محتوای فایل :
۱- پاورپوینت مهارتهای آموزشی و پرورشی، روشها و فنون تدریس دکتر حسن شعبانی ۳۷۳ اسلاید (قابل ویرایش)
۲- خلاصه کتاب مهارت های آموزشی دکتر حسن شعبانی (۱۱۱ صفحه) پی دی اف
۳– جزوه ای کامل و جامع از کتاب روش ها و فنون تدریس شعبانی ۲۱۴ صفحه pdf
۴- خلاصه کتاب شامل مطالب مهم همراه با تست متنوع
۶- خلاصه کم حجم کتاب مهارت های آموزشی دکتر حسن شعبانی (۵۸صفحه) پی دی اف
۷- بیش از ۸۰۰ نمونه سوال تستی همراه با جواب
۸- نکات کتاب فنون تدریس شعبانی همراه ۲۰۰ سوال تستی pdf
مهارتهای خاصی می دانندو عده ای دیگر آن را انتقال مفاهیم علمی از فردی به فرد دیگر تصور می کنند.در این تعاریف مربی یا معلم نقش اساسی دارد و شاگرد چندان فعالیتی از خود نشان نمی دهد که باعث اختلال در امر یادگیری معنی دار میشود.رفتارگرایان یادگیری را تغییر در رفتار قابل مشاهده و اندازه گیری تعریف می کنند
کاملترین تعریفی که تا کنون از یادگیری توسط هیلگارد و مارکوئیز ارائه شده است عبارت است ازفرآیند تغییرات نسبتاُ پایدار در رفتار بالقوه فرد بر اثر تجربه.
عملکرد تجلی تغییرات ناشی از یادگیری در قالب رفتارهای آشکار شده و قابل مشاهده،به عبارتی تبدیل رفتار بالقوه به رفتار بالفعل است.
باید توجه داشت که تا حالت طلب و کشش و نیاز به یادگیری در یادگیرنده بوجود نیاید یادگیری به وقوع نمی پیوند.
دانشجویان و کاربران گرامی فایل حاضر کامل ترین و جامع ترین فایل pdf خلاصه کتاب روشها و فنون تدریس دکتر حسن شعبانی می باشد. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان واقع گردد .
الف:تعریف یادگیری
مهارتهای خاصی می دانندو عده ای دیگر آن را انتقال مفاهیم علمی از فردی به فرد دیگر تصور می کنند.در این تعاریف مربی یا معلم نقش اساسی دارد و شاگرد چندان فعالیتی از خود نشان نمی دهد که باعث اختلال در امر یادگیری معنی دار میشود.
رفتارگرایان یادگیری را تغییر در رفتار قابل مشاهده و اندازه گیری تعریف می کنند و از دیدگاه مکتب گشتالت یادگیری کسب بینشهای جدید یا تغییر در بینشهای گذشته است .
آنچه در این دو تعریف مشترک است بحث تغییر است.کاملترین تعریفی که تا کنون از یادگیری توسط هیلگارد و مارکوئیز ارائه شده است عبارت است ازفرآیند تغییرات نسبتاُ پایدار در رفتار بالقوه فرد بر اثر تجربه .
آنچه این تعریف را متمایز کرده است در بر گرفتن موضوعات فرآیند،تغییر،نسبتاَ پایدار،رفتار بالقوه و تجربه است که مختصراَ هرکدام را تحلیل می کنیم.
۱-یادگیری یک فرآیند است چون مانند فرآیند،بر اثر تعامل دائم فرد با محیط ،همیشه و در همه جا به طور پیوسته و مستمر صورت می گیرد.
۲-یادگیری نوعی تغییر است اما نه هر تغییری بلکه تغییری که بتدریج حاصل شود و نسبتاَ ثابت و پایدار باشد.تغییرات و رفتار موردی،لحظه ای و تصادفی به هیچ وجه یادگیری نامیده نمیشود.
۳-بالقوه بودن عمل یادگیری اشاره به این موضوع دارد که همیشه یادگیری به یک رفتار بالفعل تبدیل نمیشود و قابل اندازه گیری نیست.
۴-یادگیری محصول تجربه است (تاًثیر متقابل فرد و محیط در یکدیگر) در واقع در این فرآیند کل شخصیت فرد در تمام ابعاد خود در فرآیند تعامل قرار می گیرد و تغییر پیدا می کند.
فصل اول: نظریههای یادگیری
فصل دوم: الگوهای یاد گیری
فصل سوم: ارتباط و اثر آن در فرایند تدریس و یادگیری
فصل چهارم: نظریههای تدریس
فصل پنجم: شناخت و تدوین هدفهای آموزشی
فصل ششم: تحلیل آموزشی
فصل هفتم: محتوا، روش و وسیله
فصل هشتم: تحلیل نظام ارزشیابی و کاربرد طراحی آموزشی
فصل نهم: الگوهای تدریس
فصل دهم: روشهای تدریس سنتی و متداول
فصل یازدهم: روشهای جدید تدریس
فصل دوازدهم: مفاهیم کلی ارزشیابی
فصل سیزدهم: روشهای مختلف ارزشیابی
س ابراهیمی
خیلی خوب و مفید هست، تشکر از شما بابت فروشگاه خوبتون
محمد قاسمی
تشکر بابت بازدید و خرید شما از فروشگاه
عباس
بسیا عالی و مفید بود ممنون