امروزه مدیریت استعدادبه نیاز حیاتی برای سازمان ها تبدیل شده است .وبیشتر سازمان ها برسرمایه و نیروی انسانی با استعداد که که مزیت رقابتی ایجاد می کند ،توافق دارند .مدیریت استعداد فرآیندی است که دردهه 1990 پدیدار شد و کماکان مسیر تحول را می پیماید.درسال1997واژه جنگ استعداد برای اولین بار توسط شرکت مشاوره ای مکنزی مطرح شد. شرکت مکنزی دریافت سازمان هایی که در جذب ،توسعه و نگهداری مدیران با استعداد موفق ترهستند ،میزان سوددهی بیشتری دارند. این موضوع سبب شد که نگرش به افراد با استعداد برای سازمان ها تغییر کندو به آن ها منبع ایجاد مزیت رقابتی نگریسته شود.اپل یک شرکت کامپیوتری بود ولی در دهه گذشته با ارائه (1)و (2)در محصولات موزیک پیشتاز شد. پیوند جدید بعدی در دامنه محصولات شرکت اپل گوشی های هوشمند بودند که صنعت پی سی (3)را به چالش کشیدندمقدار زیادی از چابکی شرکت اپل به خاطر فرهنگ سازمانی و جهت چشم انداز رهبران ارشد آن باشعار تقویت حس نیاز برای گرفتن آمادگی برای چیز بزرگ بعدی است. این توانایی برای تغییر موفقیت آمیز از یک صنعت به صنعت دیگر در مدت زمان کوتاهی چابکی نام دارد.استيو جابز؛ كسي است كه هنر و شخصيتش به تعريف نسل جديدي از تكنولوژي و دگرگوني جهان كمك كرده است. اين شخص صاحب شركت افسانهاي است كه همه ما ميشناسيم؛ شركت اپل و اين شركت كامپيوترهاي شخصي، سخت افزار و نرم افزارهاي خودش را خود به تنهايي توليد ميكند. اين مرد با انرژي نامحدود و شخصيت كاريزماتيك و گيراي خود يك مدير جذاب و منحصر به فرد به شمار ميآيد. حتي هنگامي كه سعي ميكند خيلي معمولي و عادي صحبت كند، سخنانش بسيار زيركانه است و در سخنوري استعداد خاصي دارد. اغراق نيست كه بگوييم استيو جابز برترين مدير آيتي سالهاي اخير بوده است. حتي لباس پوشيدن او منحصر به فرد و در نوع خود بسيار جالب است.
SWOT یک ابزار تحلیلی است برای ارزیابی قوتها و ضعفهای یک کسبوکار، تحلیل فرصتهای موجود و همچنین تهدیدهایی که در معرض آن قرار دارد. جدول زیر تحلیل SWOT شرکت اپل را نشان میدهد:
تحلیل SWOT شرکت اپل قوتها:
۱٫ رهبر بازار در محدوده محصولات و خدمات خود
۲٫ تصویر قوی برند و ارزش ۱۷۰ میلیارد دلاری برند
۳٫ سود نهایی بالا
۴٫ وضعیت مالی قوی و با ثبات کسب و کار
۵٫ زیرساختهای پیچیده زنجیره تامین ضعفها:
۱٫ قیمت بالاتر نسبت به رقبا
۲٫ وابستگی بیش از حد به فروش آیفون
۳٫ عدم تطابق خدمات و محصولات اپل با خدمات و محصولات دیگر برای کاربران
۴٫ تنوع کم محصولات
۵٫ عدم شایستگی کافی در بخش خدمات فرصتها:
۱٫ افزایش تمرکز در بخش خدمات کسب وکار
۲٫ سرمایهگذاری در تحقیق و توسعه
