گزارش کارآموزی حسابداری در اداره منابع طبیعی استان
توضیحات محصول
دانلود گزارش کارآموزی حسابداری در اداره منابع طبیعی استان
گزارش کارآموزی حسابداری در اداره منابع طبیعی تهیه شده تهیه شده در سال 99 در 62 صفحه بصورت word و قابل ویرایش شامل 4 فصل فصل یک معرفی مکان کاراموزی و مقدمه شامل معرفی مکان و چارت سازمانی فصل دوم هدف از تاسیس مجموعه ونوع خدمات شامل وظايف و فعاليت هاي اداره كل منابع طبيعي،نوع خدمات و شرح مختصري از خدمات،شرح وظایف پست سازمانی،در فصل سوم تشریح روند کار شامل نحوه بودجه ریزی ،وظایف ذیحساب و امور مالی،دوایر مختلف مالی در اداره منابع طبیعی ،نحوه محاسبات حقوقی و قوانین حقوق کارمندان در سال 98 و مزایا و کسورات قانونی کارمندان ،نحوه تخصیص اعتبارات،نحوه رسیدگی به اسناد مالی و هزینه ها،نحوه صدور سند و آرتیکلهای دوبل حسابداری ،آشنایی با نرم افزارهای مختلف و در فصل چهارم نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات کاراموز که در زیر فهرست مطالب و بریده های از قسمت های از این فایل جهت اشنایی شما آورده شده است
فصل اول.. 1
معرفی مکان کاراموزی.. 1
مقدمه: 2
مکان کاراموزی.. 3
چارت اثرات منابع طبيعی: 3
ساختار تشكيلاتي: 4
چارت دواير امورمالي: 4
فصل دوم. 5
هدف از تاسیس مجموعه و نوع خدمات.. 5
رسالت دستگاه(فلسفه وجودی سازمان): 6
عناوین مأموریت اصلی سازمان: 6
وظايف و فعاليت هاي اداره كل منابع طبيعي: 7
فهرست عناوین فعالیت های اصلی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری.. 7
مشخصات منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری: 8
نوع خدمات و شرح مختصري از خدمات: 8
خدمات آبخيزداري: 8
احياء توسعه و بهره برداري اصولي از جنگلها 9
احياء توسعه و بهره برداري اصولي از منابع طبيعي و مراتع. 9
خدمات آموزش ترويج و مشاركتهاي مردمي: 10
منابع طبيعي و حفاظت و قانون: 11
شرح وظایف پست سازمانی: 12
معاون برنامه ریزی و پشتیبانی: 12
کارشناس مسئول طرح و برنامه: 12
کارشناس طرح و برنامه: 13
کارشناس بودجه: 13
رئیس اداره امور اداری و پشتیبانی: 14
معاون اداره امور اداری و پشتیبانی: 14
مسئول پشتیبانی و ماشین آلات: 14
متصدی پشتیبانی و ماشین آلات: 15
رئیس اداره امور مالی: 15
معاون اداره امور مالی: 15
حسابدار: 16
حسابدار و جمع دار اموال: 16
فصل سوم. 17
تشریح روند کار. 17
كليات: 18
بودجه ريزي: 19
ذيحساب: 19
وظايف ذيحساب: 20
شرح خلاصه اي از وظايف هر يک از دواير امورمالي: 20
مدارك لازم و ترتيب تنظيم اسناد هزينه هاي اداري ( خريد ): 20
مدارك لازم و ترتيب تنظيم اسناد هزينه ( خدمات و قراردادها ). 21
مدارك لازم و ترتيب تنظيم اسناد پروژه هاي عمراني ( صورت وضعيت ). 21
جهت تنظيم سند ماموريت رعايت موارد ذيل ضروری است : 21
ب) دايره حقوق و دستمزد: 22
ج ) دايره رسيدگی اسناد: 23
د) دايره اعتبارات: 23
تعريف موافقت نامه: 23
روکش موافقت نامه: 23
فرم شماره (1) يا خلاصه طرح: 24
توزيع فصول سرمايه گذاري بين پروژه ها: 25
فصول هفت گانه هزينه: 27
تعريف تخصيص اعتبار: 27
درخواست وجه: 27
دايره حسابداری و صدور چک: 28
ثبتها و آرتيكلهاي حسابداري مربوط به اعتبارات تملك دارائيهاي سرمايه اي: 30
