راهنمای جامع کسب درآمد از بازاریابی فایل

راهنمای جامع کسب درآمد از بازاریابی فایل

بازاریابی فایل یا به عبارتی همکاری در فروش فایل یکی از راه‌های جذاب و پر بازده برای کسب درآمد در دنیای اینترنتی امروز است. در حال حاضر، که فضای آنلاین و اینترنت به سرعت گسترش یافته و تبدیل به یک دهکده جهانی شده است، امکانات و فرصت های فراوانی برای کارآفرینان و خالقان محتوا وجود دارد تا از طریق بازاریابی فایل به درآمد خود بیافزایند.

در این مقاله، به شما یک راهنمای جامع ارائه می‌دهیم که تمام جنبه‌های مهم بازاریابی فایل را پوشش می‌دهد. از ابتدای معرفی بازاریابی فایل و اصول اساسی آن، تا نکاتی جذاب در انتخاب و ایجاد محتوا، بهره‌گیری از پلتفرم‌های آنلاین، تا تکنیک‌های بازاریابی ایمیلی و ایجاد ارتباط مستقیم با مشتریان و تحلیل دقیق عملکرد بازاریابی.

با این راهنما و عمل به آن تقریبا 99 درصد پا در مسیر پر سود بازاریابی فایل ها خواهید گذاشت و به دنیای پر تنوعی از انواع فایل های قابل دانلود برای کسب درآمد از آنها روبرو خواهید شد.
 

بازاریابی دیجیتال چیست؟

معرفی و تبلیغات هر گونه محتوای دیجیتال قابل دانلود در رسانه های مختلف اعم از سایت شخصی، وبلاگ، ایمیل ها، رسانه های اجتماعی اینستاگرام، تلگرام، تیک تاک، فیس بوک و ... که منجر به کسب درصدی از مبلغ فروش فایل می شود را بازاریابی دیجیتال، بازاریابی فایل یا همکاری در فروش فایل می گویند.

بازاریابی دیجیتال فایل چیست؟

 

کسب درآمد از همکاری در فروش فایل امکان پذیر است؟

بله چرا که نه؟ این روش علاوه بر اینکه کسب درآمد از آن به راحتی امکان پذیر است بلکه به عنوان یکی از شغل های خانگی و با یک سیستم به صورت مبتدی یا تجهیزات تولید محتوا در سطح حرفه ای قابل انجام است. بازارایابان به کمترین هزینه یا سرمایه گذاری می توانند انبوهی از فایل های مختلف را در رسانه های خود تبلیغ و معرفی نموده و درصدی از قیمت فروش آن محصول را کسب کنند. امروزه تقریبا تمام سایت هایی که خدمات دیجیتال ارائه می دهند، به عنوان یکی از کانال های فروش سیستم ارجاع، همکاری در فروش یا بازاریابی فایل را به رایگان ارائه می دهند تا کاربرانی که محصولی برای فروش ندارند، قادر باشند از طریق این سیستم کسب درآمد نمایند. به طور مثال فروشگاه فایل فاپول به عنوان یکی از بهترین و معتبرترین فروشگاه های فایل ایران، سرویس همکاری در فروش فایل خود را با کمیسیونی 10 الی 15 درصدی ارائه کرده است تا مشتریان بتوانند با دریافت لینک اختصاصی خود و ارائه آن به مشتری نهایی از فروش آن محصول سهیم باشند. در انتهای این مقاله آموزش راه اندازی سایت وردپرس و فعال سازی بازاریابی خودکار فروش فایل را به شما آموزش خواهیم داد.

 

فایل های دیجیتال را از کجا برای بازاریابی پیدا کنم؟

قبل از اینکه چطور و چگونه به شما راه های مختلف بازاریابی دیجیتال و کسب درآمد از آن را بگوییم بهتر است بدانید از چه منابعی می توانید این فایل ها را پیدا کنید؟

تقریبا تمام سایت هایی که محتوای دیجیتال می فروشند برای دستیابی به فروش بیشتر محصولاتشان سیستم های همکاری در فروش را راه اندازی کرده اند. سایت هایی که فونت می فروشند، طرح های گرافیکی، اسکریپت یا افزونه ها، فایل های پاورپوینت، پادکست ها، ایبوک ها، فیلم ها، دوره های آموزشی یا هر نوع محتوای دیجیتالی دیگری که قابلیت عرضه دارند. با عضویت در هر کدام از این سایت ها می توانید کد بازاریابی خود را بگیرید و کار را شروع کنید. سیستم های همکاری در فروش معمولا روش های مختلفی برای بازاریابی آسان تر محتواهایشان به شما پیشنهاد می کنند. در ادامه چند مدل آن را معرفی می کنیم:


1. بازاریابی با اشتراک گذاری لینک (اینستاگرام، تلگرام، سایت، انجمن ها و ....)
با عضویت در سایت های مختلف فروش محتوا، برای شما یک کد اختصاصی برای بازاریابی تعریف می شود و تقریبا می توان گفت این کد اختصاصی را در انتهای هر لینک یا طبق فرمت مشخص شده همان سایت اگر جایگذاری کنید، آن لینک، لینک اختصاصی بازاریابی شما برای محصول مورد نظر خواهد بود. به راحتی می توانید لینک اختصاصی را تقریبا در هر جایی که احساس میکنید مشتری آن وجود دارد منتشر کنید تا به درآمد برسید.


