گزارش کاراموزی عمران و معماری در شهرداری به همراه گزارش روزانه فعالیت کاراموز(خدمات شهری و عمرانی)
دانلود کارآموزی در شهرداری مناسب رشته مهندسی معماری و عمران در 85 صفحه که گزارش فعالیت ها را نیز بصورت روزانه در انتهای گزارش آورده درمورد کلیه خدمات شهری و عمرانی شهرداری شامل المان شهری تا اصلاح هندسی معابر و میادین شهری،تعمیر آسفالت خیابن ها و جدول بندی ،پیاده رو سازی و توجه به فضای سبز شهر،کنترل عبور ومرور تا خدمات و نحوه دریافت های مجوز ساخت و ساز شهری از شهرداری گزارش مربوطه کاملا تخصصی و متفاوت از سایر فایل های کاراموزی در شهرداری میباشد و توجه خاصی به گزارش فعالیت های شهرداری در زمینه های مختلف خدمات رسانی در شهر توسط شهرداری پرداخته است در زیر سر فصل مطالب و در ادامه بریده های از این فایل آمده است
گزارش کاراموزی با عنوان خدمات عمرانی و شهری در شهرداری در 85 صفحه بصورت word قابل ویرایش به همراه عکس های مختلف از قسمت های مختلف پروژه به همراه گزارش فعالیت روزانه کاراموز
فهرست مطالب گزارش پروژه کاراموزی شهرداری رشته عمران و معماری
فصل اول :1
آشنایی کلی با مکان کارآموزی.. 1
تاریخچه سازمان.. 2
فصل دوم. 3
هدف از تاسیس مجموعه و معرفی نوع خدمات.. 3
چارت سازمانی شهرداری.. 4
نوع خدمات.. 4
شرح مختصری از فرآیند آموزش.... 5
1-موقعیت رشته کارآموز در واحد کارآموزی با بررسی جزئیات سازمانی رشته کارآموز:6
2-شرح وظايف رشته کارآموز :7
4-برنامه آینده. 8
فصل سوم. 9
تشریح روند کار. 9
طراحی و نگهداری فضای سبز. 10
جدول خلاصه فعالیتهای انجام شده در سازمان پارکها و فضای سبز. 11
معاونت فنی و اجرایی.. 12
عملکرد مدیریت امور مناطق.. 12
واحد طراحی.. 13
آبرسانی.. 13
طراح و محوطه ساز فضای سبز. 13
معرفی.. 13
نمونه وظایف.. 13
ابزار و وسایل.. 15
ترفندهاي محوطه سازي در طراحي فضاي سبز. 16
استفاده از مصالح. 16
مجهز سازی فضاهای سبز و باز شهری.. 18
طراحی باغ و احداث فضای سبز. 19
طراحي فضاي سبز عامل تاثيرگزار بر كيفيت زيستي شهرها20
- فعالیت های انجام شده شهرداری در زمینه زیبا سازی و کارآمد تر نمودن مبلمان شهری.. 21
آشنایی با نرم افزار اتوکد: (Auto Cad)). 21
اصلاح هندسی معابر وتقاطع های شهری.. 22
جداول به طور کلی به دوروش سنتی و پرسی تولید می شوند.26
اجرای جدول گذاری.. 35
1 - نحوه پياده نمودن مسير مستقيم.. 36
3-2 نحوه پياده نمودن مسير منحني (قوس). 38
3-3 نحوه ساخت جداول بتني.. 41
3-4 موارد كاربرد انواع جدول.. 45
3-5 كانيو كتابي؛46
3-6 جوي؛46
3-7 نحوه پياده نمودن ارتفاع پي كني به كمك پروفيل طولي.. 47
3-8 نحوه اجراي جوي.. 50
3-9 نحوه اجراي كانيو. 55
3-10 وظايف ناظردركارگاه (نحوه نوشتن گزارش كارگاه). 55
3-11 خيابانسازي (سوارهروها). 56
3-11-2 برداشت خاك نباتي.. 57
3-11-3 آماده كردن بسترخيابان.. 57
3-11-4 روش اجرا58
3-13روش اجرا61
3-14 روش اجرا62
3-15 كنترل كيفيت.. 64
3-16 نحوه اجراآسفالت.. 65
3-17 پخش آسفالت.. 66
3-18 پخش يا فينيشر. 67
3-19 نكات مهم اسفالت.. 68
3-20 تراكم آسفالت.. 69
3-21 غلطكهاي فولادي.. 69
3-22 غلطكهايلاستيكي.. 70
3-23 كوبيدن اسفالت.. 70
3-24 كنترل كيفيت.. 72
3-25 كنترل عبورومرور. 73
فصل چهارم. 74
نتیجه گیری و پیشنهادات.. 74
عکسهای پروژه. 76
گزارش روزانه
بریده ای از مختلف این کاراموزی در زیر امده است
معاونت فنی و اجرایی
مهمترین وظایف این معاونت شامل:
1- نظارت، هماهنگی، برنامه ریزی کامل بر روند اجرای طرحهای اجرایی
2- نظارت، هماهنگی و برنامه ریزی کامل بر کلیه امور مربوط به آب و خاک – آفات و بیماریها، حفظ نباتات فضای سبز
3- نظارت، هماهنگی و برنامه ریزی کامل بر روند اجرای طرحهای آبرسانی
4- نظارت، هماهنگی و برنامه ریزی کامل بر روند اجرایی پروژه های فضای سبز
5- نظارت، هماهنگی و برنامه ریزی کامل بر نحوه صحیح تهیه گیاهان مورد نیاز فضای سبز
6- ابلاغ اهداف سازمان به مدیریتهای تابعه حسب نیاز و دستور مدیرعامل و ...
