تئوری اقتصاد خرد به قلم یوسف فرجی، جدیدترین نظریات موجود در زمینه اقتصاد خرد، نظیر تئوری رفتار مصرف کننده، تئوری رفتار تولید کننده، تئوریهای بازار و غیره را مورد تجزیه و تحلیل قرار میدهد.
در عصر کنونی، اقتصاد خرد نقش مهمی در تصمیمگیریهای تجاری، مدیریتی و در کل اینکه چگونه اقتصاد جدید وظایف خود را انجام میدهد، دارد. در حقیقت هدف اصلی از نگارش این کتاب بسط ساده مطالب از طریق ابزارها و اصولی است که برای درک و تجزیه و تحلیل مسائل و موضوعات اقتصاد خرد ضروری است.
با توجه به گستردگی استفاده از مباحث اقتصاد خرد در رشتههای مختلف علوم انسانی نظیر اقتصاد، مدیریت، حسابداری و... سعی شده مطالب آنچنان ارائه گردد که برای کلیه دانشجویان و با کمترین اطلاعات ریاضی قابل درک باشد. برای این منظور نه تنها شکل غالب تجزیه و تحلیل موضوعات را توصیفی و هندسی تشکیل میدهند، بلکه پس از ارائه هر موضوعی حتیالامکان یک مثال نیز آورده شده است.
کتاب تئوری اقتصاد خرد (Microeconomic Theory) مشتمل بر 14 فصل است که در انتهای هر فصل علاوه بر خلاصه مطالب گفته شده در فصل، چند پرسش نیز برای بحث و تجزیه و تحلیل آورده شده است. در فصل اول ابتدا ضمن بیان چند مسئله اقتصادی، تعریفی از اقتصاد آورده شده و سپس در رابطه با نیازهای انسان و منابع اقتصادی مطالبی ارائه شده است.
دیدگاه خود را ثبت کنید