در دوره ای که ارتباطات بین افراد از اهمیت بالایی برخوردار است، کتاب صوتی فرصت آفرینان 4: راهبری دیگران به ما یاد می دهد که موفقیت بیشتر از این که به خوب رهبری کردن بستگی داشته باشد به ایجاد پیوندهای سودمند متقابل بستگی دارد. کر اندرسون در این کتاب ما را به فردی قابل اتکا در یک گروه تبدیل می کند.
در دنیای امروز شناخت و تصور دیگران از شما خیلی بیشتر از دانش واقعی و ارتباطات عمیق تان اهمیت پیدا کرده است. با تغییر روابط درون سازمانی، قدرت و مسئولیت از مدیران کلاسیک به مدیرانی با مهارت های نرم انتقال یافته است. کتاب صوتی فرصت آفرینان 4: راهبری دیگران (Opportunity Makers 4) اولین کتابی است که برقراری ارتباط را به عنوان عملی گروهی توضیح می دهد و تاکید معمول بر فردیت را کنار می گذارد. با این نگاه روابط ایجادشده براساس موقعیت های برابر است و افراد احساس نزدیکی بیشتری به هم می کنند.
از نظر کر اندرسون (Kare Anderson) هرچه آزادانه تر ارتباط برقرار کنیم، امکان بیشتری برای الهام بخشیدن به دیگران پیدا می کنیم. فرصت تاثیرگذاشتن روی یکدیگر از مسائلی است که در یک همکاری خوب به طور برابری در اختیار طرفین رابطه قرار می گیرد. برقراری ارتباط جمعی بین همکاران حمایت متقابلی در محیط کار را افزایش می دهد
توانایی برقراری ارتباط و متصل شدن به دیگران از مهارت های انسانی مهم است. در دنیایی که همه چیز وابسته به ارتباطات مادی و مجازی شده است داشتن چنین مهارت هایی برای حضور و رشد در جامعه لازم به نظر می رسد. بینش های عملی و مثال های فراوان در کتاب صوتی فرصت آفرینان 4: راهبری دیگران ما را قادر می سازد تا عمیق تر و متنوع تر ارتباط برقرار کنیم. برای نمایش استعدادهای خود باید بتوانیم به شکل مناسبی به این استعدادها ارجاع داده و در مورد مهارت های خود صحبت کنیم. این کار باعث می شود تا توجه افراد بیشتری را به خود جلب کنیم و زندگی پرماجراتر و معنادارتری داشته باشیم. کر اندرسون در کتاب صوتی فرصت آفرینان 4: راهبری دیگران ما را آماده می کند تا خودمان را بهتر درک کنیم و به جای واکنش به مسائل بتوانیم مثبت و فعال باشیم. اگر ما جنبه های مثبت دیگران را برجسته کنیم احتمال بیشتری وجود دارد تا آن ها نیز به جنبه های مثبت ما بپردازند.
از مهارت های مفیدی که کر اندرسون در کتاب صوتی فرصت آفرینان 4: راهبری دیگران به آن اشاره می کند، توانایی شکل دادن به شیوه ی نگاه دیگران به جهان است. او معتقد است اگر در هر موقعیتی شروع به توصیف وضعیت کنیم، پیشاپیش به نگاه، حس و عمل افراد در آن موقعیت خاص شکل داده ایم. این توصیف ها کمک می کند که دیگران نیز برای توصیف آن موقعیت، از کلمات و نگاه ما استفاده کنند. این گونه همزمان که دیگران را به نگاه خود نزدیک تر کرده ایم مورد نقل قول قرار می گیریم و از این طریق توجه بیشتری به خود جلب می کنیم.
ایجاد ارتباط با دیگران مسیری است که از درون فرد آغاز می شود. تشخیص آنچه برای ما اهمیت دارد باعث می شود بتوانیم توقع خود از دیگران را مدیریت کنیم. با این کار در موقع نیاز می توانیم شیوه های ارتباطی بهتری را اتخاذ کنیم. در کتاب صوتی فرصت آفرینان 4: راهبری دیگران یاد می گیریم که بدون تسلط بر ابزار ارتباطی مناسب و شناخت کافی از موقعیت نمی توانیم ارتباط خوبی با دیگران برقرار کنیم.
کتاب صوتی فرصت آفرینان 4: راهبری دیگران با ما از چگونگی تعامل با دیگران و داشتن روابطی اثرگذار، پرمعنا و لذت بخش صحبت می کند. این کتاب صوتی با ترجمه و صدای رضا غیابی توسط نشر صوتی جیحون منتشر شده است. نسخه ی چاپی این کتاب محصول انتشارات پندار تابان است.
