دانلود پاورپوینت خلاصه کتاب روانشناسی تربیتی دکتر سیف با فرمت ppt ودر 223 اسلاید قابل ویرایش
قسمتی از متن پاورپوینت
هدفهای کلی کتاب
1- کسب دانش و مهــارتهــای لازم در زمینــه اصــول و مبــانی روان شناسی تربیتی و توانایی تحلیل و تفسیر مسائل و مشکلات درسی دانش آموزان در محیط آموزشی.
2- کسب توانایی تشخیص علل و عوامل پدیدآورنده مسائل و مشکلات تحصیلی.
3 - کسب توانایی بررسی و تحلیل مسائل و مشکلات تحصیلی دانش آموزان و پیداکردن راه حل برای آنها.
4- آشنا شدن با نظریه ها و قوانین اصول روانشناسی یادگیری و کسب توانایی استفاده از آنها در طراحی فعالیتهای آموزشی.
5 - کسب دانش و مهارتهای مربوط به روشها و فنون آموزشی و کسب توانایی استفاده از آنها در آموزش موضوعهای مختلف درسی.
6- علاقه مند شدن به موضوعها و مباحث گوناگون روانشناسی تربیتی.
7- آشنـا شدن با منابع و مآخذ گوناگون روانشناسی تربیتی و زمینه های وابسته به آن و کسب توانایی در استفاده از این منابع و استخراج و تدوین روشها و شیوه های رفع مشکلات آموزش و پرورش.
3 - کسب توانایی بررسی و تحلیل مسائل و مشکلات تحصیلی دانش آموزان و پیداکردن راه حل برای آنها.
4- آشنا شدن با نظریه ها و قوانین اصول روانشناسی یادگیری و کسب توانایی استفاده از آنها در طراحی فعالیتهای آموزشی.
5 - کسب دانش و مهارتهای مربوط به روشها و فنون آموزشی و کسب توانایی استفاده از آنها در آموزش موضوعهای مختلف درسی.
6- علاقه مند شدن به موضوعها و مباحث گوناگون روانشناسی تربیتی.
7- آشنـا شدن با منابع و مآخذ گوناگون روانشناسی تربیتی و زمینه های وابسته به آن و کسب توانایی در استفاده از این منابع و استخراج و تدوین روشها و شیوه های رفع مشکلات آموزش و پرورش.
فصل اول :
مراحل فعالیتهای آموزشی : معرفی الگوی عمومی آموزشی
هدف کلی
آشنایی با مراحل اصلی فعالیتهای آموزشی معلم در قالب الگوی عمومی آموزشی.
هدفهای دقیق یادگیری:
از دانشجو انتظار می رود که پس از مطالعه و یادگیری مطالب این فصل بتواند:
v آموزش را تعریف کند.
v تفاوت عمده آموزش کلاسی و سایر آموزشها، چون آموزش رادیویی یا تلویزیونی را توضیح دهد.
vمراحل اصلی الگوی عمومی آموزشی را با ذکر مثال برای هر مرحله توضیح دهد.
v کاربرد الگوی عمومی آموزشی را در سطوح مختلف تحصیلی بیان کند.
v با استفاده از الگوی عمومی آموزشی، برای یکی از دروس تحصیلی یک طرح آموزشی مقدماتی تهیه کند .
تعریف آموزش:
آموزش به فعالیتهای از پیش طرح ریزی شده ای گفته می شود که با هدف ایجاد یادگیری در دانش آموزان یا دانشجویان بین معلم و یک یا چند دانش آموز به صورت کنش متقابل یا رابطه دوجانبه انجام می شود.
منظور ما از آموزش در این درس آموزش رو در روی کلاسی است که متداول ترین و مؤثرترین شیوه آموزشی در سراسر جهان است
دیدگاه خود را ثبت کنید