدیریت ارتباط با مشتری
دیدگاه خود را ثبت کنید