دانلود گزارش کارورزی حسابداری در اداره صنعت ومعدن بصورت فایل word قابل ویرایش در 52 صفحه براساس دستور العمل تهیه گزارش کار اموزی دانشگاه در 4 فصل برای دانشجویانی که دوره کاراموزی در اداره صنعت ومعدن گذرانده اند تهیه شده است در زیر فهرست مطالب و بریده ای از این فایل آمده است
فهرست مطالب.. ت
مقدمه : 1
فصل اول. 2
آشنایی با مکان کارآموزی. 2
تاریخچه: 3
صنعت، معدن و تجارت در یک نگاه: 3
افتخارات سازمان صنعت و معدن و تجارت. 7
چارت سازمان. 9
چارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان 9
فصل دوم. 10
هدف از تاسیس مجموعه و معرفی انواع خدمات. 10
شرح وظایف سازمان. 11
معاون امور صنایع و معادن. 11
معاون توسعه مدیریت و منابع. 11
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت. 12
رییس اداره منابع انسانی و پشتیبانی. 12
رئیس اداره امور صنایع فلزی. 13
رئیس اداره امور صنایع غیرفلزی. 13
رئیس اداره امور معادن. 14
رئیس اداره امور صنایع معدنی. 14
رئیس اداره طرحها و برنامه ریزی. 15
رئیس اداره بازرگانی خارجی. 15
رئیس اداره بازرگانی داخلی. 16
رئیس اداره امور اصناف. 16
رئیس اداره فرش.. 17
رئیس اداره آموزش،پژوهش و فناوری. 17
رئیس گروه نوسازی و تحول اداری. 17
مسئول حراست.. 18
رئیس اداره امور مالی. 18
رئیس اداره نظارت و بازرسی. 19
فصل سوم. 20
تشریح روند کار 20
اعتبار مصوب: 21
تخصیص اعتبار: 22
موارد كلي و مراحل جهت تخصيص اعتبار در سازمان صنعت و معدن به شرح زير است: 23
تنخواه گردان حسابداری. 24
نکات کلی ومراحلي که در بحث تنخواه گردان مذکور می بایست مورد توجه قرار گیرد، عبارتند از: 24
تأمین اعتبار: 26
نکات کلی و مراحلي که در بحث تأمین اعتبار باید مورد توجه قرار گیرد عبارتند از: 26
تنخواه گردان پرداخت: 27
نکاتکلی و مراحلي كه در مورد بحث تنخـواه گـردانپـرداخت ضرورت دارد: 27
پیش پرداخت.. 28
علی الحساب : 29
پرداخت وجوه: 29
حسابهای بانکی: 32
هزینه: 33
الف- هزینه های پرسنلی: 33
ب- هزینه های اداری (فصل دوم هزینه های مصرفی) 37
خرید: 38
نكاتي در مورد حواله پرداخت: 40
مواردي مربوط به سند هزینه: 40
مواردي مربوط به نماینده یا صورت ریز فاکتور یا اسناد: 40
مواردي مربوط به درخواست خرید کالا یا انجام خدمات : 40
مواردي مربوط به فاکتور خرید کالا یا خدمات: 41
درآمد: 42
درآمد – هزینه 44
دايره حقوق و دستمزد: 45
دايره رسيدگی اسناد: 46
دايره حسابداری و صدور چک: 46
نحوه صدور اسناد حسابداری در سازمان صنعت و معدن و تجارت. 48
ثبت اعطاي تنخواه گردان پرداخت به واحدها 48
ثبت تسويه تنخواه گردان پرداخت عاملين ذيحساب. 48
ثبت بستن حسابها 49
فصل چهارم. 51
نتیجه گیری،پیشنهادات. 51
حسابداری در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری
برای ثبت های حسابداری که مراحل اولیه حسابداری است نیاز به صدور برگه دفتر روزنامه و دفتر کل ودفتر معین است و برای موازنه حسابهای دفتر معین عین همانند دفتر کل است در اینجا کافی است که بایستی عملیات حسابهای فرعی هر حساب اصلی با جمع آن حساب در دفتر کل برابری نمایدو مراحل انجام هزینه در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان می باشد.