2. استفاده از فایل اکسل شامل لیست فایل ها
سایت های حرفه ای فروش فایل همیشه به فکر فروش بیشتر محصولات فروشنده هایشان هستند تا هم خود سود بیشتری ببرند هم فروشنده و محصولات بیشتری را در سیستم خود داشته باشند. یکی از راه هایی که تقریبا اکثر سایت های معتبر برای همکاری در فروش دارند ارائه فایل اکسل لیست محصولات با لینک اختصاصی شماست تا به راحتی بتوانید محصولات مورد نظر خود را در سایت خود درون ریزی نمایید و از معرفی آنها کسب سود کنید.
 

3. استفاده از قالب html اماده هر محصول برای استفاده در وبلاگ ها
یکی دیگر از ابزارهای معرفی فایل، ارائه قالب html صفحه محصول مورد نظر است تا بتوانید محتویات صفحه را در وبلاگ خود جایگذاری و از معرفی محصولات جدید بهره مند شوید.
 

4. استفاده از لینک پویا اختصاصی برای خودکار سازی و درون ریزی
پیشرفته ترین ابزار بازاریابی در حال حاضر استفاده از لینک پویاست، با این لینک که مخصوص شما با تنظیمات دلخواه شما اعم از انتخاب دسته بندی، تعداد محصول و ... تولید می شود قادر خواهید بود تا با انجام یک سری تنظیمات ساده، عملیات بازاریابی خود اتوماتیک کنید. به طوری که روزانه آخرین محصولاتی که در دسته بندی یا موضوع خاص شما به سایت مرجع اضافه شده است، در سایت شما نیز با لینک اختصاصی منتشر شود.
 

5. استفاده از بنرهای تبلیغاتی مختلف
استفاده از بنر و بازاریابی بصری قطعا مشمول هزینه خواهد بود اما در صورتی که هدفمند و بجا استفاده شود می تواند سودآوری خوبی برای شما داشته باشد. هر چند کیفیت محتوای محصول برای جذب خریدار خیلی مهم است.
 

6. استفاده از ریپورتای تبلیغاتی
آگاه سازی از محصول جدید در سایت های خبری، وبلاگ ها یا معرفی آن در سایت های معتبر، بدون شک جایگاه ویژه ای به محصول شما در رتبه بندی گوگل می بخشد و علاوه بر آن مشتری های زیادی را به سبب اینکه مخاطب خود به دنبال محتوا یا محصول شما بوده است برای شما به ارمغان خواهد آورد.
 

7. کمپین های تبلیغات کلیکی
امروزه تبلیغات مانند سابق، اجاره یک جایگاه بنر تبلیغاتی در سایت خبری یا ورزشی فلان و نمایش بنر تبلیغاتی به همه نیست. چرا که هر محصول مشتری های خاص خود را دارد و به لطف هوشمند سازی های حال حاضر، موتورهای جستجو یا سرویس های پر مخاطب تقریبا از علایق اکثر مخاطبان آگاهند. پس چه بهتر که محصول مورد نظر را در معرض دید جامعه هدف مشتری اختصاصی خود بگذاریم تا با سیستم تبلیغات کلیکی صرفا به ازای بازدیدهایی هزینه پرداخت کنیم که به محصول ما علاقه مند بوده اند.
 

8. ارسال ایمیل هدفمند تبلیغاتی به مخاطبان تخصصی
بسیاری از سایت هایی که سرویس ایمیل مارکتینگ یا خدمات ایمیل را انجام می دهند معمولا بانک های اطلاعاتی خوبی از صنوف، مشاغل، افراد یا ... دارند و با کمترین هزینه می توان ایمیلی هدفمند با لینک اختصاصی خود برای معرفی محصولات پر سود به این لیست ها ارسال نمود.
در تمام روش های فوق که شامل هزینه ای می شوند حتما به قیمت محصولی که قصد بازاریابی آن را دارید و اینکه آیا کاور، توضیحات، عنوان و ... این محصول از نظر محتوایی و فنی ارزش تبلیغ و معرفی را دارد یا خیر؟ تقریبا حساب کنید آیا بودجه ای که صرف بازاریابی محصولی میکنید برای شما در چه تعداد خرید با لینک اخصاصی سودده خواهد بود.