کارپرداز: 34
واحد اموال: 34
امين اموال: 35
وظايف جمعدار اموال: 35
بررسی سیستم حسابداری اداره کل منابع طبيعي وآبخيزداري: 36
سایر عملیات: 36
كاربرد سه فصل حساب هاي تملك دارائيهاي سرمايه اي: 37
عیدی و پاداش سالیانه: 43
مأموریت: 43
فوق العاده مأموریت : 43
مرخصی استفاده نشده: 43
معافیت های مالیات بر درآمد حقوق: 47
بازنشتگی: 48
3-بیمه: 48
2- سایر کسورات: 48
خالص حقوق ومزایا(خالص در یافتی): 50
میزان کمک هزینه فوت و ازدواج در سال 98.. 50
میزان حقعائلهمندی و حقاولاد در سال 98.. 51
بازنشستگی سهم کارمند : 53
کار با نرم افزار های حسابداری.. 53
نرم افزار word. 53
امکانات نرم افزار ورد. 54
نرم افزار اکسل.. 55
مزایای آموزش حسابداری با اکسل : 56
کاربرد نرم افزار اکسل در حسابداری.. 56
نرم افزار اکسس: 57
فصل چهارم. 60
پیشنهادات و نتیجه گیری.. 60
پیشنهادات.. 61
نتیجه گیری.. 61
د) دايره اعتبارات:
سقف اعتبارات دستگاه در ابتدای سال بعد از تصويب با مبادله موافقت نامه از سوی سازمان مديريت و برنامه ريزی استان به تفکيک طرح، برنامه و فصل به دستگاه اجرايي ابلاغ می گردد .
تعريف موافقت نامه:
يک سند و چارچوبی که در مورد اجرای عمليات مربوط به بودجه مصوب ما بين دستگاه اجرايي و سازمان مديريت و برنامه ريزی مورد توافق قرار می گيرد .
موافقت نامه در اعتبارات عمرانی ( تملک دارائی های سرمايه ای ) شامل فرم ها و صفحاتی به شرح زير است :
روکش موافقت نامه:
اولين صفحه از موافقت نامه به منزله نامه ای است به دستگاه اجرائی صاحب اعتبار که حاوی شماره و تاريخ صدور سازمان مديريت و برنامه ريزی , شماره و عنوان طرح , نحوه تامين منابع مالی طرح , شماره و تعداد فرم های ضميمه و نام گيرندگان رونوشت موافقت نامه با امضاء رياست مديريت می باشد .
فرم شماره (1) يا خلاصه طرح:
اين صفحه از موافقت نامه شامل : عنوان , شماره و نوع طرح ـ نام و کد دستگاه اجرائی صاحب اعتبارات و نيز دستگاه بهره بردار ـ تعداد پروژه , تاريخ شروع اولين پروژه و نيز پيش بينی تاريخ خاتمه آخرين پروژه ـ منابع تامين اعتبار به تفکيک پرداخت های سال های گذشته , مصوب سال جاری، پيش بينی سنوات باقيمانده بعد و جمع کل ـ بيان اهداف کمی و ميانگين وزنی پيشرفت فيزيکی طرح ـ توضيحات ضروری خواهد بود .
قابل ذکر اين که فرم بايد دارای امضاء رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزی , رئيس دستگاه اجرائی و رئيس دستگاه بهره بردار با ذکر نام و نام خانوادگی آنان باشد.
فرم شماره (2) يا فرم گزارش توجيهی طرح:
در اين صفحه از موافقت نامه , عنوان و شماره طرح ـ نام و کد دستگاه اجرائی صاحب اعتبار ـ مواردی در مورد مطالعات توجيهی فنی , اقتصادی و مالی و به عبارتی اهداف کيفی و نيز خلاصه ای از نتايج مطالعات آورده شده است . اين فرم نيز بايد دارای امضاء رياست سازمان مديريت و برنامه ريزی , رئيس دستگاه اجرائی با ذکر نام و نام خانوادگی آنان باشد .
فرم شماره (3 ) يا فرم خلاصه پروژه:
اين صفحه از موافقت نامه دارای عنوان و شماره طرح ـ نام و کد دستگاه اجرائی صاحب اعتبار ـ عنوان , کد , سال شروع , پيش بينی سال خاتمه و نحوه اجراء ( امانی يا پيمانی ) پروژه می باشد .