تامین اعتبار و ذخیره تآمین اعتباربه میزان تنخواه گردان پرداخت وحساب اسناد وصولی عامل ذیحساب به میزان کل سند هزینه می باشد.یکی از مهمترین و اساسی ترین مراحل حسابداری تهیه و تنظیم گزارشات مالی می باشد که در پایان دوره مالی به وسیله واحد حسابداری تهیه و جهت آگاهی مدیران و عامه مردم از چگونگی فعالیتهای انجام شده در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به موجب قانون منتشر میگردد.
اعتبار مصوب:
به موجب ماده 7 ق.م.ع، اعتبار مصوب مبلغی است برای مصرف یا مصارف معین، به منظور نیل به اهداف و اجرای برنامه های دولت که به تصویب مجلس می رسد.
موارد کلی و مراحل حساب اعتبارات مصوب، كه در سازمان صورت ميگيرد عبارتند از:
1- ذیحسابی بر مبنای اعتبار مصوب ابلاغی، طبق دستورالعمل حسابداری، سند حسابداری منضم به ضمائم مثبته (مجوز خرج، مدارک دال بر پرداخت وجه و سایر مدارک قانونی حسب مورد) را تنظیم و پس از رسیدگی لازم آنرا در دفتر روزنامه ثبت و به دفتر کل نقل و در تراز عملیات ماهانه ونهائی، منعکس مينماید.
2- ملاک اقدامات بعدی ذیحسابی موافقت نامه مبادله شده بین دستگاه اجرائی و معاونت برنامه...
ذیحساب لیست اضافه کاری را استناد مجوزهای لازم و مدارک دال بر انجام اضافه کاری بشرط وجود اعتبار تا سقف ساعات تعیین شده (طبق ضابطه اجرایی بودجه) بر اساس آخرین حکم حقوقی کارکنان تهیه و پس از رسیدگی لازم بحساب جاری آنها واریز نماید.
حقوق پرسنل سازمان داراي يك سري كسورات اهم از بيمه تامين اجتماعي و خدمات درماني و ماليات و بازنشستگي و ساير كسورات ميباشد، ثبت حسابداري مربوط به حقوق به شرح زير است:
بانك پرداخت اعتبارات هزينه(بابت بيمه خدمات درماني)
بانك پرداخت اعتبارات هزينه اي( بابت ساير كسورات)
تامين اعتبار***
ذخيره تامين اعتبار***
ذخيره تامين اعتبار ***
تامين اعتبار***
كنترل تخصيص ***
تنخواه گردان حسابداري***
تعهدات پرداختني***
طرف حساب تعهدات پرداختني***
ماليات ارسالي ***
ماليات وصولي ***
بيمه تامين اجتماعي ارسالي سهم كارمند***
بيمه تامين اجتماعي وصولي سهم***
ساير كسورات ارسالي كاركنان***
ساير كسور وصولي***
مواردي مربوط به فاکتور خرید کالا یا خدمات:
فاکتور خرید بایستی حاوی اطلاعات زیر باشد:
دارای نوع و مشخصات کامل با ذکر مارک کالا و نام کشور سازنده(در مورد کالاهای ساخته شده غیر ایرانی) باشد.
تعداد یا مقدار مشخص بوده و قیمت جزء و کل در آن قید گردد.
فاکتور حدالامکان بایستی رسمی باشد و در صورتیکه فاکتور غیررسمی ارائه گردد علاوه بر اینکه باید مهمور به مهر فروشگاه گردد بایستی توسط رئیس واحد مربوطه تأیید گردد.
دارای مهر و امضاء فروشنده بوده و تاریخ خرید در آن قید گردد.
بایستی توجه گردد که تاریخ فاکتور بعد از تاریخ برگ درخواست باشد.
دارای مهر نازلترین قیمت و مهروامضاء کارپرداز باشد.
فاکتور خرید بدون قلم خوردگی باشد.
در مورد خریدهای بالای یک میلیون و پانصد هزار ريال علاوه بر مهمورکردن فاکتور به مهر خدمات مالیاتی، فرم خدماتی نیز بایستی ضمیمه گردد و از تقسیم کردن اینگونه فاکتورها برای فرار از ارائه فرم خدمات مالیاتی جلوگیری شود.
لینک بازاریابی این فایل که مخصوص نام کاربری شما ایجاد شده است را کپی و در شبکه های
اجتماعی یا سایت و وبلاگ خود منتشر کنید و از 10 تا 15 درصد پورسانت بازاریابی فروش این
فایل بهره مند شوید.
دیدگاه خود را ثبت کنید