STEPHEN K. REED is currently professor of psychology
and a member of the Center for Research in Mathematics and Science Education at San DiegoState University. He has also taught at Florida Atlantic University (1980–1988) and at Case Western Reserve University (1971–1980). After receiving his BS in psychology from the University of Wisconsin in 1966 and his PhD in psychology from the University of California, Los Angeles, in 1970, Dr. Reed
worked as an NIH postdoctoral fellow at the Laboratory
of Experimental Psychology at the University of Sussex, Brighton, England. His research on problem solving, carried out in part through grants from NIMH, the National Science Foundation, and the Air Force Office of Scientific Research, has been extensively published in numerous journals, including Cognition and Instruction; Cognitive Psychology;
The Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition; and Memory & Cognition. He is the author of numerous articles and books, including Psychological Processes in Pattern Recognition (Academic Press,
and Word Problems: ResearcCurriculuRefo(Erlbaum, 1999)
STEPHEN K. REED در حال حاضر استاد روانشناسی است و عضو مرکز تحقیقات در آموزش ریاضیات و علوم در سن دیگو دانشگاه دولتی. او همچنین در فلوریدا آتلانتیک تدریس کرده است دانشگاه (1980-1988) و در کیس وسترن دانشگاه رزرو (1971-1980). پس از دریافت او لیسانس روانشناسی از دانشگاه ویسکانسین در سال 1966 و دکترای روانشناسی از دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس، در سال 1970، دکتر رید به عنوان همکار فوق دکترای NIH در آزمایشگاه کار کرد روانشناسی تجربی دانشگاه ساسکس، برایتون، انگلستان. تحقیقات او در مورد حل مسئله، در از طریق کمک های مالی NIMH، بنیاد ملی علوم، و دفتر تحقیقات علمی نیروی هوایی، به طور گسترده در چندین منتشر شده است مجلات، از جمله Cognition و Instruction؛ روانشناسی شناختی؛ مجله روانشناسی تجربی: یادگیری، حافظه و شناخت. و حافظه و شناخت. وی نویسنده مقالات و کتاب های متعددی است از جمله فرآیندهای روانی در شناخت الگو (مطبوعات دانشگاهی، 1973) و مشکلات کلمه: تحقیق و اصلاح برنامه درسی (Erlbaum، 1999)
I use three criteria for selecting material. The first is whether the material makes an important contribution to cognitive psychology. The second is whether it is accessible to students. Will they understand it and find it interesting? The third is whether it can be easily integrated with other material in the book. There must be a clear flow of ideas in order to tell a coherent story. Three major topics appear throughout the book:
من از سه معیار برای انتخاب مواد استفاده می کنم. اول این است که آیا مواد نقش مهمی در روانشناسی شناختی دارد. دوم این است آیا برای دانش آموزان قابل دسترسی است. آیا آنها آن را درک خواهند کرد و برایشان جالب خواهد بود؟ سوم این است که آیا می توان آن را به راحتی با مواد دیگر در آن ادغام کرد کتاب. برای بیان یک داستان منسجم باید جریان روشنی از ایده ها وجود داشته باشد. سه موضوع اصلی در سراسر کتاب آمده است:
دیدگاه خود را ثبت کنید