۳٫ تنوع محصول
۴٫ شکلگیری مشارکتهای استراتژیک
۵٫ افزایش تطابق محصولات تهدیدها:
۱٫ مشکلات کیفیتی یا تاثیر منفی بر فروش و تصویر برند
۲٫ تشدید رقابت با هند و چین
۳٫ تخلف در حقوق مالکیت معنوی
۴٫ آسیب شهرت ناشی از رسوایی مالیاتی
۵٫ افزایش هزینههای تولید
۱ipod 2-itunes 3-pc
فهرست مطالب
۱-استعداد
۲-مولفه های استعداد
۳-مفهوم مدیریت استعداد
۴-مدیریت استعداد
۵-ابعادمدیریت استعداد
۶-فرآیندمدیریت استعداد
۷-جهانی شدن و مدیریت استعداد
۸-محرک های اصلی مدیریت استعداد جهانی
۹-سیاست ها و خط مشی های مدیریت استعدادجهانی
۱۰-شش اصل کلیدی مدیریت استعدادجهانی
۱۱-مراحل موثر در مدیریت استعداد
۱۲-چابکی منابع انسانی
۱۳-۶ گام برای ساختن فرهنگ سازمانی قوی
۱۴-۵ راهکار برای ایجاد فرهنگ نوآوری در سازمانها
۱۵-فرهنگ سازمانی دراپل
۱۶-استخدام درشرکت اپل
۱۷-ارزیابی عملکرد درشرکت اپل
۱۸-فرهنگ عملکرد شرکت اپل
۱۹-راز های موفقیت شرکت اپل
۲۰-راز موفقیت شرکت اپل بر پایه ۶دلیل تخصصی
۲۱-رازرشد فروش مراکز تجاری اپل در سراسر دنیا
۲۲-روش های به شدت محافظه کارانه اپل
۲۳- تاکید بر بالا بردن میزان رضایت مشتریان باعلامت اختصاری APPLE
۲۴-اهرم های کلیدی مشتری مداری اپل
۲۵-چرا کارمندان اپل و گوگل بازدهی بیشتری دارند
۲۶-گروهبندی کارمندان دراپل
۲۷-مانند یک کودک ایده خلق کنید مانند یک تیم نوآوری کنید
۲۸-۷ راز طراحی به شیوه اپل
۲۹-اپل در مسیر تحقق رویاهایش است و سعی می کند آنرا به بهترین نحو انجام دهد.
۳۰-آنچه گوگل و اپل نمی دانند؛ نگاهی به راه و رسم نوآوری در آمازون
۳۱-بیشتر شرکت های تکنولوژیک از کنج راحتی شان خارج نمی شوند
۳۲-در اپل طراحان به مهندسان و مدیران پروژه حکم رانی می کنند
۳۳-استراتژی های بازاریابی و برندینگ اپل چیست؟
۳۴-اپل چطور این کار را انجام داده است؟
۳۵-توجیه کردن قیمت گذاری
۳۶-برقراری ارتباط با زبان خود مخاطب
۳۷-توسعهی تجربه
۳۸-“نامی” باشید که سر زبانها بیافتد
۳۹-رهبران الهامبخش
۴۰-چه چیزی بازدهی کارمندان گوگل و اپل را بالا برده است؟
۴۱-ژنرالها و استراتژیستهای شرکت «اپل»
۴۲-اپل و گوگل، یکه تازهای آماده سقوط
۴۲-رهبری استیو جابز
۴۳-نشانه های هشداردهنده برای اپل و گوگل
۴۴-نشانه های هشداردهنده برای اپل و گوگل-چالش اصلی
۴۵-مسیرهای پیش رو
۴۶-ترفندهای فروش در شرکت اپل
۴۷-جذابترین شرکتهای جهان برای نخبگان تکنولوژی
۴۹-علت موفقیت برند های محبوب جهان چیست؟
۵۰-رعایت اصولی که برای شرکت های تازه تأسیس بسیار مهم است
۵۱-دلیل محبوبیت شرکت اپل
۵۲-مدیران موفق جهان چه کتابهایی را برای مطالعه پیشنهاد میکنند؟
دیدگاه خود را ثبت کنید