مجموعه کتاب های فرصت آفرینان (Opportunity Makers) در انتشار اصلی آن به زبان انگلیسی در قالب یک جلد بوده است. در ترجمه ی فارسی این کتاب به چهار جلد تقسیم شده و در هر جلد یکی از فصل های کتاب منتشر شده است. کتاب صوتی «فرصت آفرینان 1: درک خود» جلد اول این مجموعه است که به ما در مسیر خودشناسی کمک می کند. کتاب صوتی «فرصت آفرینان 2: درک دیگران» در ادامه ی جلد اول کمک می کند تا پس از دستیابی به خودشناسی، دیگران را نیز درک کنیم. کتاب صوتی «فرصت آفرینان 3: راهبری خود» به ما راهکارهایی برای بهبود فعالانه ی خود ارائه می دهد. در جلد چهارم مجموعه به نام فرصت آفرینان 4 راهبری دیگران از توانایی مدیریت روابط با شکل دادن به دیگران صحبت می شود.
کر اندرسون برای همیشه نحوه ای که خود و جهان را می بینید تغییر خواهد داد. (دیوید راک فلر)
کر اندرسون در کتاب مفید خود رویکرد خاصی را برای تغییر ذهنت از «من» به «ما» توصیف می کند. (K Suresh Rao)
کر اندرسون الگویی برای ایجاد پیوندهای سودمندانه ی دوطرفه ارائه می دهد که ما را قادر می سازد چسبی باشیم که افراد و پروژه ها را به هم پیوند می دهد. (لارا کوی)
این کتاب برای کسانی که دوست دارند ارتباطات بهینه تری با افراد دیگر داشته باشند مناسب خواهد بود.
کر اندرسون گزارشگر سابق اِن بی سی، مجله ی وال استریت و برنده ی جایزه ی امی بوده است. او اکنون سخنران رفتارهای ارتباطی و ستون نویس فوربس و هافینگتون پُست است. سخنرانی اندرسون در تِدتاکی با نام «تبدیل شدن به یک فرصت آفرین» بیش از 2.3 میلیون بازدیدکننده داشته است. مجموعه کتاب فرصت آفرینان از کر اندرسون به فارسی ترجمه شده و در چهار جلد جدا از هم به نام های فرصت آفرینان 1: درک خود، فرصت آفرینان 2: درک دیگران، فرصت آفرینان 3: راهبری خود و فرصت آفرینان 4: راهبری دیگران منتشر شده است.
جیم از طریق کمک کردن به دیگران عضلات ایثار و کمک به دیگران را در خود تقویت می کند. و بدین ترتیب همچنین قدرت اراده و تمرکز خویش را استحکام می بخشد و در استفاده از زمان و انرژی خود سازنده تر می شود.
نکته: فردی که به دنبال مشترکات بگردد، همواره در جست وجوی انجام عملی است که بتواند بیشترین کمک را به دیگران برساند.
از آن نوع ایثارگران و دهندگانی باشید که بیشترین موفقیت و رضایت را تولید می کنند. درس ارزشمندی که از کتاب خارق العاده گرانت می توانیم بگیریم این است که؛ ما می توانیم موفق شویم و زندگی رضایت بخشی را با دیگران پیش ببریم. مشروط بر آن که روش صحیحی ایثار و کمک کردن به دیگران را یاد بگیریم. این روانشناس اجتماعی معروف، دنیا را به سه دسته افراد دهنده، گیرنده و مساوات طلب تقسیم کرده است. به گفته گرانت اکثر ما دهنده هستیم و در دو انتهای طیف موفقیت نیز قرار داریم. گیرنده ها همواره در پی آن هستند که در هر معامله و مبادله ای پیروز بیرون بیایند و همیشه می خواهند دست بالا را داشته باشند و در رابطه با دارایی های خود حالت دفاعی دارند و مساوات طلب ها هم به دنبال معامله ی پایاپای و عادلانه اند. انگار همیشه یک قبض و صورتحساب در ذهن خود دارند. آنچه بعضی از دهنده ها را به موفقیت می رساند آن است که آن ها یک حس عمیق شفقت و مهربانی آشکار نسبت به دیگران دارند و همچنین به علایق خود توجه دارند. گرانت معتقد است برای این که یک دهنده شاد و سازنده باشیم باید سه رفتار را کسب کنیم...
دیدگاه خود را ثبت کنید