دانلود پاورپوینت نظریه یادگیری اسکینر با فرمت ppt ودر 27 اسلاید قابل ویرایش
فهرست مطالب
زندگی نامه «بیوگرافی»
کلمات کلیدی مبحث
نظریه اسکینر
نظریه شرطی سازی عاملی یا کنشگر
نظریه شرطی سازی عامل اسکینر:
مفاهیم اساسی در نظریه اسکینر
تقویت کننده ها (Reinforce)
تقویت reinforcement
جعبه اسکینر
تنبیه
دلایل دیگر اسکینر علیه تنبیه به شرح ذیل است:
برنامه های تقویت reinformet schedule of
رفتار خرافی Superstitious Behavior
خودگردانی رفتار
قسمتی از متن پاورپوینت نظریه یادگیری اسکینر
زندگی نامه «بیوگرافی»
•بوروس فردریک اسکینر (1990 – 1904) در شهر سوسکوهانا واقع در ایالت پنسلیوانیا متولد شد.
•با نفوذترین روانشناسی معاصر لبورت
•اخذ مدرک دکترا از دانشگاه هاروارد در سال 1931
•ابتدا علاقمند به نویسندگی بود اما در این کار مایوس شد.
•اسکینر در طول سالیان عمر خود یک نویسنده پر کار بود.
•امروزه رویکرد تغییر رفتار بر پایه اندیشه های اسکینر درست شده است.
•نظریه او اثربخش ترین و پرکاربردترین روش برخورد با کودکان در خود مانده (اوتستیک) و عقب مانده در امده است.
•روشهای او در درمان مشکلات لکنت زبان، خوبی ها (اختلال های خوردن، رفتار بسیوتیک (روان پریشی) با موفقیت به کار گرفته شده است.
•اختراعات او شامل ماشین یادگیری، جعبه اسکینر
•معروفترین روان شناس در حوزه یادگیری از نوعی شرطی شدن (تداعی گرا) است.
• به روش هایی تاکید داشت که قابل مشاهده باشند.
•رویدادهای ذهنی و شناختی نظیراراده، احساس، شناخت غریزه و ... را قبول ندارد.
نظریه اسکینر
•یکی از بزرگترین رفتار گرایان معاصر بود که رفتار و شخصیت انسان عمدتاً براساس یادگیری بوجود می آیند و تغییر می کنند.
•پس شناخت با کشف قوانین یادگیری، کلید شناخت رفتار انسان است با شناخت این قوانین می توان رفتار انسان را توصیف، توجیه، پیش بینی و کنترل کرد و حتی آن را تغییر داد.
•اسکینر با سایر نظریه پردازان شخصیت از این لحاظ که وجد یک جوهر مستقل به نام شخصیت را انکار می کرد و علل رفتار را در بیرون از جاندار جستجو می کرد تفاوت دارد. همچنین او تحقیقات خود را کاملاً عینی، علمی، آزمایشگاهی مبتنی ساخت.
•اسکینر اعتقاد داشت که نه فرآیندهای ذهنی و نه فرآیندهای فیزیولوژیک که بطور آشکار قابل مشاهده نیستند و هیچ ارتباطی به علم ندارند و روان شناسی باید محدود به مطالعه رفتارهای آشکار فرد شود.
•اسکینر براساس آزمایش های خود نظریان پاولوف، راستون و شوراینیک به این نتیجه رسید که همه رفتارها را می توان بوسیله پیامدهای آنها (تقویتی) که به دنبال رفتار می آید کنترل و پیش بینی کرد.
دیدگاه خود را ثبت کنید