رابرت بی سیالدینی
ترجمه: گیتی قاسم زاده/ تعداد صفحات: ۳۶۲
در این کتاب پرفروش و بسیار تحسین شدهی نیویورک تایمز دکتر رابرت بی سیالدینی- متخصص در زمینه تأثیر و ترغیب - علت روانشناسی این را توضیح میدهد که چرا مردم میگویند بله و چگونه میتوان این اصول را بهطور اخلاقی در تجارت و شرایط روزمره به کار برد.
شما شش اصل جهانی تاثیر را یاد خواهید گرفت و اینکه چگونه میتوانید از آنها برای تبدیل شدن به یک متقاعد کنندهی ماهر استفاده کنید - و به همان اندازه مهم، چگونه میتوانید از خود در برابر تلاش های نفوذ ناعادلانه دفاع کنید:
قانون مقابله: کششی درونی برای بازپرداخت آنچه شخص دیگری برای ما فراهم کرده است.
تعهد و ثبات: هنگامی که انتخاب کردیم یا موضع گیری کردیم، تلاش میکنیم تا به طور مداوم به آن متعهد باشیم تا تصمیمات خود را توجیه کنیم.
اصل ثبات اجتماعی: وقتی ما در مورد چیزی مطمئن نیستیم، به دنبال افرادی مشابه هستیم تا اقدامات صحیحی را برای ما انجام دهند. و هرچه افراد بیشتری آن عمل را انجام دهید، آن عمل را صحیح تر می دانیم.
علاقه: تمایل به توافق با افرادی که دوستشان داریم و به همان اندازه مهم، گرایش دیگران به توافق با ما، اگر آنها را دوست داریم.
صلاحیت: ما به احتمال زیاد می خواهیم در برابر دیگرانی که متخصص هستند، که دانش، تجربه یا تخصص بیشتری دارند، "بله" بگوییم.
کم یابی: ما از آنچه کمتر در دسترس است و یا در معرض خطر قرار میگیرد، بیشتر می خواهیم.
درک و استفاده از شش اصل اخلاقی بدون هزینه و به شکل فریبندهای آسان است. بر پایه ی 35 سال تحقیق علمی مبتنی بر شواهد دکتر سیالدینی، و همچنین یک مطالعه میدانی سه ساله در مورد آنچه مردم را به سمت تغییر رفتار سوق می دهد – کتاب تأثیر یک راهنمای جامع برای استفاده موثر از این اصول برای تقویت توانایی شما جهت تغییر دادن رفتار دیگران است.
نگین قدسی
کتاب مفیدی بود. شگردهای مورد نفوذ واقع شدن رو یاد داده
س ابراهیمی
خداروشکر