جیلی به عنوان بزرگترین خودروساز چین قصد دارد وارد کسب و کار ماهوارههای مدار پایین بشود. از سیستم ماهوارهای این کمپانی قرار است به منظور ناوبری دقیقتر و انتقال داده بسیار سریع استفاده شود.کمپانی جیلی پس از سرمایهگذاریهای متعدد در بازارها مختلف مانند، کِشندهها، پهپادها مسافربری، قطارهای سریعالسیر و همچنین سرمایهگذاری در کمپانیهای دیگر مانند ولوو، قصد دارد وارد بازار ماهواره شود. البته استراتژی این کمپانی، برای مثال با کمپانی تسلا تفاوتهایی دارد. «اکوسیستم حمل و نقل هوشمند سه بعدی» نام سیستم ماهوارهای مدار پایین کمپانی جیلی بوده که بنا بر گفته این خودروساز، تا پایان سال آماده خواهد شد.کمپانی جیلی برای این کار، قرار است کارخانهای اختصاصی در شهر تایژو در استان ژیجیانگ بسازد؛ شهری که جیلی آن را خانه خود میداند. این کمپانی ظرفیت تولید مدلهای مختلفی از ماهواره را خواهد داشت که احتمالا برخی از آنها برای خود جیلی نباشند. اگر همه چیز بر اساس زمانبندی بزرگترین خودروساز چین پیش برود، باید شاهد پرتاب اولین ماهواره در اواخر سال جاری میلادی باشیم.
گفته میشود کمپانی جیلی بالغ بر ۳۲۶ میلیون دلار بودجه برای این کار در نظر گرفته است و در نهایت سالانه ۵۰۰ ماهواره تولید خواهد کرد. ماهوارههای مدار پایین این کمپانی، از انتقال سریع دادهها، ناوبری بسیار دقیق و محاسبات ابری پشتیبانی خواهد کرد. جیلی میگوید به کمک این ماهوارهها میتواند آپدیتهای نرمافزاری را مستقیما به خودروهای خود ارسال کند.این طور که به نظر میرسد، کمپانی جیلی قصد ندارد وارد فضای کاری تسلا و ماهوارههای استارلینک بشود. همچنین بنا بر گفته این خودروساز مشهور، از ماهوارههای ارسال شده به فضا به منظور ارائه اینترنت پر سرعت استفاده نخواهند شد. مهمترین بخش این ماهوارهها شاید همان ناوبری دقیق باشد. ماهوارههای مدار بالا به دلیل فاصله بیشتری که از زمین دارند، حداکثر، دقتی چند متری را ارائه میکنند. از آن طرف ماهوارههای مدار پایین، میتوانند تا چند سانتیمتر دقت داشته باشند.این پدیده برای خودروها و به خصوص خودروهای خودران و پروازهای بیسرنشین که این کمپانی روی آنها سرمایهگذاری کرده، امری بسیار حیاتی است. همچنین با افزایش روز افزون تقاضا برای خودروهای خودران، میتوان تصور کرد داشتن یک سیستم ماهوارهای اختصاصی چه کمکی به پیشرفت یک کمپانی در مقابل دیگر رقبا خواهد کرد.