همچنين در اين فرم مواردی در مورد پروژه از قبيل : شرح عمليات , مقدار کل عمليات , پيشرفت فيزيکی به تفکيک سال ـ نام پيمانکاران و نيز مشاوران توضيحات ضروری و مشخصات فنی پروژه آورده می شود . اين فرم نيز بايد دارای امضاء رياست سازمان مديريت و برنامه ريزی , رئيس دستگاه اجرائی با ذکر نام و نام خانوادگی آنان باشد .
در موافقت نامه هايي که تعداد پروژه زياد می باشد , برای هر پروژه , فرم شماره (3 ) فرعی جداگانه ای تنظيم مي گردد که مشخصات پروژه , فــــرم (3) به شرح فوق دارا خواهد بود.
فرم شماره (4) يا فرم فصول سرمايه گذاري:
در اين صفحه از موافقت نامه نيز , علاوه بر ذکر عنوان و شماره طرح ـ نام وکد دستگاه اجرائي صاحب اعتبار , اعتبارات سال هاي برنامه ـ پرداختي سال هاي قبل به تفکيک فصول سرمايه گذاري آورده شده است . اين فرم نيز همانند ساير فرم ها , بايد داراي امضاء رياست سازمان مديريت و برنامه ريزي , رئيس دستگاه اجرائي با ذکر نام ونام خانوادگي آنان باشد .
فوق العاده مأموریت :
عبارت استاز مبلغیکه همه ساله توسط هیأت وزیران بر اساس حقوق و مزایای هرکارمند تعیین میگردد و جهت اجرا بهکلیه ی دستگاههای دولتی ارسال میگردد.
مرخصی استفاده نشده:
عبارت است از اینکه هرکارمند درهر سال مدت30 روز حقوق میتواند از مرخصی استفاده نماید.در صورتی که کارمند از مرخصیهای خود استفاده ننماید این مرخصیها جهت استفاده در سالهای بعد ذخیره میگرددکه این مدت مرخصی ذخیره شده را مرخصی استفاده نشده میگویندکه هرکارمند هر موقعکه تمایل داشت یا از مرخصی استفاده نماید یا وجه آن را در زمان بازنشستگی دریافت نماید.
نکته1 : حق شغل، فوق العاده مدیریت، فوق العاده بدی آب و هوا، فوق العاده سختیکار،کمک هزینه عائله مندی و کمک هزینه اولاد و ... جزء مزایای مستمر نقدی میباشند.
نکته2 : اضافه کاری، مأموریت ، هزینه سفر، عیدی و پاداش جزء مزایای غیر مستمر نقدی می باشند.
دستورالعمل پرداخت کمک های رفاهی کارمندان دولت:
الف ) کمک هزینه روزانه مستقیم یا غیر مستقیم غذا برای کارمندان که ساعت کار آن ها حداقل 5/8ساعت در روز است ،
ب ) کمک هزینه مستقیم و غیر مستقیم مهد کودک برای کارمندان اناب که دارای فرزند زیر پنج سال هستند ماهانه مبلغی تعیین می شود .که هر سال با توجه به تورم افزایش می یابد
ج ) کمک هزینه مستقیم و یا غیر مستقیم ایاب و ذهاب (سرویس رفت و آمد ) کارمندان دولت که (۴۴) ساعت در هفته کار می کنند مشروط به آنکه ازسرویس سازمانی استفاده ننمایند، در مورد سایرشهر ها به جز تهران پرداخت این کمک هزینه ها منوط به پیشنهاددستگاه و تأیید معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور و تصویب شورا خواهد بود .
کارمندانی که براساس مجوز های قانونی به صورت نیمه وقت یا پارهوقت به خدمت اشتغال دارند ،یا ساعات موظف کار آنان کمتر از (۴۴) ساعت در هفته می باشد ، با تشخیص دستگاه اجرایی می توانند به تناسب ساعات کار هفتگی از این کمک هزینه برخوردار گردند .
لینک بازاریابی این فایل که مخصوص نام کاربری شما ایجاد شده است را کپی و در شبکه های
اجتماعی یا سایت و وبلاگ خود منتشر کنید و از 10 تا 15 درصد پورسانت بازاریابی فروش این
فایل بهره مند شوید.
دیدگاه خود را ثبت کنید