فایل word و قابل ویرایش است.
تعداد صفحات: ۸۵
بخشی از متن:
مقدمه
اختلال های جنسی در سابق، تقریبا به طور کامل، ناشی از تجارب اولیه دوران کودکی، مخصوصا نا بهنجاری های مربوط به رفتار جنسی در دوران کودکی و روابط کودک با والدین تصور می شدند. درمان روانکاوی فردی، به عنوان درمان انتخابی تلقی می شد و هدف آن فراهم آوردن بصیرت در مورد تعارض های ناخود آگاه بود. در اواخر دهه 1950 و در طی دهه های 1960، رویکرد رفتاردرمانی، مخصوصا حساسیت زدایی منظم برای درمان برخی اشکالات جنسی معرفی شدند. این رویکرد ها از منطق درمان بسیار متفاوتی در مقایسه با روانکاوی برخوردار بودند: یعنی این که اکثر مسایل جنسی اکتسابی هستند؛ اکتساب آن ها به شیوه های قابل تبیین توسط رویکرد یادگیری صورت می گیرد و بنابر این می توان آن ها را با استفاده از روش های درمانی مبتنی بر اصول یادگیری تغییر داد. (قاسم زاده 1381، ص 174)
دیدگاه خود را ثبت کنید