این معاونت دارای زیرمجموعه ای از مدیریتها و واحدهای مختلفی از جمله مدیریت آبیاری، مدیریت تولید، مدیریت امور مناطق و واحدهای طراحی –پیمانکاران- انهار- توسعه- گیاهپزشکی- خاکشناسی- باغ گلها می باشد.
اصلاح هندسی معابر وتقاطع های شهری
معابر شهری،حلقه های واسط ورشته های ارتباطی بناها وسایر فضای شهری است که اگر با دقت مورد توجه قرار گیرد بیشترین کارکرد را در زندگی شهری و همچنین حیاتی ترین نقش ها را برای پویایی یک شهر رقم میزند. که اصلاح هندسی معابر و تقاطع های شهری جزیی از وظایف شهرداری ها بوده که البته این نوع پروژه ها زیر نظر کارفرما (شهرداری)و دستگاه نظارت وشرکت پیمانکاری انجام میشود.
درانجام این پروژه ها گروه نقشه برداری وظیفه خطیری را بر عهده دارند
یکی از مشکلات عمده شهرها مسأله عدم وجود یک سیستم حمل ونقل کارآمد است حجم بالای جمعیت ، روند رو به رشد سفر های روزانه وفرایند موتوریزه شدن شهرها شرایطی را به وجود آورده است که مسأله حمل ونقل به چالش اصلی این سکونتگاه ها تبدیل شده است.
مشکلات ترافیکی برمنابع اقتصادی از یک سووهمچنین اثرات مستقیم حجم ترافیک وحمل ونقل جاده ای براب وهوا ومحیط زیست از سوی دیگر،مدیریت های شهری را به تلاش در جهت جستجوی راهکارهای برون رفت از این بحران واداشته است.
در این راستا راه ها ومعابر شهری که مهم ترین عناصر شهری که مهم ترین عناصر شهری وشریان حیاتی یک شهر محسوب میشود نقش مهمی در زندگی شهری وپویایی آن دارند.
طراحی اصلاح صحیح هندسی درتقاطع های شهری بسیاری از مشکلات توسعه ای وزیست محیطی ومعضلات روانی و اجتماعی را درشهر کاهش می دهد .
روان سازی جریان ترافیک ولذت بخش نمودن گشت وگذار وتحرک در شهر به واسطه ی طراحی هندسی الهام بخش و صحیح امکان پذیر است.
طراحی هندسی معابر وتقاطع صرفــابعد فیزیکی ومعماری ندارد بلکه اشکال هندسی به لحاظ بصری الهام بخش بوده وبه لحاظ معنوی وروانی نیز دارای انرژی مثبت و منفی است.بنابراین طراحی درست و دقیق نه تنها در کاهش تصادفات وارتقاءسطح امنیت وسلامت شهروندان موثر است بلکه می تواند فضای شهری را جذاب والهام بخش نماید.
از این جهت طراحی هندسی معابر وتقاطع باید دارای اصول وخط مشی هایی باشد که بتواند نگرش سیستمی را در خود جای دهد.
بنا براین با رفع مسائل ومشکلات تردد در تقاطع ها و معابر می توان ظرفیت شبکه را افزایش داد که خود موجب بهبود وضعیت ترافیک ،کاهش مصرف سوخت،بهبود شرایط زیست محیطی در هزینه های توسعه شبکه ارتباطی و...خواهد شد.
رفع مشکلات کنونی تردد در معابر وتقاطع ها ،تنها در یک چارچوب یک برنامه ریزی هماهنگ ومنسجم در جهت بهبود کیفیت طراحی مهندسی وسیستم کنترل معابر وتقاطع ها،ارتقاءسطح آموزش ترافیک و تدوین واجرای قوانین ومقررات مقتضی امکان پذیر است.
پاسخگویی به مسائل حمل ونقل وترافیک شهرها همچنین نیاز به برنامه ریزی و اتخاذ روشهای واقع بینانه دارد واز سوی دیگر اجرای طرح های مورد نظر مستلزم صرف اعتبارات سنگین است بنابراین انجام مطالعات وتحقیقات لازم وضروری برای دستیابی به سیاست ها وراهبردهای واقع بینانه وعملی در این راستا اجتناب ناپذیر است.