 

با وجود تمام توضیحات فوق باز هم در مورد کسب سود از بازاریابی فایل شک دارید؟ به شکل زیر نگاه کنید. فرض کنید علی یک دوره آموزشی در خصوص "نحوه ترید در بازارهای مالی" در سایت فاپول منتشر کرده است. قیمت این دوره آموزشی فرضا 800 هزار تومان می باشد. حالا شما می توانید با کپی کردن لینک بازاریابی خود و مثلا انتشار آن در گروه های تلگرامی بورسی یا فارکسی یا انجمن ها یا ... مشتری هایی که به این دوره علاقه دارند را به صفحه محصول هدایت کنید. به همین آسانی. مشتری که توسط لینک شما به صفحه محصول هدایت شده است فقط کافیست خرید کند تا شما از خرید 120 هزار تومن درآمد نصیبتان شود، فقط با کپی کردن یک لینک! عجیب نیست؟! اما واقعی است.

نحوه کسب درآمد از بازاریابی فایل


برای شروع ساخت بهترین سیستم همکاری در فروش فایل خود آماده اید؟

در 4 قدم به شما آموزش خواهیم داد تا کسب درآمد خود را به صورت اتوماتیک از این طریق شروع کنید.
 

قدم اول: خرید دامنه و هاست مناسب وردپرسی
در گام اول یک نام مناسب برای سایت خود پیدا کنید و دامنه مرتبط با آن را بخرید. سپس در گوگل عبارت "خرید هاست وردپرسی" را جستجو نموده و هاستی با حداقل مشخصات (فضای ذخیره سازی: 1 الی 2 گیگابایت | رم: حداقل 1 گیگابایت | پردازنده: حداقل دو هسته ای) خریداری و با دامنه کانفیگ کنید.
 

قدم دوم: انتخاب و نصب یک قالب وبلاگی رایگان یا پولی بسته به بودجه یا سلیقه
در مارکت های ایرانی که قالب وردپرس عرضه می کنند با حوصله بگردید و یک قالب سبک و زیبا مناسب برای وبلاگ پیدا کنید. بسته به جستجوی شما ممکن است قالب های رایگان یا تجاری را بیابید که پیشنهاد میکنیم ترجیحا از قالب های پولی استفاده کنید. بعد از خرید قالب توسط پشتیبان محصول آن را در هاست و سایت خود نصب کنید.
 

قدم سوم: ثبت نام در فروشگاه فایل فاپول و دریافت کد اختصاصی بازاریابی
برای دریافت کد بازاریابی خود در فروشگاه فایل فاپول ثبت نام کنید و یا اگر در سایر سایت ها تمایل به فعالیت دارید ثبت نام نموده و کد بازاریابی خود را دریافت کنید. توجه داشته باشید قبل از فعالیت در هر سایتی از میزان کمیسیون سایت های مختلف مطلع شوید. پیشنهاد ما این است به طور مشترک بازاریابی سایت های مختلف را در سایت خود انجام دهید تا تنوع محصولی جامع تری در سایت خود داشته باشید.
 

قدم چهارم: نصب افزونه مورد نیاز و مشاهده آموزش تنظیمات افزونه
هر کدام از سایت های فروش فایل افزونه های مخصوصی دارند که در وردپرس به راحتی قابل نصب است. با مراجعه به بخش راهنمای بازاریابی هر سایت می توانید نحوه تنظیم افزونه ها را مشاهده کنید و محصولات سایت مورد نظر را در سایت خود به صورت خودکار داشته باشید. در این مقاله ما نحوه تنظیم سیستم همکاری در فروش ویژه وردپرس را برای شما ارائه نمودیم که با مشاهده راهنمای ویدیویی زیر به راحتی بتوانید بعد از راه اندازی وردپرس، افزونه مخصوص را نصب و لینک بازاریابی خود را در آن ست و فعال نمایید.
 

 

جمع بندی:
بازاریابی محتوای دیجیتال، بازاریابی فایل یا همکاری در فروش فایل امروزه یکی از کم دردسرترین و همچنین پر سودترین فعالیت ها در حوزه فناوری اطلاعات است. به معنای عام بازاریاب فایل شخصی است که از معرفی و تبلیغ محصول سایر فروشندگان و دریافت کمیسیون از فروشنده پس از خرید مشتری کسب درآمد می کند. در این مقاله به منابع و فایل هایی که برای شروع بازاریابی فایل می توان استفاده نمود، اشاره شد. همچنین 8 روش از راه های مختلف همکاری در فروش ذکر گردید که بسته به نوع محصول و جامعه هدف، باید روش های مختلفی برای بازاریابی بکارگیری شود. در نهایت در 4 گام راه اندازی سایت همکاری در فروش با سیستم مدیریت محتوای وردپرس و فروشگاه فایل فاپول آموزش داده شد تا بتوانید کسب درآمد خود را از سیستم همکاری در فروش فایل شروع کنید.

دیدگاه ها
اولین دیدگاه را شما بنویسید | ثبت دیدگاه