PDF کتاب رایانه و تعلیم و تربیت مبانی نظری کاربردی رایانه در تعلیم و تربیت نویسنده محمد عطاران
معضل اصلی آموزش مبتنی بر رایانه و دیگر فناوریهای آموزشی IT محور این است که با صرفه بودن آنها با انواع دیگر آموزش سنجیده میشود – برای مثال کلاسهای کوچکتر، یادگیری با سرعت دلخواه، یادگیری از همسالان، یادگیری در گروههای کوچک، برنامه درسی خلاق – و این مسئله البته اثبات نشده است. کمیته ملی علوم به این واقعیت اشاره میکند که از استفاده گسترده از رایانه در آموزش بیش از دو دهه میگذرد و پژوهشها در مورد مقرون به صرفه بودن آن بسیار مبهم است.بحث درباره حضور رایانه در آموزش و پرورش با – جام پژوهشهای جدید وقوع پیشرفتهای فناورانه جدید تکامل مییابد. نهایتاً تصمیم درباره استفاده و چگونگی استفاده از رایانه در آموزش و پرورش در کل به وسیله اجتماعها و مدارس و بر اساس امکانات، نیازها و اهداف خاص آنان اتخاذ میشود. دیدگاههای ارائه شده در کتاب «رایانه و تعلیم و تربیت» به مباحث اصلی در مورد سود یا زیان استفاده از رایانه در آموزش در کل نظام آموزشی میپردازند.
دیدگاه خود را ثبت کنید