پیاده رو سازی
در این کار گروه نقشه برداری با حضور در محل مورد نظر نقاط را برای تخریب بلوارومسیرجدول کشی برداشت میکنند.
در هر قسمت از کار نقشه برداری اعم از برداشت ،پیاده کردن و...نیاز به توجیه دوربین داریم.
توجیه کردن به دو روش می باشد:
Manual Angle Setting روش دستی (زاویه ای)
2-Coordinatesروش مختصاتی
منطق طراحی برنامه ها وقرار گرفتن توابع در منوها براساس سادگی کار با دستگاه بوده است.پس از ورود به برنامه برداشت به ترتیب مراحل تعریف پروژه ،تعریف ایستگاه استقرار،تعریف نقطه توجیه انجام شده و عملیات برداشت آغاز میشود.نقاط برداشت میشود تایک سری نقاط برای تولید نقشه از منطقه جمع آوری شود.
روند کار با دوربین چنین است که تعیین ارتفاع ایستگاه استقرار با قرائت 1تا5نقطه با ارتفاع معین می باشد.
اپراتور نیاز دارد در حین کار بدون استفاده از کروکی نسبت به تهیه یک نقشه مسطحاتی کوشش نماید در داخل سیستم مجموعه ای پیش بینی شده تا اپراتور با معرفی کردن کد های مورد نیاز خود و براساس نرم افزار پردازشگر کد های مورد نظر راتهیه و پردازش نماید.
به عبارتی اطلاعات در یک نرم افزار پردازش شود وقبل از پردازش باید کد های مورد نظر در نرم افزار شناسایی وبه توتال استیشن معرفی شود تا کد ها به صورت اتوماتیک به هم وصل شود ونقشه مسطحاتی تهیه گردد.
بعد از جدول کشی نوبت به زیر سازی پیاده رو های سه راه می باشد جزییات اجرایی هر قسمت از کار باید مطابق نقشه های اجرایی ،مشخصات فنی خصوصی ومندرجات نشریه شماره55 است.برای زیر سازی ابتدا باید عملیات خاک برداری و خاک ریزی بر اساس نقشه های اجرایی ورقوم های خواسته شده انجام شود ودر صورتی که برای رسیدن به تراز مورد نظر تنها به عملیات خاک برداری نیاز باشد باید خاکبرداری محل تارسیدن به زمین با مقاومت کافی ادامه یابد وخاکبرداری های اضافه بر نقشه ها صورتمجلس شود.اضافه خاکبرداری تارسید به تراز زیر پی با مصالح مناسب نظیر شفته آهکی سنگ چین وسایر مصالح مورد تایید ساخته و آماده شود.
در این پروژه سطح پیاده رو با چیدن قلوه های درشت پوشانیده میشود وبرای پر کردن خلل وفرج انها وقفل وبست بهتر ،شن وماسه ریز دانه روی روی قلوه سنگها ،پخش وتا تراکم مورد نظر کوبیده میشود تا اینکه فضای خالی کاملا پر شده ویک سانتی متر شن وماسه روی تمامی سطوح را بپوشاند.لزم به ذکر است که لوله کشی زیر لایه های زیر سازی میباشد ولوله کشی باید طوری باشد که عملیات زیر سازی و روسازی پیاده رو را دچار مشکل نکند.
درمرحله بعد نوبت به روسازی پیاده رو میرسد که روسازی برای محافظت وپوشش پیاده روها در مقابل عوامل جوی وفرسایش صورت میگیرد .پس از انجام عملیات زیر سازی بر اساس مندرجات این بخش ،عملیات روسازی باید براساس نقشه های اجرایی ومشخصات فنی خصوصی صورت پذیرد .روش های روسازی پیاده رو به شرح زیر خواهد بود :
1-آسفالت2-فرش های موزاییکی یا سیمانی3-بتن درجا
اجرای جدول گذاری
در اجرای جدول گذاری خیابان مانند دیگر کارهای ساختمانی نیاز به تخصص و مهارت خاص می باشد. تا بتوان در جاهای مختلف از نوع جدول متفاوت و مناسب با آن مکان بهره برد:
عمده جدول گذاری خیابان
۱-جدول گذاری نهری
۲-جدول کاری کانیو
۳- جدول گذاری کتابی
۴- جدول گذاری تک
نحوه اجرای جدول کشی جدول کاری – جدول گذاری پیاده رو و خیابان
قبل از اجرای عملیات جدول کاری باید با استفاده از نقشه های اجرایی محل دقیق نصب جدول مشخص شود و با استفاده از ابزارهای مختلف مثل رنگ مخصوص علامت گذاری شود . .
دیدگاه خود را ثبت کنید