فهرست مطالب
زندگي نامه
مفاهيم و اصول
درآمدي بر نظريه يادگيري اجتماعي
موقعيت روان شناختي
برداشت راتر از ماهیت انسان
ارزیابی در نظریه راتر
انواع فنون ارزیابی از نظر راتر
پژوهش در نظریه راتر
ارزیابی کلی
بخشی از متن
زندگینامه
جوليان راتر در بروكلين نيويورك در سال 1916 به دنيا آمد .
درجه كارشناسي خود را در سال 1937 از كالج بركلين ، درجه كارشناسي ارشد را در سال 1938 از دانشگاه آيوا و درجه دكتري خود را در روان شناسي از دانشگاه ايندايانا اخذ كرد .
تا حد زيادي تحت تأثير روان تحليل گري آلفرد آدلر و كورت لوين قرار داشت .
نظريه يادگيري اجتماعي او در واقع كوششي براي به وحدت رسانيدن دو نگرش كلي است كه در اين نظريه ها وجود دارد : يكي رويكرد مبتني بر تقويت و ديگري رويكرد شناختي
راتر بعد از جنگ جهاني دوم در دانشگاه ايالتي اوهايو شغلي را قبول كرد و بعد به عنوان رئيس كلينيك روانشناسي آنجا انتخاب شد .
در سال 1954كتاب روان شناسي يادگيري اجتماعي و باليني را منتشر كرد .
در سال 1963 به دانشگاه كانكتي كات رفت و تا كنون در اين دانشگاه به عنوان رئيس بخش روانشناسي باليني در حال تجزيه و تحليل رويكرد خود به شخصيت است .
در سال 1982 كتاب تحول و كاربرد نظريه يادگيري اجتماعي را منتشر كرد .
در سال 1977-1976 ، به عنوان رئيس انجمن روان شناسي شرق و در سال 1988 به خاطر فعاليت علمي اش در روان شناسي شايسته بهترين جايزه و نشان شناخته شد . پروفسور راتر در سال 1987 بازنشسته شد اما هم چنان به كار علمي و نوشتن در حوزه يادگيري اجتماعي ادامه مي دهد .
و ...
دیدگاه خود را ثبت کنید