فایل word و قابل ویرایش است.
تعداد صفحات: ۱۱
چکیده:
چکیده: راهبردهای یاددهی- یادگیری که به نحوه ایجاد تعامل سازنده بین فراگیر، معلم و محتوا یا برنامهدرسی ارتباط مييابد. نزدیکترین ارتباط را با مبانی فلسفی به ویژه دیدگاه معرفتشناسی دارد. معرفتشناسی و نظریههای یادگیری گنجینه اصلی گزینش روشهای تدریس و پیبردن بهچگونگی عمل و نحوه تأثيرات و موارد خاص کاربرد انواع آنها میباشند. از اینرو فقدان آگاهی از دیدگاه معرفت شناسی رویکردهای یاددهی– یادگیری در نظر و عمل می تواند آسیبی باشد که نظام یاددهی - یادگیری را در آموزش به مخاطره اندازد . در این مقاله با اعتقاد بر این که مکتب اسلام به عنوان منبعی لایزال و غنی در حوزۀ تعلیم و تربیت، ما را بر این داشت با بررسی مطالعات و پژوهشهای صورت گرفته در زمینه فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی در پی پاسخ گویی به سئوالات زیر برآییم. با توجه به دیدگاه اسلام در مقولات معرفت شناختی چه تأثبراتی در راهبردهای یاددهی و بادگیری متصور است؟ این تلاش هرچند ناچیز است امید است با ورود هرچه بیشتر اندیشمندان حوزه تعلیم و تربیت در این زمینه و بررسی تأثیرات دیدگاه متعالی دین مبین اسلام بر ابعاد گوناگون تعلیم وتربیت زمینه نظریه پردازی اسلامی در این حوزه فراهم شود. کلید واژه: تعلیم و تربیت اسلامی، راهبرهای یاددهی- یادگیری،برنامه درسی
دیدگاه خود را ثبت کنید