تعداد زیادی از کسبوکارها برای آنکه قادر باشند سالهای طولانی به فعالیتشان ادامه دهند، باید محصولاتی را خلق کنند که مشتریان به آنها وابسته و علاقهمند شوند. کتاب قلاب: چگونه محصولی بسازیم که مخاطب را شبانه روز درگیر کند (Hooked: how to build habit-forming products) فنون تازه و کاربردی ارائه میدهد تا سازمانها بتوانند جایی برای خود در ذهن مشتریانشان باز کنند.
در حقیقت سازمانهای بزرگ و موفق این نکته را دریافتهاند که جذب میلیونها کاربر دیگر تنها عامل موفقیت به شمار نمیرود؛ بلکه باید محصولی را خلق کنند که مردم نتوانند آن را کنار بگذارند و به نوعی در قلاب آنها گرفتار شوند. اگر شرکتها قادر باشند احساس اعتماد و وفاداری را در کاربران خود به وجود آورند، یعنی توانستهاند در سبد خرید آنها ماندگار شوند. با این حال این کار به آسانی صورت نمیگیرد و اگر شما هم صاحب کسبوکاری هستید و قصد دارید مشتریان به قلاب شما گیر کنند، باید از فنون کاربردی و دقیق استفاده کنید.
در همان ابتدای کتاب قلاب، پنج پرسش مهم در ذهن مخاطب ایجاد میشود:
- مشتریان به چه محصولی علاقهمندند؟ آیا محصول شما میتواند نیاز آنها را برطرف میکند؟
- چه چیزی موجب میشود که محصول شما مشتریانتان را جذب کند؟
- مشتریان برای رسیدن به پاداش، چه کارهایی میکنند؟ چه راهحلهایی وجود دارد تا این فرآیند راحتتر شود؟
- آیا پاداشی که برای آنها در نظر گرفتید، رضایتبخش بوده است؟ آیا باز هم انتظار آن را میکشند؟
- چه مشتریانی از محصول شما استقبال میکنند؟ آیا این کار به تدریج موجب بهبود ارزش و کیفیت محصولاتتان میشود؟
نیر ایال و رایان هوور برای پاسخ به این پرسشها، مدل قلاب را در این کتاب به طور کامل شرح میدهند؛ یک فرایند چهار مرحلهای که تغیر رفتار مشتری و خرید از شما را در پی دارد؛ بدون آنکه مجبور باشید هزینههای زیادی را برای تبلیغات متحمل شوید. در حقیقت مفهوم قلاب شدن به این معناست که محصولات شما در دنیای پرزرقوبرق امروزی همچنان نسبت به رقیبانتان پرفروشتر و محبوبتر باشد و بتوانید از بسترهای جدید فروش مانند اینترنت و شبکههای اجتماعی بیشترین استفاده را کنید.
کتاب قلاب، یک راهنمای مناسب برای همه مدیران محصول، طراحان، بازاریابان و بنیانگذاران استارتآپ است و با ارائه مثالهای امروزی و کاربردی به شما یاد میدهد که چطور عادت خرید مشتریان را به سمت محصول خود تغییر دهید و چطور محصولی پرطرفدار و پرفروش خلق کنید.
- کتاب منتخب سال آمازون
- کتاب پرفروش
- نامزد جایزه گودریدز برای بهترین کتاب حوزهی کسبوکار در سال 2014
- حضور در فهرست کتابهایی که زندگیتان را دگرگون خواهند کرد
دیدگاه خود را ثبت کنید