تاریخچه شرکت کوکاکولا
شرکتهای کمیوجود دارند که مانند شرکت کوکاکولا، تک محصولی باشند و تنها با همان یک محصول شناخته شوند. این شرکت از سال ۱۸۸۶ همین نوشیدنی سیاهِ شیرین را میفروخته و با همان نیز شناخته شده است. آنها با تبلیغات و آگهیهای هوشمندانه خود ،جهانی را نسبت به این نوشیدنی تیره رنگ بیدار کردند.
مدیریت مالی کوکاکولا
امروز درآمد کوکاکولا بیش از ۴۲ میلیارد دلار است. هر جایی به جز کوبا و کره شمالی در حال حاضری زیر سلطه و امتیار این شرکت است گستردگی نظام توزیع این شرکت و بازاریابی فوق العاده حرفه ای آن باعث شده بسیاری از کمپینها برای پیشبرد اهداف خود استراتژیهای آن را دنبال کنند. اما اخیرا پرسش جدیدی مطرح شده: آیا کوکاکولا میتواند بیشتر از یک نوشیدنی باشد؟
پرسش بزرگ تری که مطرح میشوداین است که آیا اصولا شرکتهایی که با یک محصول خاص به عنوان برندی جهانی یا عمومیشناخته شده اند، میتوانند محصولات دیگر را نیز به شکل موفقیت آمیزی تولید کنند؟
حرکت کردن از شرکتی تک محصولی به شرکتی چند محصولی چندان ساده نیست؛ اما گاهی شرایط ایجاب میکند که شرکتها شانس خود را در دیگر محصولات نیز امتحان کنند. شرکت کوکاکولا مدتی است که تحت فشار قرار گرفته و سعی دارد قدمهایی آن سوی نوشیدنیها بردارد.
دیدگاه خود را ثبت کنید