آشپزخانه
1 _ مفاهيم: چپ، راست ؛ بالا، پايين ؛ رديف، ستون ؛ جلو، پشت و وسط.
2_ مهارت ها: شمارش تا ۵ ؛ چای ريختن ؛ شير ريختن؛ شکر ريختن ؛ هم زدن شکر؛ لقمه گرفتن ؛ ميوه برداشتن برای تغذيه در مدرسه ؛ آدرس دادن به قفسه های آشپزخانه مثلاً رديف پايين سومی از سمت راست.
3_نگرش ها
١_ رياضيات توانمندی فرد را در مهارت برقراری ارتباط پرورش می دهد.
٢_ درست صحبت کردن و بيان افکار برای ديگران در برقراری ارتباط اهميت دارد.
٣_ رياضيات به تمرکز افکار کمک می کند.
__ تأثيرات بر ساختارشناختی:
۱_ رشد قوه بيان و توضيح و توصيف؛
۲_ رشد ادراک کلامی؛
۳ _ کار با ابزارها و کار با انگشتان.
__ تم شناختی:
رزق: غذايی که می خوريم رزق و روزی ماست و از طرف خداوند عطا شده است، پدر و مادر و هر نعمتی رزق و روزی ماست واز طرف خداوند عطا شده است. به خصوص رياضياتی که می آموزيم رزق است و خداوند آن را به بشر ياد داده است. آموختن رياضی را با نام خداوند آغاز می کنيم همان طور که صبحانه را با نام او شروع می کنيم.
دیدگاه خود را ثبت کنید