کتاب اختلالهای یادگیری هالاهان ترجمه دکتر حمید علیزاده، موضوع مهمی را مورد بررسی قرار داده است. برآوردهای خوشبینانه نشان میدهد که دست کم بیست درصد از دانش آموزان در یادگیری و تحصیل مشکل دارند. از این تعداد، درصد قابل توجهی دارای اختلال یا ناتوانی یادگیری هستند. در چند دههی اخیر نیز به تدریج به تعداد این دانشآموزان اضافه شده است. اگرچه در طول سالیان گذشته این دانشآموزان را به عنوان آسیب مغزی، نارساخوان، اختلالهای ادراکی و حتی کندآموز تلقی کردهاند، ولی امروزه شناخت و درک برتری از ناتوانیهای یادگیری حاصل شده است؛ به ترتیبی که تاکید اصلی به سمت ((بدکارکردی)) دستگاه عصبی مرکزی و نیز ظهور زیر نوعهای خاصتر و بیشتری از ناتوانیهای یادگیری (مانند ناتوانی یادگیری غیر کلامی) پیش رفته است.
دیدگاه خود را ثبت کنید